Jump to content
IGNORERAD

Gräsänklingsträff i Göteborg 11 juli 14.00!


Herr Chang

Recommended Posts

Quote

Kan vara så... eller inte! Kanske bäst att fråga Krökarn som han (oavsiktligt?) blev kallad i ett inlägg ;-)

Herr Chang har talat.

Oj, då får man ta på sig skulden…

Får väl skylla på att stavningskontrollen inte gav utslag och ber Krögarn om ursäkt på det ödmjukaste.

Det var inte meningen samtidigt som jag var övertygad att det stavas på detta sätt. Till mitt försvar måste jag dock framhålla att jag inte har svenska som modersmål och följaktligen fick lära mig svenska i vuxen(?) ålder. Ordet ’Krögarn’ associerar jag med systembolagets ’Spola kröken’ kampanjen som startade i början av 70-talet. Det var så många nya ord att hålla reda på så man utvecklar någon sorts omvänd dyslexi i hjärnan. Jag var fullt övertygad att det stod ’Spola krogen’ på texten eftersom a-lagarna gick omkring med dessa oftast otvättade t-shirts . Därmed var associationen till krogens värld skapad och för evigt inpräntad i språkcentrets nervbanor.

Emellertid upptäckte jag efter en tid att det faktiskt stod ’Spola krögen’ på texten vilket gjorde mig ännu lite konfunderad men jag trodde då att det säkert var något dansk uttryck som har förirrat sig i nordligare bredgrader. Ytterligare en tid gick och jag hade fått glasögon där jag till min förvåning upptäckte att det faktiskt stod ’Spola kröken’ i texten. Efter det hade det inte hänt nåt mer med det men min fasta tro att ’kröken’ var samma sak som ’krogen’ hade vid det här laget redan cementerats eller ’fossilerats’. Och då jag inte betraktar mig som mer förnäm än drottning Sylvia fick det väl bli en och annan mestadels rolig språkförbistring genom tiderna.  Därmed kan jag med gott samvete slå ifrån mig all uppsåt i eventuella negativa tolkningar av uttrycket ’krökarn’.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    35

  • Herr Chang

    19

  • Singha711

    7

  • Drivern

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Gurkan21

Nice pics :great:

Jag måste säga att det krökas dåligt på era partyn :yes:

Herr Chang ser ju helnykter ut på dom flesta bilderna :mdr:

Men ni verkar ha roligt ändå :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gurkan nu ska du inte va sotis bara för honken inte har samlat sina styrkor :drinks::drinks::drinks:

Häll upp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nice pics :great:

Jag måste säga att det krökas dåligt på era partyn :yes:

Herr Chang ser ju helnykter ut på dom flesta bilderna :mdr:

Men ni verkar ha roligt ändå :crazy:

Det är ju bara på dom bilderna du får se... en ofördelaktig bild på mig raderas förstås omedelbart!

Singha711,

Ingen fara med den lilla felstavningen. Jag bara tyckte den var rolig, och den kommer Krögarn att få höra vid väl valda tillfällen ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju varit en trevlig tillställning,jag kommer gärna vid nästa tillfälle om det sker i mitten av Augusti

då jag för tillfället befinner mig i Surin på denna fyra veckors resa i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Drivern stryk mej har problem med bilen måste ringa bärgare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jäkla skit fläktremmen hoppade av blev stående efter några kilometer pga av att batteriet laddade ur

fick ringa bärgare lämna på verkstad tar en vecka pga av semester inget folk1timme sen till jobbet

skaffa hyrbil 240kr dagen men hoppas ni får roligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En senkommen fundering:

Gräsänklingsträffen den 11.juli = 7-11 på amerikanska.

Hade brodern kommit om han hade varit medveten om detta?

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En senkommen fundering:

Gräsänklingsträffen den 11.juli = 7-11 på amerikanska.

Hade brodern kommit om han hade varit medveten om detta?

//Singha711

Hehe, den tanken slog faktiskt mig också.

Nästa datum att hålla reda på är 815 och 917...

Dessutom blir dessa träffar i samarbete med www.thailandsforum.se

Kanske några nya trevliga forumfilurer att träffa!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...