Jump to content
IGNORERAD

Boende Koh Larn


Esspe

Recommended Posts

Tänkte ta ett par dagar på Koh Larn i januari. Har bara åkt ut över dan tidigare och det är ett par år sen. Västra sidan ser ju trevligast ut men vilken beach/boende ska man välja?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det ett antal år sen jag var till Koh Larn men jag föredrog Samae Beach. Tog man utstickaren till vänster längst ute på piren så fanns det båtar som gick direkt till den stranden. Har bara gjort dagsturer dit så boende vet jag inget om annat än att det finns en del att välja på.

https://www.kohlarn.com/beaches-of-koh-larn.html

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag våga mig på att ge en rekommendation så blir det Tien Beach. Ta en baht bus (30 baht) från byn till Samae Beach, sen är det gångavstånd, kanske 200 meter till Tien Beach. Kristallklart vatten och härlig pudersand, en strand som inte alltför många kineser har hittat till ännu. Boende finns det gott om men har dock ingen egen erfarenhet av ”hotellen” där.

Kvällstid tror jag det kan vara värt ett besök till Tawaen Beach då kineserna åkt tillbaka. Har sett att dom dukar upp till barbecue där kvällstid så det kan nog vara trevligt när det inte är som myrstack som det är på dagarna.

 

 

2E409AAB-7C5D-4D12-BF92-735D9FBB942F.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man bil med sig över eller får man lämna den på fastlandet?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tar man bil med sig över eller får man lämna den på fastlandet?

 

Man lämnar bilen förslagsvis på en parkeringsplats i närheten av piren därifrån båtarna går. Det går ingen bilfärja till Koh Larn.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju ett automatiserat P-däck där nere vilket måste anses vara otroligt exklusivt (nåja) för att vara Thailand.

Man kör in bilen, får sin biljett och så kommer en hiss och hämtar den.

Sen när man kommer tillbaka så degar man och kan stå och titta på det teknologiska underverket när bilen automatiskt levereras framför näsan på en.

 

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tien beach har vi inte varit på tror jag men den verkar påminna lite om Nuan beach, även kallad Monkey Beach. Där är också fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...