Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

hej

detta problem har jag haft flera gånger, i mitt fall så har jag inte prutat tillräkligt med pengar över henne då jag varigt i sverge i Thailand är tang/rak same same

jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

jannegbg: Lät ju ganska tragiskt det där...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja, man lär sig den hårda vägen minst sagt...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

oki så du tror hon hör av sig närmare löningsdags då eller?

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Min uppfattning om löningar hos faranger. Finns inte hos Thaikvinnor. Min arbetar för att klara sig. Får hon pengar över tycker hon att  hon ska vara ledig. Men nu tycker hon att jag ska betala för hon är gravid. Jag ger henne lite pengar varje gång. Nu sist gav jag henne 4000bath. Men tiracen tog endast ut 1500bath. Inte likt thaidamer. Så fortsättning följer.

Mantra ge inte upp. Hoppet är det sista som sviker oss. jag kan lova dig. Med en thaidam kan miljoner saker gå fel. Men dom är goooa i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är lätt för forumisterna att slänga ur sig en massa dåliga erfarenheter och ge dig ännu flera

anledningar att oroa dig än du redan har.

Lika lätt som det är att lugna dig med "att så är det ofta, det betyder inget".

Välj att lyssna till det senare för din egen själafrids skull.

Faktum är ju att ingen här kan ha en susning om varför hon inte hör av sig.

Ring till alla du känner därborta som kan tänkas veta något eller ta reda på.

Eller gå in på tråden "billig resa till Thailand", och åk imorn om oron gnagar för mycket.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle hon vänta tills löningsdags? Jobbade hon inte på hotel?

Hoppas det ordnar sig, tyvärr har jag sett tråkiga anledningar till varför telefoner stängs av men

det kan vara vad som helst. Oroa dig inte, hon hör av sig när det är läge för det.

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för era synpunkter. ska vänta en vecka till å see om det är så att hon kanske hör av sig inom den tiden annars för jag väll kanske höra med en nån där nere om kanske åka förbi å checka. men har blivit lite lugnare nu i alla fall. så tack igen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

tack för era synpunkter. ska vänta en vecka till å see om det är så att hon kanske hör av sig inom den tiden annars för jag väll kanske höra med en nån där nere om kanske åka förbi å checka. men har blivit lite lugnare nu i alla fall. så tack igen.

Hoppas allt löser sig för dig, jobbigt att gå omkring och vara orolig. Får man fråga när du träffade henne sist? skickar du pengar varje månad eller gör du det kanske inte alls? Har hon varit här i Sverige med dig? SpekulationsVM här på forumet.

Hoppas det blir bra, men jag tycker 1 vecka är konstigt om ni nu hållit jämn kontakt sedan ni träffades eller har det hänt förut!!

Link to comment
Dela på andra sajter

nästan 1 år sen vi såg varandra sist utöver att vi sett varandra via vebcam då å vi hade planerat att hon skulle komma hit men så blev det nå strul med inkomsten men så losade halva inkomsten å försöker skicka så mycket jag kan just nu till henne av det lilla jag har vilet blir 1000 svenska kronor som jag kan skicka vilket jag egentligen inte kan heller. men unnar mig det att hon får lite grann att leva för åså.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En vecka låter väldigt mycket. De flesta thaitjejer som har lyckats springa ifatt en falang är ju ganska svartsjuka, så jag undrar om hon verkligen skulle våga låta bli att höra av sig på en hel vecka?

Risken finns ju att gubben tröttnar eller blir arg på henne och det brukar tjejerna vara ganska försiktiga med.

Hon vet ju att försvinner hon står tusen åter.

Tjejerna brukar ju stänga av telefonen när de inte vill att någon annan ska höra samtalet från falangen.

Vem detta eller dessa nu är kan man ju bara spekulera i.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

nästan 1 år sen vi såg varandra sist utöver att vi sett varandra via vebcam då å vi hade planerat att hon skulle komma hit men så blev det nå strul med inkomsten men så losade halva inkomsten å försöker skicka så mycket jag kan just nu till henne av det lilla jag har vilet blir 1000 svenska kronor som jag kan skicka vilket jag egentligen inte kan heller. men unnar mig det att hon får lite grann att leva för åså.

Låter nästan som hon har träffat en ny sponsor & är ute på nån ö.

Inte helt ovanligt även bland vanliga tjejer.

Känner en som hade 3 , engelsman , svensk & holländare förutom sin thaiare,

alla helt ovetande om varandra.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo håller nog med.

En tjej som fått smak på falanggubbar dras givetvis till falangstacken igen eftersom hon vet att lyckan kan finnas där.

Har man inte koll på tjejen i Sverige så bör man nog snarast fixa hit henne istället.

Att tjejer freelancar i falangområden är ju inget ovanligt och inget de beättar för sina gubbar på andra sidan jordklotet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo håller nog med.

En tjej som fått smak på falanggubbar dras givetvis till falangstacken igen eftersom hon vet att lyckan kan finnas där.

Har man inte koll på tjejen i Sverige så bör man nog snarast fixa hit henne istället.

Att tjejer freelancar i falangområden är ju inget ovanligt och inget de beättar för sina gubbar på andra sidan jordklotet.

BTT

Instämmer med BTT och kan du inte få fatt på henne så be någon kontrollera om hon jobbar kvar på hotellet, med tanke på att du skickar pengar så borde du nog avvakta med det tills du får något svar.

Finns säkert någon i BKK som kan hjälpa dig, jag ska ner i augusti vill du att jag kontrollerar åt dig så får du skicka ett PM.

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag glömt mobilen hemma under en arbetsdag har jag 94 missade samtal från kärringen. Har hon (vilket endast hänt en gång) glömt mobilen när hon åkte till marknaden för att köpa mat till mig, var hon ledsen för det i över en vecka (vilket kunde utnyttjas i allehanda tjänster).

Så, 1 vecka eller mer utan kontakt, sorry, men du får skaffa en ny fru..

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Åker också ner i Augusti, kan vara behjälplig om det skulle behövas.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Mantra

Det kan juh oxå finnas en logiskt förklaring

hon kan juh ha tappat telefonen, och endast

vet om  ditt nr i telefonen (som 95% av befolkningen)

men du skrev oxå att ni hade kontakt på internet

så min teori faller nog lite  :whistle::whistle: :whistle:

Gör som dom flesta skrivit redan, ring hotellet

men ännu hellre be en thaitjej ringa, så får du

svart på vitt om hon jobbar kvar eller har dragit.

Pingis som sett många olika lösningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter inte bra men det kan faktiskt finnas andra, mindre sannolika, men inte helt omöjliga förklaringar. Kanske hon tycker att hon haft ovanligt mycket otur sista tiden och det det var dags att gå i tempel en vecka eller två för att Budda ska ge henne bättre lycka i framtiden. Inget man behöver berätta för falangen. Thai-logik.

Toi

Toi

Toi

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt att måla upp fan på väggen, speciellt på ett forum där det finns många erfarenheter. Vi får hoppas att hon snart återkommer till dig, och gör hon det tycker jag du skall vara försiktig med anklagelser. Hennes orsaker kan vara sanna och "giltliga", nästan omöjligt att kontrollera här hemmifrån.

Bästa är nog isf att glömma historian och snarast åka ner till henne. Men ha lite ha lite koll på hur hon hanterar mobilen. Smusslas det, avstängd mobil, nummerbyten osv så kan du börja ana ugglor i mossen. Mobilen är en av frilansarnas bästa vänner, men även den som lättast kan avslöja dem.

Hoppas allt löser sig på bästa vis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan börja fundera på vad som hänt.

Men jag hoppas på att det dyker upp en förklaring som är bra och att allt löser sig för dig Mantra.

Håller en tumma här för dig!

Upp med hakan!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mantra,

ett sätt att kolla om en frånslagen telefon slås på då och då (tex på natten, när du sover) är att skicka ett SMS med krav på 'leveransbesked'. När telefonen slås på även bara för någon minut får du status 'levererat'. Detta talar om för dig att telefonen inte är död...

// Detektiven Singha111

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan som tidigare sagt ha gått i kloster, rakat huvudet och tatuerat hela kroppen med Sak Yant. I sånna fall så behöver du väl kanske inte oroa dig.. Nästa gång ni träffas så är det en Tjur som du hälsar på, eller kanske ett Lejon eller va fan som helst. Tacka vet jag religion, gör tillvaron mer spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...