Jump to content
Tommy

Tsunamin, vad gjorde ni för 15 år sedan?

Recommended Posts

Tommy

Jag och min nyblivna hustru vaknade i Bröllopssviten på Hotell Grand China Princess, lite tidigt ca 9-10 på morgonen.

Så småningom slog jag på TVn och såg bara en massa vatten på alla kanalerna, valde CNN och fick se de första inslagen om Tsunamin.

Hade 3 vänner som flugit upp till Bangkok, från Phuket för att vara med på vårt bröllop, och kände ingen som gick bort i katastrofen.

MVH

• Ge karma 9

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

pust

Vaknade fyllesjuk som en grävling i Pattaya,bredvid låg det något kvinnliga styck,som jag inte hade sett förut.

Slog på Tv:n,bläddrade mellan kanalerna tog tid innan man fattade vad som hade hänt.

Jag  kände 6 st som gick åt.

Edited by pust
  • Ge karma 2
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 6

oskarnord

Var i Pattaya grabben{9år] skulle klippa sig så frun följde honom. Jag och dottern gick soien upp mot buakaw där det var en bar med storbildstv som hade BBC på. Såg något om en kraftig jordbävning när dom visade en karta där man såg Phuket tidig förmiddag var detta. vi hade tänkt att åka dit det året men valde det närmare alternativet. En sekreterare med familj från mitt förra jobb omkom.

• Ge karma 1
  • Tråkigt 5

Tallviking

Hade planerat att vara i Phuket just då men i sista stund valde jag istället Koh Chang. Vet fortfarande inte varför jag ändrade men är glad för det varje år vid den här tiden.

träffade flera skadade svenskar sedan på tjejens jobb (Privatsjukhus i Bangkok) dit många flögs för att minska belastningen på sjukhusen i området och hörde mycket om vad dom upplevt.

Edited by Tallviking
  • Ge karma 7

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Bibben

Vaknade tidigt, skulle väl upp och se Scooby Doo eller nåt... såg då ett sms från Glottiz att de mådde bra. Jaha, det var väl trevligt då tänkte jag och först några timmar senare när jag såg/hörde/läste nyheterna så förstod jag vad han menade. Då blev jag lite chockad. De hade ju ett guest house i Phuket på den tiden.

• Ge karma 9

John Khonken

Alla ringde mig och kollade om jag överlevt. Men jag åkte inte till Thailand förrän dagarna efter. Men istället för Phuket hoppade jag av och åkte till Pattis. På den tiden var pattis grymt ställe att vara på. Golf-kvinnor och sång. 

• Ge karma 5

Jive

Och Leila Freiwalds gick på en teaterföreställning i Stockholm efter att ha blivit informerad om katastrofen.

• Ge karma 4
  • Buu 3
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 2

Captain Morgan

Direkt efter Tsunamin samlade vi ihop kläder, skor, mat och dryck som vi skickade söderut med lastbilar från Bangkok.

Min kompis bar lik i Khao Lak.

• Ge karma 9

Soengsang
39 minuter sedan, skrev Jive:

Och Leila Freiwalds gick på en teaterföreställning i Stockholm efter att ha blivit informerad om katastrofen.

Mmm så korkad och icke ansvarstagande så man storknar.....

• Ge karma 2
  • Fint 4

Jive
Precis nyss, skrev Soengsang:

Mmm så korkad och icke ansvarstagande så man storknar.....

Hon visste inte ens var Phuket låg.

• Ojojoj 1
  • Haha 5

Soengsang
3 minuter sedan, skrev Jive:

Hon visste inte ens var Phuket låg.

Fanns det tydligen fler svenskar som inte visste iofs.

Men normal allmänbildning bör man kunna kräva av en minister kanske..

Edited by Soengsang
  • Ge karma 1

Kentan

Satt på flyget hem från Patong som gick vid midnatt, så förstod inte riktigt när telefon började plinga vid ankomsten till Arlanda och folk frågade om man var ok.

//K

• Ge karma 3
  • Ojojoj 1

Benriach
2 timmar sedan, skrev Bibben:

Vaknade tidigt, skulle väl upp och se Scooby Doo eller nåt... såg då ett sms från Glottiz att de mådde bra. Jaha, det var väl trevligt då tänkte jag och först några timmar senare när jag såg/hörde/läste nyheterna så förstod jag vad han menade. Då blev jag lite chockad. De hade ju ett guest house i Phuket på den tiden.

Ja, jag hörde också på morgonen att något hänt, trodde inte att det var så allvarligt till en början men sen förstod man ju allvaret.

Ang. Glottiz så undrar man ju vad den gubben gör nuförtiden, längesen man hörde nåt från honom...

• Ge karma 1

Fantomen
2 hours ago, Bibben said:

De hade ju ett guest house i Phuket på den tiden.

Var låg det?

Själv låg jag (bakfull) och sov och blev väckt av tusentals skrikande människor utanför. Det var bara att packa ihop lite prylar och följa strömmen uppåt berget.

Inte en jävel som visste ett skit och det tog många timmar innan det gick att komma igenom och nå folk hemma och meddela att man var OK.

Hemska tider....

• Ge karma 9