Jump to content
clion

250 bath

Recommended Posts

clion

Drar de 250bath om jag handlar på Big c

Också

Eller är det mest lösamt och ta ut typ 10.000 bath i engåns utag typ

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
14 minuter sedan, skrev clion:

Också

Olika avgifter på olika kort/banker, men generellt inte särskilt ofördelaktigt att betala med kort.....så kolla vad som gäller för det kort/bank du har.

Mest lönsamt för kontanta uttag är om du skaffar Thailändsk bank, och för över dit via din bankapp eller Transferwise , sen tar ut i ATM.

Edited by Soengsang
  • Ge karma 5

NiceBeaver

Om du handlar i större kedjor typ Big C tar dom väl ingen avgift. Tar du däremot ut pengar i en bankomat kostar det alltid en summa.

• Ge karma 5
  • Fint 1

hamnoi
12 minuter sedan, skrev clion:

Också

Ta ut 20-30k åt gången så sparar du 220-440 thb. Om man nu inte tror att kursen blir bättre till nästa uttag. Tar ur 20k åt gången själv med mitt norwegiankort. 

clion
18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Olika avgifter på olika kort/banker, men generellt inte särskilt ofördelaktigt att betala med kort.....så kolla vad som gäller för det kort/bank du har.

Mest lönsamt för kontanta uttag är om du skaffar Thailändsk bank, och för över dit via din bankapp eller Transferwise , sen tar ut i ATM.

Försökte skaffa ett konto på resan förra året men gick inte är väll som med körkort går ibland enkelt och ibland svårt

• Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

clion
15 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Om du handlar i större kedjor typ Big C tar dom väl ingen avgift. Tar du däremot ut pengar i en bankomat kostar det alltid en summa.

Ja det är det jag undrar 

clion
8 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ta ut 20-30k åt gången så sparar du 220-440 thb. Om man nu inte tror att kursen blir bättre till nästa uttag. Tar ur 20k åt gången själv med mitt norwegiankort. 

Det blir nog så också Bankerna är för jävliga här 

Skulle inte bli förvånad om de  ser ett falang köp och tar 250 bath i nån skatt eller avgift

Soengsang
2 minuter sedan, skrev clion:

Försökte skaffa ett konto på resan förra året men gick inte är väll som med körkort går ibland enkelt och ibland svårt

Prova där du är nu, på tex Kasikorns hemsida är det glasklart att du kan få konto som utlänning, men tyvärr verkar vissa kontor inte vara läskunniga, men bara prova....

1 minut sedan, skrev clion:

Ja det är det jag undrar 

Kolla din banks hemsida, där står ev. valutapåslag vid kortköp.

• Snurrigt 1
  • Tråkigt 1

Amigo

Mindre butiker har 2% påslag med kortköp, gäller även t

Thailänsdska kort. Stora varuhus som Big C, Lotus, HomePro etc har jag inte märkt sånt.

• Ge karma 3
  • Fint 1

clion

Kansche lättare går man in på nåt  kontor som jag gjorde i vintras på Bankok bank Lotas Shukumvit Paytaya så gick det inte och tjejen var.med 

• Ge karma 1
  • Skål 1

kalasbullen

Det är 220B avgift för uttag med Svenskt bankkort i ATM, i de gula maskinerna kan man få ut 30000 per gång. Det blir ju inte så svindlande dyrt.

Edited by kalasbullen
  • Ge karma 2
  • Ojojoj 1

Esspe

Ta med 5-10000 Bht , tjejen samt ett Residence of stay intyg från Immigration (brukar kosta 500). Be att få sätta in pengarna på ett konto i ditt namn. Ofta beror det nog på dagsformen i banken och även på vilken typ av visum du har. 

Ibland verkar det som om dom kräveratt du tecknar en olycksfallsförsäkring hos dom och har du ingen sån kan det vara bra att ha. Kostar inte så mycket.

Edited by Esspe
  • Ge karma 3

Dolle
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Kör själv med Betalo, 0,5% avg. men det får snåla jag igen på bonus med Coop kortet 55555 så då rycker typ500 bath per sändning till Thai banken

• Ge karma 1
  • Haha 2

rolba
1 timme sedan, skrev clion:

Be darlingen öppna ett nytt konto.

Sen tar du hand om boken och kortet innan du för över några pengar och se till att det är ca 1000 Baht på kontot när du lämnar Thailand.

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 1

clion
5 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Det är 220B avgift för uttag med Svenskt bankkort i ATM, i de gula maskinerna kan man få ut 30000 per gång. Det blir ju inte så svindlande dyrt.

Nä det.är så jag gör också bäst och ta med casch till Big C

Skulle ju igentligen vara bra och  kolla om banken gör en fuling och lägger på 220 bath i efterhand he he

Har ju ica banken och med mobilt bankid loggar jag ju in snabbt och lätt

Edited by clion