Jump to content
IGNORERAD

250 bath


clion

Recommended Posts

Drar de 250bath om jag handlar på Big c

Också

Eller är det mest lösamt och ta ut typ 10.000 bath i engåns utag typ

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev clion:

Drar de 250bath om jag handlar på Big c

Också

Eller är det mest lösamt och ta ut typ 10.000 bath i engåns utag typ

Olika avgifter på olika kort/banker, men generellt inte särskilt ofördelaktigt att betala med kort.....så kolla vad som gäller för det kort/bank du har.

Mest lönsamt för kontanta uttag är om du skaffar Thailändsk bank, och för över dit via din bankapp eller Transferwise , sen tar ut i ATM.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du handlar i större kedjor typ Big C tar dom väl ingen avgift. Tar du däremot ut pengar i en bankomat kostar det alltid en summa.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev clion:

Drar de 250bath om jag handlar på Big c

Också

Eller är det mest lösamt och ta ut typ 10.000 bath i engåns utag typ

Ta ut 20-30k åt gången så sparar du 220-440 thb. Om man nu inte tror att kursen blir bättre till nästa uttag. Tar ur 20k åt gången själv med mitt norwegiankort. 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Olika avgifter på olika kort/banker, men generellt inte särskilt ofördelaktigt att betala med kort.....så kolla vad som gäller för det kort/bank du har.

Mest lönsamt för kontanta uttag är om du skaffar Thailändsk bank, och för över dit via din bankapp eller Transferwise , sen tar ut i ATM.

Försökte skaffa ett konto på resan förra året men gick inte är väll som med körkort går ibland enkelt och ibland svårt

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Om du handlar i större kedjor typ Big C tar dom väl ingen avgift. Tar du däremot ut pengar i en bankomat kostar det alltid en summa.

Ja det är det jag undrar 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ta ut 20-30k åt gången så sparar du 220-440 thb. Om man nu inte tror att kursen blir bättre till nästa uttag. Tar ur 20k åt gången själv med mitt norwegiankort. 

Det blir nog så också Bankerna är för jävliga här 

Skulle inte bli förvånad om de  ser ett falang köp och tar 250 bath i nån skatt eller avgift

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev clion:

Försökte skaffa ett konto på resan förra året men gick inte är väll som med körkort går ibland enkelt och ibland svårt

Prova där du är nu, på tex Kasikorns hemsida är det glasklart att du kan få konto som utlänning, men tyvärr verkar vissa kontor inte vara läskunniga, men bara prova....

1 minut sedan, skrev clion:

Ja det är det jag undrar 

Kolla din banks hemsida, där står ev. valutapåslag vid kortköp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindre butiker har 2% påslag med kortköp, gäller även t

Thailänsdska kort. Stora varuhus som Big C, Lotus, HomePro etc har jag inte märkt sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kansche lättare går man in på nåt  kontor som jag gjorde i vintras på Bankok bank Lotas Shukumvit Paytaya så gick det inte och tjejen var.med 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är 220B avgift för uttag med Svenskt bankkort i ATM, i de gula maskinerna kan man få ut 30000 per gång. Det blir ju inte så svindlande dyrt.

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ta med 5-10000 Bht , tjejen samt ett Residence of stay intyg från Immigration (brukar kosta 500). Be att få sätta in pengarna på ett konto i ditt namn. Ofta beror det nog på dagsformen i banken och även på vilken typ av visum du har. 

 

Ibland verkar det som om dom kräveratt du tecknar en olycksfallsförsäkring hos dom och har du ingen sån kan det vara bra att ha. Kostar inte så mycket.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Olika avgifter på olika kort/banker, men generellt inte särskilt ofördelaktigt att betala med kort.....så kolla vad som gäller för det kort/bank du har.

Mest lönsamt för kontanta uttag är om du skaffar Thailändsk bank, och för över dit via din bankapp eller Transferwise , sen tar ut i ATM.

Kör själv med Betalo, 0,5% avg. men det får snåla jag igen på bonus med Coop kortet 55555 så då rycker typ500 bath per sändning till Thai banken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Försökte skaffa ett konto på resan förra året men gick inte är väll som med körkort går ibland enkelt och ibland svårt

Be darlingen öppna ett nytt konto.

Sen tar du hand om boken och kortet innan du för över några pengar och se till att det är ca 1000 Baht på kontot när du lämnar Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Det är 220B avgift för uttag med Svenskt bankkort i ATM, i de gula maskinerna kan man få ut 30000 per gång. Det blir ju inte så svindlande dyrt.

Nä det.är så jag gör också bäst och ta med casch till Big C

Skulle ju igentligen vara bra och  kolla om banken gör en fuling och lägger på 220 bath i efterhand he he

Har ju ica banken och med mobilt bankid loggar jag ju in snabbt och lätt

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

Tare lugnt Clirre, jag swishade ju i runda slängar 15000 nyss!

 

Gott Slut!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Tare lugnt Clirre, jag swishade ju i runda slängar 15000 nyss!

 

Gott Slut!

Hur kan du det som inte har haft lön på flera år 🤔🤔

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Hur kan du det som inte har haft lön på flera år 🤔🤔

Hyra från kocken....

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev clion:

Nä det.är så jag gör också bäst och ta med casch till Big C

Skulle ju igentligen vara bra och  kolla om banken gör en fuling och lägger på 220 bath i efterhand he he

Har ju ica banken och med mobilt bankid loggar jag ju in snabbt och lätt

Inga problem att använda kortet på BigC

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...