Jump to content
IGNORERAD

hc 36+


NangYak

Recommended Posts

Hejsan !

Har några frågor avseende golf i Thailand. Hade tänkt att lira främst i Udon.

1. Jag är en 36+:are i Sverige. Får jag lira i Thailand? Kan ju inte skriva ut nåt handicapbevis direkt.

2. Vill inte ta med min bag från Sverige, utan tänkte skaffa mig en ny uppsättning klubbor i Udon. Finns det något billigt ställe där, eller i närheten, var jag kan köpa klubbor? Gärna begagnade.

3. Såg att det finns ett gäng banor runt Udon. Någon som kan rekommendera en på södra sidan?

Mvh Noobie

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Du behöver inte något hcp, golfskor är bra att ha, några banor gillar inte jeans, men det är i alla fall för varmt.

Beg, set finns på ett flertal ställen, bl.a. på Nongsamrong, Armycourse, dels i klubbshoppen men också tvärs över gatan från infarten ligger en affär med beg.prylar. Den nya drivingranchen nära flygplaysen kan ibland också ha hyggliga prylar, finns även möjlghet att få lektioner. En privalektion på c:a 30 min kostar en 500,ing (Bath) med engelsktalande pro. Du kan PM:a mig skall Du få tel nr till en skotte som är kanonbra.

Banorna som ligger bäst till är Airport/Wing 23 som finns inne på flygbasens område samt SriThani golfforrest, 20 min från city. Nongsamrong är under ombyggnad och inte speciellt inbjudande för tillfället.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaret!

Låter ju toppen. Härligt att jag slipper oroa mig för officiellt handicap. Hur ser prisbilden ut på klubbor i Thailand jämfört med Sverige?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tröja med krage brukar vara ett krav på banan. Har jag i alla fall fått erfara. Tro inte det är just något billigare med klubbor i Thailand möjligen om du får tag i några Kina kopior

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är rilktigt som Du säger, inget jättebillgt om man ska ha årets modell.

Köpte 2 set fjolårsutgåvan (inkl bagar) av fabr. Wilson, gömt namnet men helt OK för medel hcp, 2 par skor, ett par extra klubbor, rescue, lite bollar e.t.c. för 45 000 bath, inte jättebilligt men helt OK.

Betr, klädsel så ser man ibland anslag om NO JEANS,T-SHIRT, STEELSPIKE.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla i vattenhindren, där kan man ofta finna helset med bag och allt tom en och annan caddie.

Arne Mulligan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tröja med krage brukar vara ett krav på banan. Har jag i alla fall fått erfara. Tro inte det är just något billigare med klubbor i Thailand möjligen om du får tag i några Kina kopior

Ang. krage så är detta slopat på de flesta ställen efter att proffsen börjat spela utan.

Kan såklart bli diskussioner ändå.

Priserna på klubbor är samma eller dyrare än i Sverige. Plus att risken att åka på en kopia är mycket större än i Sverige.

Kolla på http://thaigolfer.co...ums/Classified/ för begagnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Noobie

Spela  i udon har jag inte gjort . men spelar i Pattaya området varje år kanon. Jag har två set stående hos ulrika på scandalic. Tänkte ta upp ett set till udon så jag kan spela där också. Att köpa copys behöver inte vara dåligt.Finns väldigt bra copys till kanonpriser. Bara man vet var man ska handla. Lycka till med golfen. verkar väldigt billigt att spela i udon

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man ska tolka inläggen så är dom lite mer traditionsbunda i Isaan. :) Krage är väl inga problem, jeans tycker jag är till och med jobbigt i sommar-Sverige. Shorts funkar väl hoppas jag?

En vän som golfar mycket i Indien säger att caddien även kan vara lite av en golfpro och ge utbildning samtidigt. Gäller samma i Thailand eller är det en ren bag-tjänst? Talar dom normalt sett engelska?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska nog inte jämföra småbanorna i Issan med Pattaya, mer bagbärare än pro, har man tur får man en som kan lite engelska förutom siffror, spelar man regelbundet hittar man så småningom en som är passar en själv, och visst, känner man till klubben och dess caddies så kan man få en riktigt bra hjälpreda med såväl swingkritik, klubbval och greenläsning.

Generellt känns caddiekvaliteten lite sådär i Issan, (fast riktiga godingar en del av dom.) :whistle::whistle::whistle:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj! Jag trodde det var ett yrke som enbart var reserverad för en halvan av befolkningen.  :yes:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan gott kjöpa kopi om du går till rätt butik där brukar de prova ut skaften så de passar dig och det är det som är viktigt

har spelat med kopi i lång tid funkar aldeles utmärkt då kommer du undan med 20,000-25,000 bth för ett helsett kanske mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Baa

Hade varit kul att spela någon runda i udon i okt . Om det funkade. men klubborna står i pattis . Har två set stående där. Eftersom man är rookie däruppe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör av dig om Du får tid över, kan kanske låna ett set nånstans om man får ett par dar på sig, ska höra lite var det kan finnas. Ev, hyresset,men det går väl i så fall.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Baa

Det är klart jag hör av mig. På något sätt. Men just nu inväntar darlingens tillstånd. Skickar ett mess när jag kollar allt och får tag i en dator när jag är i udon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...