Jump to content
IGNORERAD

Griljera en skinka, tips önskas!


Tommy

Recommended Posts

Håller på med lite julbestyr, fixar Janssons, Revbensspjäll och skall griljera en skinka.

 

Har ni några bra tips på hur man får griljeringen att fastna ordentligt på skinkan, så att den inte lossnar när man tittar lite för hårt på den?

 

Brukar köra med ett par ägg, stark grov senap lite socker och helst farinsocker, pensla på och pudra med ströbröd.

Men mina griljeringar sitter för löst/ramlar av när jag skivar skinkan, finns det nåt man kan göra för att få skiten att sitta fast?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog inte haft den tillräckligt länge i ugnen. Värmen ska mer eller mindre bränna fast griljeringen dock utan att den blir bränd (brun)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, testar att "bränna" den lite längre denna gången!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Torkar alltid av skinkan innan man lägger på senaps o äggblandningen dessutom så kryssar jag lite med kniven i fettkappan ( som självklart skall vara kvar )

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Brukar linda in skinkan med flugpapper. 
Ett trick som jag lärde mig under min fängelsetid i Karasjokk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev apknug:

Gaslåga Ala tiramisu? + Samets honung?

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Gaslåga på Tiramisu????

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Gaslåga på Tiramisu????

@apknug kanske menade créme bryle

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Torkar alltid av skinkan innan man lägger på senaps o äggblandningen dessutom så kryssar jag lite med kniven i fettkappan ( som självklart skall vara kvar )

 

C;D

Torkar just nu, skall testa en blandning av tipsen, samt ICAs tips att blanda i lite potatismjöl i smeten!

https://www.ica.se/recept/griljerad-julskinka-651126/ 

Det innehåller ju även honung istället för socker.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Svängde förbi Thaihouse i Partille för att låna en ingrediens, och strimlade svålen som jag skurit loss och tagit med mej, la den i fritösen, 190 grader i några minuter, och det blev gott!

 

Skinkan griljeras nu, klart om ca 8 minuter!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hög jäkla värme under en kort tid är hemligheten 👍

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Potatismjöl ska du ha i och lite torkad chili för lite sting i ytan...

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...