Jump to content
IGNORERAD

Fiske i Thailand


ITOY

Recommended Posts

Har ni några tips på bra fiskevatten därnere? Sötvatten eller saltvatten spelar ingen roll men gärna vilda fiskar. Provade själv i en pöl sist och fick en på 18kg men det var put and take and put back again. Jag är ute efter vildmarksfiske gärna fluga eller haspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Hejsan, jag är sjuktligt intresserad av fiske och vill du dra något stort så finns det en Tysk som drar ut från shalon i Phuket och vi åkte en tur med honom över en dag och fick upp två svärdfiskar på ca 2,5 meter och tappade 4st. Annars kan man nog springa runt lite var som längst med kusten och fluga eller köra spinn

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Gillar att fiska i lårviken, är det du på bilden :Drogar-Love(LBG): ?

skojar bara!!!!!!!!!!!!!!!!! :drinks:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

peterfisk7

Hej Itoy!

Om du är inne i landet är det mest put and take,eller catch and release.

Däremot i phuket kan du få ett mycket bra biggame fishing men då kostar

det lite mera.Glöm ej bort om du skall fiska sailfish,fiska vid fullmåne eller

väldigt nära före eller efter fullmånen då är det bäst.Det finns svenska

charterkaptener i Phuket:

Hälsningar

Peterfisk7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha intressant, tack.

Har du inte provat att fiska med egen utrustning från strand eller hyrd båt? Wobblers typ Rappala borde kunna funka, eller att agna med levande bete, eller kanske en lite större flugutrustning med typ gäddflugor och ståltafs.

Jag har testat Big Game men det tilltalar inte riktigt mig. Det blir mycket att sitta och vänta och bara ta över när det är fisk på kroken. Dessutom är jag inte riktigt bekväm med den grova utrustningen och att man måste drilla då båten kör vilket gör att det hela inte blir en riktigt bra drillning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Jaha intressant, tack.

Jag har testat Big Game men det tilltalar inte riktigt mig. Det blir mycket att sitta och vänta och bara ta över när det är fisk på kroken. Dessutom är jag inte riktigt bekväm med den grova utrustningen och att man måste drilla då båten kör vilket gör att det hela inte blir en riktigt bra drillning.

Kan förstå att det inte tilltalar dig att sitta ner och att det är obekvämt med den grova utrustningen, med den hängpungen  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan, jag är sjuktligt intresserad av fiske och vill du dra något stort så finns det en Tysk som drar ut från shalon i Phuket och vi åkte en tur med honom över en dag och fick upp två svärdfiskar på ca 2,5 meter och tappade 4st. Annars kan man nog springa runt lite var som längst med kusten och fluga eller köra spinn

Låter kul. har själv bara fått mindre tonfiskar o en barracuda vid sista resan, Hur får man tag på denne tysk?

och är det fantasi priser han tar ?

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Rekommenderar Chieo Lan (Ratchaprapha Dam), Sinakharin Dam eller Khao Laem Dam.

Om du ordnar allt själv på plats kostar det per dag ungefär 600:- kronor för Chieo Lan och 1000:- kronor för de andra.

Chieo Lan är kanske inget bra val just nu, det sista jag hörde var att vägen är avstängd och man får inte åka in eftersom det regnar mycket nu.

Om du vill se film med fiske från Chieo Lan så gå till ProKik's hemsida, http://www.prokiktackle.com

,klicka på fishing trip chiewlarn.

Chieo Lan är min absoluta favorit då det är störst vildmarkskänsla där.

På dessa platser måste du ha med egen fiskeutrustning.

mvh Fishingman

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...