Jump to content
IGNORERAD

Fråga om besöksvisum.


honken

Recommended Posts

Frågor om Besöksvisum.

När ansökan är inlämnad till ambassaden i Thailand.

Tex. har tid 28 Juli, begärt start datum från Augusti.

1. Hur lång handläggningstid brukar det vara till beslut är lagt (normalt sätt)?

2. När beslut kommer och det skulle godkännas, gäller det från samma dag som det godkänts?

För då besök och önskad period för visum ligger så nära varandra så vore det lite surt om det är en veckas väntetid från att det godkänts tills resa får påbörjas.

Hänger ni med på vad jag menar?

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

1. Hur lång handläggningstid brukar det vara till beslut är lagt (normalt sätt)?

Typ en vecka.

Quote

2. När beslut kommer och det skulle godkännas, gäller det från samma dag som det godkänts?

Ni ger datumet i ansökan.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Du får det datum du begärt i ansökan, förutsatt att det inte ligger mer än tre månader fram i tiden.

Om begärt datum redan passerats så lär du få samma dag som när visum läggs in i passet. Nu spekulerar jag i och för sig, men något annat vore ju absurt. Det är fullt möjligt att få tillbaka pass med visum och samma dag åka till Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin skit.

Hoppas allt går vägen snart.

Inte så lång tid kvar nu :)

Tackar för båda svaren.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Min Pan var på ambassaden i måndags den 6 och nu på måndag den 13 får hon svaret, och visumet :great:

Claes

claes.staffansson@gmail.com

+66(0)8 7780 9277

Skype: clasta57

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...