Jump to content
IGNORERAD

Sidospår i: Dyrt att bygga swimming pool

ban99arne
 Dela

Recommended Posts

Men det är klart att det är fina fisken för frugan att ha en fin pool och ett mångmiljonbahthus i byn.

Minns en gogobartjej jag kände som träffade en gubbe som byggde ett nytt hus åt henne i Chantaburitrakten.

Hon berättade att efter att huset kommit upp steg hon många pinnhåll i byn. Personer som innan inte ens sett på henne blev plötsligt riktigt vänskapliga och nästan krypande.

Och med det i åtanke så finns det säkert ett icke oansenligt tryck från frugan att gubben ska bygga både det ena och det andra.

"här bor jag, jag har minsann träffat en rik falanggubbe jag"

BTT

Exactemente Bäste Bror, för att inte tala om di barstollar som går om kring mä äkta Rolexkopior för att visa att di nästan kommit upp sig.

Äkta Arne

Dela på andra sajter

• Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

18

• ban99arne

12

• noBuzz

8

• Soengsang

8

Mest aktiva i denna tråd

Skulle aldrig falla mig in att köpa en rolexkopia, när man kan få en hur bra fungerande klocka för 250 baht.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Bäste herr Kim!

Ja jag tror faktiskt att kärleken i första hand styr valet av partner.

Ifall tjejen tänder på killen och känner kärlek så tror jag att de flesta kvinnor med egen inkomst stannar hos den killen.

Men du lever som vanligt i din thailändska kokosnöt och det är klart att i ett land som Thailand där pengar och status betyder allt är det ju andra faktorer än kärlek som styr valet av partner.

Men jag tror inte att normala Jenny, Natalja eller Laura skulle välja rikisen ifall hon älskar fattiglappen.

Kärleken brukar övervinna det mesta.

BTT

Exactemente Herr Bäste Bror, thaitjejer är ju inte som andra kvinnor och di kan inte känna den där äkta fina rosa kärleken som man finner hos normala Natalja. Oftast så finns det ju även en som lurkar i bakgrunden ..

Arne Amour

Dela på andra sajter

De flesta thaikvinnor kan känna samma kärlek som alla andra kvinnor.

Men när det gäller hardcorebartjejerna så är pengar nummer ett.

Sedan ska man också vara medveten om att gränsen mellan tillgivenhet och kärlek ofta kan vara hårfin.

En kvinnas tillgivenhet kan förväxlas med kärlek. Något som många gubbar bittert kan få erfara ifall penningen tryter.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Bäste herr Kim!

Ja jag tror faktiskt att kärleken i första hand styr valet av partner.

Ifall tjejen tänder på killen och känner kärlek så tror jag att de flesta kvinnor med egen inkomst stannar hos den killen.

Men du lever som vanligt i din thailändska kokosnöt och det är klart att i ett land som Thailand där pengar och status betyder allt är det ju andra faktorer än kärlek som styr valet av partner.

Men jag tror inte att normala Jenny, Natalja eller Laura skulle välja rikisen ifall hon älskar fattiglappen.

Kärleken brukar övervinna det mesta.

Visst sannolikheten att någon normal kvinna förälskar sig i den fattiga lodisen är väl inte så sannolik, men om ifall tror jag nog att kärleken vinner.

Jag är inte bitter eller avundsjuk på gubben som har miljonkronorshuset och miljonbahtspoolen i Thailand.

Men min ekonomiska tarm protesterar mot alla onödiga utgifter¨från såväl fattig som rik.

BTT

Herr BTT..

Om du tror att inte pengar styr de svenska tjejerna..

Kan du då förklara för mig varför det är så många Östermalmsgubbar, som är tillsammans med tjejer som är hälften så gamla??

Kanske bara har med kärlek att göra..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Guest wille

Lite osaker pa vad det ar som lurkar i bakgrunden av manga inlagg. Kanske det ar avundsjuka, missundsamhet eller bara nagon illusion om att man endast kan acklimatisera sig till Thailand om man lever "sa billigt som mojligt" samt att endast da "uppleva verklig karlek".

Alla har vi olika preferenser och vissa manniskor gillar onekligen att leva med en matriellt hogre standard om mojlighet finnes. Jag fattar inte varfor det helt plotsligt blev fel att spendera pa det man prioriterar oavsett om det ar pa bira och brudar, elitskola for barnen, extravaganta pooler eller Rolexklockor.

Om man har mojlighet att unna sig saker utan att det kravs nagon storre uppoffring och inte kanns namnvart i planboken sa ar det val inga konstigheter aven om det i teorin varit mojligt att komma billiigare undan.

Dela på andra sajter

Lite osaker pa vad det ar som lurkar i bakgrunden av manga inlagg. Kanske det ar avundsjuka, missundsamhet eller bara nagon illusion om att man endast kan acklimatisera sig till Thailand om man lever "sa billigt som mojligt" samt att endast da "uppleva verklig karlek".

Alla har vi olika preferenser och vissa manniskor gillar onekligen att leva med en matriellt hogre standard om mojlighet finnes. Jag fattar inte varfor det helt plotsligt blev fel att spendera pa det man prioriterar oavsett om det ar pa bira och brudar, elitskola for barnen, extravaganta pooler eller Rolexklockor.

Om man har mojlighet att unna sig saker utan att det kravs nagon storre uppoffring och inte kanns namnvart i planboken sa ar det val inga konstigheter aven om det i teorin varit mojligt att komma billiigare undan.

Borde vara upp till var och en, hur man vill spendera sina pengar.

Kan inte förstå varför folk orkar engagera sig i hur andra lever sina liv.Vill jag ha en pool, låt mig köpa en, vill jag bara ha en gummi anka, så är väl väl det inte hela världen..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

De flesta thaikvinnor kan känna samma kärlek som alla andra kvinnor.

Men när det gäller hardcorebartjejerna så är pengar nummer ett.

Sedan ska man också vara medveten om att gränsen mellan tillgivenhet och kärlek ofta kan vara hårfin.

En kvinnas tillgivenhet kan förväxlas med kärlek. Något som många gubbar bittert kan få erfara ifall penningen tryter.

BTT

Exactemente Bäste Bror, glömde som vanligt bort att när bror skriver thaikvinnor så menar han som vanligt di giriga hardcorebartjejerna, di med pickup och villa.

Kan inte Bäste Bror reda ut begreppet kärlek för oss andra forumister, det finns ju tydligen så många nyanser inom detta svåra ämne som kan vara svåra för oss andra noviser.

Min fru tar alltid fram mina foppatofflor till mig när jag kommer hem efter jobbet, är detta äkta kärlek eller bara tillgivenhet?

Orolige Arne

Dela på andra sajter

Borde vara upp till var och en, hur man vill spendera sina pengar.

Kan inte förstå varför folk orkar engagera sig i hur andra lever sina liv.Vill jag ha en pool, låt mig köpa en, vill jag bara ha en gummi anka, så är väl väl det inte hela världen..

Rock on!

Herr Sångval, jag tycker inte att ni skall sitta på gräsmattan dagarna i ända med en gummianka.

Grannarna kommer med all säkerhet att ringa jourläkaren, di brukar fakturera för varje besök.

Dr Arne

Dela på andra sajter

Herr Ville, pool är som penis. Man skall ha störst och helst inte ha betalat för den.

Duscharen Arne

Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Broder!

Vad som är värt att lägga pengarna på är väl ändå upp till var och en.

Du tjatar in absurdum hur dyrt allt är och hur lurade alla blir och slänger bort sina pengar, pool, hus, restaurangbesök, ja ingenting är värt kostnaden vare sig det gäller materiella ting eller upplevelser enligt dig - ja förutom då förstås en Chang för 30 bath utanför 7-eleven och efter det en shortime för 500 bath med en ensamstående mindre lyckligt lottad 3-barnsmorsa på ett skabbigt hotel.

Jo jag läste föresten någonstans att du ska kosta på dig en mullig ryska nästa gång du besöker Pattaya.

Blev lite förvånad när du skrev att du skulle kunna sträcka dig till en kostnad av 1500 bath för detta banbrytande äventyr i ditt liv.

Är inte riktigt säker på om du verkligen menar allvar med dina inlägg och verkligen lever som du skriver eller om du bara vill provocera.

Men skulle det nu vara så tragiskt att det verkligen är så att den livsstilen du förordar på forumet är din verklighet och vardag så tycker iallafall jag att du slösar bort ditt liv och att slösa bort sitt liv är ju mångdubbelt värre än att bara slösa bort sina pengar.

Dela på andra sajter

Bäste herr Born!!

Det jag tycker är onödigt lägger jag inte pengar på. Eller om jag kan hitta liknande saker för billigare pris.

Jag har lika stor tillfredsställelse av en uppblåsbar minipool av plast eller gummi för 1000 sv kr som en bamsepool för en miljon baht.

Vattnet i en minipool svalkar lika bra som vattnet i miljonpoolen.

Dessutom kan man faktiskt simma lite runt även i den mindre plastpoolen.

På samma sätt som jag värdesätter en normal klocka för 200 baht lika mycket som en rolex av guld för 200.000 baht. Eller en tallrik Kao Pad Gai för 40 baht som en middag på en thairestaurang i Köpenhamn för 1500 sv kr.

Därför har jag heller aldrig några problem med val mellan olika saker.

Jag väljer helt enkelt det som är billigast.

Om nu det provocerar vissa medlemmar så bjuder jag på det.

Helt gratis.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, ett riktigt fult dåligt fruntimmer kan man ha precis lika roligt mä.

Eko-turisten Arne

Dela på andra sajter

Exactemente bäste herr Arne!!

Fulingarna är ofta hetast.

De bästa nummerna jag haft i Pattaya förutom ett med en pattalisa på soi 8, är just med de utsvultna fulingarna.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Born!

Kanske ska tillägga att min prisfilosofi bara kan applikeras på situationer där jag har möjlighet att välja mellan olika alternativ.

Jag lider mig inte igenom livet.

Hade det enbart funnits thai till Thailand för 12000 kr så hade jag köpt den biljetten eller om lilla Nois pris varit 3000 baht natten istället.

Men nu lever vi ju i en värld där man lyckligtvis kan välja och varför då välja det dyra alternativet?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

I mörkret är alla katter grå! :whistle:

Tur att det mörknar tidigt och dagas sent i LOS, men Bäste Bror kanske använder sina solglasögon för 50 bath.

:whistle:

Håller helt med, Up2U.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Kanske ska tillägga att min prisfilosofi bara kan applikeras på situationer där jag har möjlighet att välja mellan olika alternativ.

Med andra ord mer eller mindre alla tänkbara situationer du kommer befinna dig i.

Låter lite jobbigt.

Kanske ett blåsjobb av en pundardoja på Beachroad vid sjusnåret på morgonen går att pruta ner till 100bath?

Dela på andra sajter

Det star givetvis alla helt fritt att lagga hur mycket eller hur lite de onskar pa poolbygge, hus, flygbiljetter, restaurangbesok mm. Jag maste anda kommentera den patologiskt dumsnale lararen som utgar fran att alla utgifter ovan existensminimum maste bero pa en thaifru, allra helst ett fore detta pro, som forsoker vinna tillbaka lite heder.

Personligen hade jag bott i Thailand i over 6 ar och varit gift i nastan 5 ar innan jag utsatte mig for en utgift pa over 20,000 Baht, det ar nastan sa sparsamt att jag borde fa en karma av BTT. Anledningen till var sparsamhet var en kombination av dalig lon och osakerhet om jag kunde och ville bo i Thailand i det langa loppet. Nar dessa tveksamheter var undanrojda, eller forresten undanrojda blir de aldrig kanske snarare tillbakatrangda, sag jag/vi dock ingen storre anledning att leva samre an vad mina jamnariga kompisar i Sverige gor. Vi har under de senaste 4 aren byggt ett hyfsat hus med pool, kopt en liten lagenhet i Bkk och kopt en OK bil, total kostnad ungefar vad en 3:a i Sumpan skulle kostat. Huset ar skrivet pa frugan da det ar enklast sa, lagenheten och bilen pa mig. Inga forsok att glansa eller stiga i hierarkin utan helt normala kop som man gor nar man borjar narma sig medelaldern, far det lite battre stallt och skaffar barn. Precis som vilken trakig svenne som helst :) .

Nu tillbaka till tradens karnfraga, poolen. Poolen var helt min ide, frugan var helt ointresserad och har fortfarande inte varit i den mer an max 5 ganger. Foretaget som byggde vart hus, och som jag tycker gjorde ett klart bra jobb, sade sig kunna bygga en pool for ungefar halften av det pris som Desjoyaux hade offererat oss och det hade kanske blivit bra. Jag ser dock en pool lika mycket som en dyr forskoning av tradgarden som ett stalle att simma i sa att spara 20,000 Baht per ar under poolens livslangd tyckte jag inte chansningen var vard. Sa, visst var poolen dyr men jamfort med vad? Jamfort med en hembyggd pool? Tveklost. Jamfort med en bil? Tycker jag inte. Jag kan inte pa rak arm komma pa nagot battre jag kunde gjort for pengarna men det klart, aren innan da varje manad mer eller mindre gick +/- 0 hade 600,000 Baht for en pool kannts javligt onodigt.

De flesta av oss utvecklas vilket innebar att man far nya intressen, varderingar och forhoppningsvis mer pengar. Om man fastnar i gamla hjulspar blir man oftast bitter och introvert.. 

Dela på andra sajter

BTT,

Jag är betydligt pankare än de flesta men det betyder inte att jag inte kan njuta och glädjas åt andras framgångar.

Jag kan t.ex också glädjas med dig i din trivsel med din fattigdom och att du njuter av att leva i sparsam misär.

Att du inte har chans på brudar eftersom din bristande livserfarenhet inte klarar att ge tjejerna vad de behöver gör

ju inget eftersom du kan få ditt kärleksbehov tillfredställt på 8:an för 1000 baht. Visst - det blir inte så många hjärtrus,

även inkluderat de 20 du tror dig spara på din dyra aeroflottbiljett, men du är ju i varje fall inte utan varje år.

Kanske du kan försöka glädjas åt att andra lever sina liv som de vill med, och inte bara du?

Dela på andra sajter

Är man pank är det väl tomt i börsen  :yes:   pankare då måste det vara minus i börsen eller he he

Dela på andra sajter

Sam sip sam,

När det är tomt är man väl gul. Har man bara lite är man pank. :)

He he jag har då lärt mig att när man pank är pengarna slut

Pank – En sida som ger tips på vad man kan göra när pengarna tagit ... En sida som ger tips på vad man kan göra när man är utan pengar och blivit pank. Hemsidan ger både kortsiktiga råd för att klara av den akuta situationen, ...

www.inga-pengar.com/  

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...