Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

GammalDansken

Quote

Hej BTT,

Får definitivt hålla med Joints här. Att ständigt misstänka det värsta om sina medmänniskor blir man inte lyckligare av. Det är bättre att gå på en nit då och då än att alltid vara förberedd på att det ska skita sig.

Herr Chang har talat.

Till le chang och the joint

Trots alla välvilliga förslag ger ju mantrat varken mera fakta att bearbeta

eller visar på vilja att följa de redan givna förslagen.

Till slut finns det bara de obehagliga möjligheterna kvar.

Att Singha, Syrakråkan och BTT hittar på underhållande sådanna ska inte ligga dom i fatet, anser jag.

Precis som i MJ-tråden är varje försök att styre forumskribenterna i en viss riktning

eller ens att "hålla sig på en viss matta" dömda att misslyckas.

Och väl är väl det ?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

Quote

Appropå det så är det ju en Buddistisk högtid nu, så det är många som checkar in på ett tempel för en lång tid. Inte helt omöjligt att hon är på ett. Tantens dotter var på ett tempel under ett par dagar nyligen.

Fast en vecka.

Jag minns en tjej för en massa herran år sedan..skulle vara med henne en vecka men innan dess så författade hon ogenerat ett email till en annan beundrare där hon sa att hon skulle åka till ett tempel med sin mamma en vecka och kunde därför inte svara i telefonen... Hehe. Ja, jag litade inte så värst mycket på henne efter detta, men en trevlig vecka med henne hade jag trots allt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mantra, en vecka kan ibland kännas som en evighet men är väl egentligen inte så lång tid att det finns fog för att befara det "värsta" som vissa av svaren antyder.

Att efter en veckas tystnad kasta sig på flyget till Thailand känns lite överilat, så sitt lugnt i båten den närmsta tiden.

Du kan ju sedan försöka kontakta hotellet som hon jobbar på eller kanske få hjälp av någon forumist som bor i staden.

Lycka till

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobbiefarang!

Jag är också övertygad om att majoriteten av de tjejer som ligger på kontaktsajterna har erfarenhet av falanger på olika sätt.

Gränsen mellan rent barliv, freelancing och hoteljobb är ofta flytande i Thailand.

Tjejer som ex städar på hotel kan mycket väl ragga gubbar på nätterna ibland barerna och vara aktiva på sajterna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta men vad den sista har med en bokare att göra vet ja ju inte men gör det samma får se om hon hör av sig inom sinom tid.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nobbiefarang!

Jag är också övertygad om att majoriteten av de tjejer som ligger på kontaktsajterna har erfarenhet av falanger på olika sätt.

Gränsen mellan rent barliv, freelancing och hoteljobb är ofta flytande i Thailand.

Tjejer som ex städar på hotel kan mycket väl ragga gubbar på nätterna ibland barerna och vara aktiva på sajterna.

BTT

Visst kan dom, men det är nog mindre vanligt när gubbsen finns inom armlängds avstånd.

Internetsiterna ger ju möjlighet till viss anonymitet, fast det är ju dubbelriktat, sant är dock att det finns massor med sitekonsulter som tjänar hyfsat med stålar på att slå blå dunster i huvudet på de Thailändskor som blint tror att ALLA som sätter ut annons snabbt blir rikt gift med en farang.

Mantra, har Du mailat och bett henne svara vad svaret än blir, kanske hon tvekar över att ev. ge Dig ett svar som kanske sårar Dig.

Ge inte upp, hoppas på det bästa vad det än är, ovisshet är deffinitivt det man minst önskar.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Jag håller tummarna för dig efter att läst igenom allt känner jag ett enormt medlidande med dig skulle samma sak hända mig skulle jag få spel utan dess like.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet inte men har man nu planer på att ta hem en thaitjej till Sverige så är väl ändå det klokaste att man ser till att ha stålarna och möjligheterna att direkt fixa visa och köpa biljett till henne, åtminstone för de tre första månaderna.

Jag skulle aldrig åka hem och sen sitta i Sverige och skicka pengar varje månad under ett helt år.

Och så händer sånt här med tystnad o annat elände.

Nej köp biljett och ta hem kärringen. Ska hon sen åka tillbaka för att fixa UT eller vad det nu kallas för, så åk med ner.

Släpp inte henne ur kontroll ett helt år.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Hade det varit en svensk tjej som inte hört av sig på en vecka hade jag blivit väldigt orolig. Men inte när det gäller thaitjejer. Dom har en förmåga att glömma bort både tid & rum på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare. Min fru vet fortfarande inte, trots många år i det svenska samhället knappt vad det är för datum, ännu mindre vilken månad det är:)) men det spelar ingen roll för hon klarar sig hur bra som helst ändå.

Hoppas i alla fall att det löser sig till slut!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skall inte måla fan på väggen i tid och otid, men man skall väl heller inte blunda för vad som är den troligaste orsaken till att "telefonen plötsligt tystnar"

Håller en slant på BTT:s teorier. Erfarenhet går före tro och god vilja! 

Hoppas ändå att du landar på fötterna oavsett vilken förklaring som ges om förbindelsen återkommer.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

ja hon skulle vart här redan om det inte vart för att försäkringskassan besluttade jävlas med mig

efter som jag var med i en olycka på väg hem från jobbet 2004 å först fick livränta men sen helt plötsligt påstår dom att dom skador jag har nu inte kan ha med olycksfallet att göra så håller på å bråkar med dom om det nämligen.

fick förläng 18 mån på vanliga försäkringskassan så efter det får man väll se vad som händer med.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha varit med om liknande situation så har jag ett tips.

Detta ger besked ganska så omgående.

Nästa gång hon hör av sig, säg då att försäkringskassan sänkt din ersättning så att du ej kan skicka några pengar på ett halvår.

Resultatet visar hur intresserad hon är.

Alt 1.  Hon fortsätter höra av sig och undrar om du klarar dig.

Alt 2.  All kontakt upphör ganska så omgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Mantra,

vill du verkligen veta sa skicka ett pm med hennes och hotellets namn sa gar det sakerligen att losa for oss har i Bangkok.

Ingen ide att ga och vara orolig. Har du blivit dumpad sa lar du bli knackt nar det val blir uppenbart och ingen ide att ga och ma daligt innan. Finns det en naturlig forklaring sa har du gatt ocksa matt daligt i onodan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen73

Quote

Mantra,

vill du verkligen veta sa skicka ett pm med hennes och hotellets namn sa gar det sakerligen att losa for oss har i Bangkok.

Ingen ide att ga och vara orolig. Har du blivit dumpad sa lar du bli knackt nar det val blir uppenbart och ingen ide att ga och ma daligt innan. Finns det en naturlig forklaring sa har du gatt ocksa matt daligt i onodan.

Ta till vara på den hjälp du kan få...skicka ett PM till boysen,exempelvis Wille så kollar dom upp det åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Mantra,

Jag lider med dig. Men det som bekymrar mig mest är vad du antyder om bl.a. din finansiella situation:

du har inte träffat din tjej på ett år och bara med viss möda kan du avvara 1000 kr/mån till henne, samtidigt som du har svårt att få resterande pengar att räcka till för ditt eget livsuppehälle. Att försäkringskassan nu börjar bråka med dig gör livet inte precis enklare för dig och jag utgår ifrån att det blir nästintill omöjligt eller svårt att avsätta några pengar för en resa till Thailand.

Därmed har du hamnat i en hopplös situation eller jag skulle bättre ha sagt i en klassisk fälla.

Att skicka pengar till sin käraste i Thailand på bekostnad av det egna sparandet till nästa semesterresa kan bara sluta på ett sätt. Frågan är då bara hur man förkortar lidandet på bästa vis. Jag är säker på att en hel del medlemmar under de första (läro-) åren i sin ’Thailandskarriär’ har hamnat i liknande situationer, men av naturliga skäl inte vill precis ’skryta’ med det.

Att tjejen inte svarar i telefon etc. nu en längre tid kan ha många förklaringar: visst, en hel del naturliga, men allra mest sannolikt skäl som har att göra med pengar. Här måste vi vara uppriktiga som goda vänner. Jag hoppas nu, Mantra, att allting ordnar sig för dig på det ena eller andra sättet. Att kärleken gör oss blinda är en erfarenhet som vi alla måste gå igenom för att åter bli seende och kunna lita på kärleken med ännu större kraft.

// Singha711   

[/]

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Otroligt bra inlägg där, Singha. Måste nog instämma nu när man har fått mer kött på benen så att säga.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Min lilla gumma "låste in sig" på ett tempel i 9 dagar.. utan att höra av sig. Det var vid denna tidpunkten för 2 år sedan.

Hon tyckte helt enkelt inte att det var nödvändigt.!!??

Hang in there, Mantra. Det löser sig nog till slut!

Lycka till

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Min lilla gumma "låste in sig" på ett tempel i 9 dagar.. utan att höra av sig. Det var vid denna tidpunkten för 2 år sedan.

Hon tyckte helt enkelt inte att det var nödvändigt.!!??

Hang in there, Mantra. Det löser sig nog till slut!

Lycka till

Mvh/PTG

Tja... fru Chang åkte en gång själv en vecka till sin hemby i Isaan. Där fungerar inte DTAC något vidare, så det gick inte att ringa till henne. Pragmatiska fru Chang tyckte dock inte att det fanns någon anledning att kontakta mig på annat sätt, till exempel med någon annans mobil med annan operatör.

Hon kunde inte förstå att jag var lite upprörd när jag till slut fick kontakt då hon återvänt till Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej skulle aldrig komma på tanken att åka nånstans utan att medela mig .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Allvarligt??  Vill man ha en så pass nonchalant fru/kvinna som skiter i att höra av sig?

Jag tycker det visar stor brist på empati och omtanke om sin man om "darlingen" beter sig så.

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Mantra! det mesta är väl sagt i frågan om din kvinna,jag är väl själv ganska skeptisk när det gäller henne,men man kan aldrig veta. Däremot har du råkat ut för en otäck drake,nämligenFörsäkringskassan,som kan sätta många käppar i hjulet för dej. Det är igentligen sanslöst hur denna drake missbrukar sin makt. Vi alla betalar in till en sorts försäkringsbolag(försäkringskassan) om vi råkar ut för något som gör så att vi inte kan arbeta. Då gör denna Förkränkningskassan allt för att vi inte ska kunna få det vi har betalat för.Politiskt högavlönade politrucker gör allt för att den enskilda människan inte ska få ut vad hon har rätt till.

Ok Kanske jag låter som en rättshaverist,men det är bekvämt att titulera personer så,då behöver man inte ta något ansvar för egen del.

Kanske flera medlemmar har råkat ut för liknande problem. Det finns föreningar som bekämpar FK för att tillvarata enskilda människors problem gentemot FK

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...