Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

Quote

Allvarligt??  Vill man ha en så pass nonchalant fru/kvinna som skiter i att höra av sig?

Jag tycker det visar stor brist på empati och omtanke om sin man om "darlingen" beter sig så.

G2P

Exakt!

Mantra. ta inte den här typen av nonchalans oavsett hur mycket du älskar din darling. Om det nu visar sig att din darling hamnat på toppen av något berg tillsammans med några munkar, och varit förhindrad att kontakta dig, så gör klart för henne vad som gäller framöver.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

jag kommer att förklara för henne om hon hör av sig att hon åtminstone kan skriva å säga till.

å tack alla flör eran hjälp.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tror nog att Singha711 träffar ganska rätt.

De flesta thaitjejer går med farangen pga pengar och blir det trubbel med den biten så får de snabbt kalla fötter.

För det handlar också om att inte förlora ansiktet inför släkt o vänner.

Finns väl inget värre än att träffa falang no money.

Här visar Thailand sitt rätta ansikte.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mantra,

när det gäller försäkringskassan skall du bara sitta lugnt i båten.

Eftersom du fick livränta förut och nu en förlängning med 18 månader, tyder mycket på att det mera är en kamp inom försäkringskassan om vem som ska betala. Det är som alla vet en högst politisk fråga och handlar ytterst om statistik inför riksdagsvalen.

Det är trots allt en lång tid du har varit sjukskriven (sen 2004) och då kan inte heller försäkringskassan slänga ut dig hur lätt som helst. Såvida du inte är väldig ung och ’frisk som en fisk’ kommer det hela så småningom att sluta med att du får permanent sjukersättning med 64 % av dåvarande lön (2004) uppräknat med div. index. Det anses vara den billigaste lösningen för staten. Har du då någon privat försäkring som täcker upp resten till 100 % är det bara att gratulera.

Visst jävlas de med dig och du kanske får gå på diverse undersökningar angående din arbetsförmåga. Det är då upp till dig att spela det spel du vill ha. Och visst är det ett spel det hela med försäkringskassan, från vilket håll man än ser det. Man bestämmer själv vad man vill att det ska komma ut i slutändan: arbete eller ersättning. Och så spelar man spelet…

Lycka till!

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Får man verkligen lov att skeppa en thaitjej till Sverige om man är sjukskriven permanent?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får man verkligen lov att skeppa en thaitjej till Sverige om man är sjukskriven permanent?

BTT

Ja kan du visa upp en inkomst från försäkringskassan så är det inga problem!  :great:

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror hon är i en by i ISSAN, därför fungerar inte telefonen...

Hänt mig personligen när jag varit där svårt att få kontakt med omvärlden.. Skit dålig teckning i djungeln..

Oroa dig thai tjejer har hög moral generellt sett. Klart det finns dåliga tjejer också men jag tror inte hon är en sån tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får man verkligen lov att skeppa en thaitjej till Sverige om man är sjukskriven permanent?

Broder,

jag tror att jag förstår udden i din fråga men ett faktum är du inte längre är beroende av tillstånd från läkare eller försäkringskassan när du får permanent sjukersättning (fd. förtidspension).  Detta gäller både resa till Thailand och tjejens besök i Sverige.

Är du däremot ’bara’ sjukskriven behöver du försäkringskassans tillstånd med läkarens godkännande om du tänker resa till Thailand. Det är härvid inte lämpligt att upplysa läkaren om att du bara tänker att festa i Pattaya.  Det är då bättre att du avser att besöka tempel etc. Att ta hit en tjej från Thailand är ingen som lägger sig i.

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag bara tänkte på att förtidspension knappast kan va en inkomst för att försörja hela släkter i Thailand plus en penningkrävande tjej som inte har någon egen inkomst.

En normal förtidspension kan väl knappast ge mer än 13-14000 före skatt, så det måste ju vara ganska betungande att klara en thaitjej på di stålarna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, för att inte tala om sinsoder, sjuka buffalos, pickupper, nya villor, condominier, tunga guldhalsband, otaliga skor och handväxter, hinkvis med smink och 19 ungar.

Sen sitter di bara och smackar när unga sjömän kommer på tal.

Desillusionerade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mitt i prick Arne

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag bara tänkte på att förtidspension knappast kan va en inkomst för att försörja hela släkter i Thailand plus en penningkrävande tjej som inte har någon egen inkomst.

En normal förtidspension kan väl knappast ge mer än 13-14000 före skatt, så det måste ju vara ganska betungande att klara en thaitjej på di stålarna.

Den högsta sjukersättning man kan få ligger idag på 17120 kr / mån före skatt. Det får man när man har tjänat 25000 kr / mån som frisk. Det är alltså ingen omöjlighet för en duktig lärare men utgör fortfarande bara 64 % av lönen som frisk. Intressant blir denna ’konstruktion’ dock först när man dessutom har en privat sjukförsäkring som täcker inkomstbortfallet upp till 100 %. Många företagare och andra välbetalda  anställda bruka hålla sig med sådana försäkringar som gör livet behagligt även efter det man råkat ut för ’utmattningsdepressioner’ och andra  konjunkturella missöden.  Ett behagligt liv i Thailand med periodiska Sverigebesök är då ett realistisk alternativ…

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Ja du hon smackerskan kostade mig åtskilliga hundratusenbahtare.

Å andra sidan är hon förlåten. Hon var ju ganska packad vid tillfället.

Dessutom bad hon om förlåtelse efteråt och lovade att inte tänka på honom för mycket.

Vilket ju va snällt och givmilt.

Men som sagt jag kontrade genast med hon Pattalisan på soi 8.

Det var en riktig goding det, söt som fan, största bopparna jag sett på en thaitjej plus välskapt stor fast häck och tjocka välskapta lår.

Men jag fick kämpa en del för att få med henne ur baren eftersom det tvärs över satt en arabgubbe och ville ha henne på samma gång.

Men efter några groggar sangsom började hon tungkyssas och sen var det bara så jävla gött.

Alltid lika skönt att bräda araber och japaner med sina feta stålar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu tar det sej sa käringen när håret brann äntligen nått flabbbart mera storis BTT

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

:D:D:D

Jaså smackerskan kostade åtskilliga hundratusenbathare, trots att fanns lurkande sjömän i fråga. Man kan ju inte direkt säga att du lever som du lär  ;)

Men roliga inlägg skriver du iaf  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I boken My big big honey står dom flesta svaren och ursäkterna om varför det blev som det blev. :wai:

Jupp! Läst det. Bra bok. Men tyvärr ger den inga förklaringar till varför farang/thai missförstår varandra hela tiden. Visar bara konsekvenserna av missförstånden, vilket kan vara väldigt misströstande.Thailand fever är boken man ska läsa om man vill lära sig något.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får man verkligen lov att skeppa en thaitjej till Sverige om man är sjukskriven permanent?

BTT

Varför inte?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hon hörde av sig i dag.

hon har tydligen varit sjuk så hon vart inne på sjukhuset.

sunset group är stället hon jobbar på om nån av er kanske hört tallas om vad det är för ställe?

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

[table][tr][td]

  [table][tr] [td]Sunset Group[/td] [td]Director of Sales[/td] [td]61/58-59,Thaweemitr Soi 8, Rama 9, Huay Kwang,

Bangkok

10400[/td] [td]ต่อ (66 2) 247 6700

(66 2) 246 6766

sunsetv@ji-net.com

sunsetn@ji-net.com[/td][/tr][/table]

 

Fungerar inte mobilen på sjukhus ??[/td][/tr][/table]

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska man väl inte blåsa faran över till 100% ännu men önskar av hela mitt hjärta att så är fallet.

Mest för Dig men också för nitdragarna som försökt baissa Ditt val av kvinna.

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 dagars sjukhusvistelse,det blir en saftig läkarräkning så nu gäller det att se upp  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa, inte säkert, min dam var inlagd 3 dagar i juni, kostnad 400 bath inkl. medicin.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...