Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

Hej hoppas ni kanske kan hjälpa mig lite flickvännen min har inte svarat på varken telefonen eller varit ut på nätet eller via email  å inte heller via sms. på en vecka nu är det normalt eller har det hänt något?

typ att det blivit mer strickt nu eller så?

eller kan det ha hänt henne något?

tacksam för den hjälp jag kan få.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

Är telefon påslagen eller avstängd?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det omtänksamma svaret: Finns det ingen annan släkting eller vän du kan nå?

Det bittra svaret: smiley35.gif Ja, inte så svårt kanske vad som kan tänkas stå där.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

den säger cant reach this number at this moment.

å för det andra så tappat bort numret till hennes bror som äger en coffeshope å för det andra så är hon inte en bar women visserligen e hon lite överförtjust i prylar å sånt som dom flesta kvinnor ju faktiskt gör.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Var bor hon, ute i bushen eller i någon stad? Vad menar du med att det blivit mer strickt?

Vad är din egen teori?

Hoppas det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon bor i Bangkok jobbar i närheten av Lumpini för ett hotel som bokare eller vad det kallas för.

å det med strikt menar jag om dom har blivit mer aktsamma med telenätet för allt som har hänt ganska nyligt å så menar jag.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Menar du demonstrationerna för ett par månader sedan? Annars har jag nog missat nåt. Mig veterligen har telefonnätet funkat bra senaste tiden. Jobbig situation du har hamnat i, hoppas du får tag i henne snart. Hon kanske bara behöver tid att tänka igenom saker o ting. Hon hör kanske av sig snart. Men, vad du än gör, jaga inte efter henne. Det skrämmer snarare bort henne om hon nu har valt att ta avstånd för en tid. Låt hon ta kontakt. Det är bara min tanke om kvinnor...visar man för mycket intresse så kväver man deras intresse. Hoppas det löser sig!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju se det från två håll:

Joints - kärlek och omtanke (kanske något har hänt och hon behöver hjälp)

Swedenfarang - negativa tankar (taktik)

Upp till dej, Mantra, att välja väg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte helt vanligt att de inte hör av sig, det behöver dock inte betyda att något är fel med dej. För thailänskan är det alltid den nämaste familjen som står närmast hjärtat oavsett vad hon känner för dej, det kan ju vara så att mor är sjuk eller brorsan har kört ikull med motorcyckeln eller något sådant och då faller priotering ett på familjen. Prova att kontakta hotellet hon jobbar på, kanske där finns någon som vet. Har du inte tel till hotellet kanske du kan finna det på www.Bangkok.com de har lista på stort sett alla hotell i Bangkok. Lycka till, det brukar lösa sig. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

den säger cant reach this number at this moment.

Tyder på att telefonen är avstängd , ibland roar sig även vanliga flickor ...    :whistle:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för tipsena å glad att höra att det inte är några nya oroligheter i Thailand.

hoppas hon hör av sig bara så man får höra om det är något. igen tack för hjälpen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det är inte helt vanligt att de inte hör av sig, det behöver dock inte betyda att något är fel med dej. För thailänskan är det alltid den nämaste familjen som står närmast hjärtat oavsett vad hon känner för dej, det kan ju vara så att mor är sjuk eller brorsan har kört ikull med motorcyckeln eller något sådant och då faller priotering ett på familjen. Prova att kontakta hotellet hon jobbar på, kanske där finns någon som vet. Har du inte tel till hotellet kanske du kan finna det på www.Bangkok.com de har lista på stort sett alla hotell i Bangkok. Lycka till, det brukar lösa sig. 

Måste hålla med clas391, verkar som att många thaidamer (fru Chang inkluderad) är tämligen obekymrade om att de ej kan nås om de är på det humöret. Däremot är det förstås mycket upprörande om de inte kan nå dig när de vill kolla vad du håller på med!

Ungefär som att det saknas lite empati, dvs förmåga att föreställa sig hur någon annan känner. Thaidamen vet ju själv att inga problem uppstått, så varför skulle partnern vara oroad? Mobilen kommer att fungera när det är praktiskt för henne.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för hjälpen å önskar er alla det bästa av bästa som finns på denna jord å att ni alla ska bli lyckliga.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också vara så att damen bytt telefon och nummer, sådant medför att man bör meddela sina nära o kära men nu är hon ju Thai, inget ovanligt.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För thailänskan är det alltid den nämaste familjen som står närmast hjärtat oavsett vad hon känner för dej, .

Menar du att detta gäller även när thailändskan är gift med en annan thailändare?

Om något hemskt har hänt i familjen så är det ju inte konstigt att den prioriteras men i ett normalt fungerade förhållande tar man sig väl tid att kontakta eller på något vis meddela sina käresta om detta. Iallafall om det gått en vecka.

Men eftersom Mantra inte vet vad som har hänt anser jag det vara bättre att fria än att fälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ungefär som att det saknas lite empati, dvs förmåga att föreställa sig hur någon annan känner. Thaidamen vet ju själv att inga problem uppstått, så varför skulle partnern vara oroad? Mobilen kommer att fungera när det är praktiskt för henne.

En förmåga, eller avsaknad av, som ofta går igen i allehanda situationer hos våra Thailändska vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har lagt märke till att tanken att någon oroar sig liksom inte finns på tapeten.

Gång på gång säger jag "snälla, ring om du/ni blir mycket senare än planerat" och gång på

gång gör hon / dom inte det.

Hon vet att jag inte har kontrollbehov och att oron att det "hänt något" är äkta, men låter

lika förvånat varenda gång jag slutligen ringer henne för att få veta "hur det går".

Måste vara "nåt Thailändsk"

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ja, detta är ju verkligen något som jag tycker utmärker thailändskor. Men jag måste dock säga att min fru har blivit mycket bättre på detta. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

B.T.T kommer snart att loggain och berätta vad som hänt.ha bara lite tålamod;-)

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det får vi verkligen inte hoppas...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

B.T.T kommer snart att loggain och berätta vad som hänt.ha bara lite tålamod;-)

 

G2P

Ingen fara.

Dom små liven skulle inte till 7-11.

Fast å andra sidan så gäller planer i Thailand bara precist så länge det tar att göra upp nya.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Finns ju värre scenarion än dom btt berättar om.  Tycker det är oroande med en veckas tystnad när det

faktiskt finns internetcafeer i varända buske snart.

Hoppas verkligen att det bara är en liten "timeout".. Håller tummarna.

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...