Jump to content
IGNORERAD

Platser för uthyrning av matvagn?


GBGBrud

Recommended Posts

Hellu alla läsare!!  :preved:

Min första inlägg huhu..^^

Ville bah fråga vart och hur kan man hyra plats för matvagn?

Vem ska man iaf fråga? Behöver man tillstånd för varje plats vagnen stå?

Eller såå behöver man tillstånd från olika kommuner, med tanken på att man förflytta sig mellan olika ort och kommuner..

Kan du/ni rekommendera nån plats?

Jag är jätte tacksamma för alla svar!!

:drinks:   Öl åt er alla som svara. hihi^^ Chonn Keaw... Kap Khun Khaaaaaa :dance1:

Be Happy ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Finns en torgchef i varje kommun, ska du sen kränga mat måste det till nån typ av livsmedelstillstånd samt att du måste informera hälsovårdsmyndigheten i berörda kommuner innan du dyker upp.

Detta var ungefär de svar jag fick när jag ringde runt till olika kommuner, nä det är enklare att sälja tomta i dec, inte så mkt krångel.

Var är min öl?

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Här kanske du kan hitta något nyttigt.. Orkade inte läsa allt, men det handlar om matvagnar iaf  :mdr:

http://www.maipenrai...ghlight=matvagn

:wai:

Hej!

Jag har läst den läggen som du av mig tidigare..

Tyvärr finns det inga information jag söker om...

Men tack för tipsen iaf.. :pleasantry:

Be Happy ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

OJ oj.Du måste ha tillstånd från Miljö o hälsa i din kommun för vagnen ska du laga Thaimat ex Kyckling

så är det massa regler för (kycklingen) Har själv en vagn för Hamburgare o korv så den är godkänd

för det.men inte för kyckling .sen e det ju vissa regler som skatteverket har

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, håller med clion att det verkar vara mycket stränga regler för matservering i Sverige.

Myndigheterna har många synpunkter på hur det ska gå till. Det är väl i och för sig bra att allt är rent och snyggt.

Har dock två vänner thaimän som är mycket frustrerade över alla krav och verkar ha gett upp tanken på att erbjuda mat i Sverige. Det kostar för mycket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...