Jump to content
IGNORERAD

Spöken - Phii


Enis

Recommended Posts

Michael Jackson Ghost? During CNN Larry King Interview with Jermaine Jackson

Med tanke på det senast sedda.har ni några "egna" erfarenheter?

Det jag kan bidraga med finns i vårat hus här hemma i sverige...

En kompis till frugan sov över, låg i soffan och vaknade av att en liten pojke stod bredvid och tittade på henne. Hur grabben försvann vet jag ej då jag inte var hemma när det inträffade.

Fick det berättat av två skärrade thaidamer när jag kom hem. När jag då förklarade att ägarna till huset före oss hade en pojke som dött i leikemi under tiden de bodde där så gick damerna från att vara skärrade till att bli askgrå.

Efter denna händelse så dröjde det mycket länge innan någon dam ville sova på nedervåningen.

:mdr:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • Enis

    4

  • Franco

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag undrar vad det är för hemskt som spökena gör egentligen, förutom att skrämmas då?

Min fru som är så modern tror givetvis inte på spöken, enligt henne själv. Men hon tycker inte om att vi pratar om dem eftersom de kan bli arga då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min fru som är så modern tror givetvis inte på spöken, enligt henne själv. Men hon tycker inte om att vi pratar om dem eftersom de kan bli arga då...

:D:D:D:D:D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Jag undrar vad det är för hemskt som spökena gör egentligen, förutom att skrämmas då?

Min fru som är så modern tror givetvis inte på spöken, enligt henne själv. Men hon tycker inte om att vi pratar om dem eftersom de kan bli arga då...

Enligt fru Chang är problemet med spöken att dom kanske tycker om en och då vill att man ska dö så att man kan förenas med dom. Kom nu, följ med här... Fru Chang påstår att en del dör i sömnen pga detta. Huga!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju inget vidare. Samtidigt blir det ju svårt att kontrollera sanningshalten i det påståendet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det låter ju inget vidare. Samtidigt blir det ju svårt att kontrollera sanningshalten i det påståendet.

Nej, sanningen får vi nog aldrig. Jag kan acceptera att det kanske finns fenomen som vi aldrig kommer att förstå. Men fru Changs teorier köper jag inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Michael Jackson Ghost? During CNN Larry King Interview with Jermaine Jackson

Med tanke på det senast sedda.har ni några "egna" erfarenheter?

Det jag kan bidraga med finns i vårat hus här hemma i sverige...

En kompis till frugan sov över, låg i soffan och vaknade av att en liten pojke stod bredvid och tittade på henne. Hur grabben försvann vet jag ej då jag inte var hemma när det inträffade.

Fick det berättat av två skärrade thaidamer när jag kom hem. När jag då förklarade att ägarna till huset före oss hade en pojke som dött i leikemi under tiden de bodde där så gick damerna från att vara skärrade till att bli askgrå.

Efter denna händelse så dröjde det mycket länge innan någon dam ville sova på nedervåningen.

:mdr:

King stated that the sighting was simply the shadow of a crew member walking through the room...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej!

Jag sitter på verandan i Thailand och myser när två hundar börjar yla. Thai damen fort som f-n upp. Kör in mig och Flores i huset stänger alla fönster och dörrar drar för gardinerna och uppmanar oss att vara tysta. Ylande hundar drar till sig spöken.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde nån skröna för ett par år sedan om en plats i Thailand där det tydligen spökar längst en strand.

Och att vissa thai personer försökt jaga dessa spöken som mer liknande i storyn som zombies.

De vandrade upp och ner längst stränderna under natte tid, och hittade de en ensam person ute på stranden, så tog dom denna person till den plats nära stranden de kommit från som var någon form av skogsdunge :)

Tror det var i Thai köket i kungshallen som de noijade sig om detta för mig och några polare.

Men finns spöken? ptja, jag säger nog inte att dom inte finns, men jag skulle nog först vilja se med mina egna ögon.

Men tror inte dom finns i den form som folk nämner dom.

Ghostbuster honken

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej honken,

Tro mig, spöken är i högsta grad verkliga för en del. Jag hade hoppats att fru Chang skulle slippa dom i Sverige, men dom finns tydligen här också. Även om jag inte ser dom...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej honken,

Tro mig, spöken är i högsta grad verkliga för en del. Jag hade hoppats att fru Chang skulle slippa dom i Sverige, men dom finns tydligen här också. Även om jag inte ser dom...

Herr Chang har talat.

Då min vän.

Du tar med Fru Chang så ska vi ut och ghostbusta lite på ställen, måste få se ett spöke.

Jag tar med prylarna som behövs...

Nämligen en ecto-strobe så vi kan förlama spöket lite snabbt, och skulle inte det funka får vi nog testa med dematerializern och hoppas det funkar :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ghostbusting vore ju intressant...

Problemet är att fru Chang endast ser spöken när hon befinner sig i gränslandet mellan vakenhet och sömn.

Dra era egna slutsatser.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lura in frugan på Gasten (spökhuset på liseberg), ni som vart där vet att det går omkring spöken som har som jobb att skrämma livet av folk.

Gee gick sist i ledet, första spöket som hoppa fram och skrämde Gee fick en spontan rak höger.

Rätt på snoken.

Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tro mig, spöken är i högsta grad verkliga för en del.

Dom finns tydligen här också. Även om jag inte ser dom...

Jajamen!

Natten mellan söndag och måndag hadde vi spöke i sovrummet.

Jag såg inte detta fenomen!  :whistle:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Lura in frugan på Gasten (spökhuset på liseberg), ni som vart där vet att det går omkring spöken som har som jobb att skrämma livet av folk.

Gee gick sist i ledet, första spöket som hoppa fram och skrämde Gee fick en spontan rak höger.

Rätt på snoken.

Haha

Hehe,

Där har vi faktiskt varit en gång. Men fru Chang lyckades hålla reflexerna i styr ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Hej honken,

Tro mig, spöken är i högsta grad verkliga för en del. Jag hade hoppats att fru Chang skulle slippa dom i Sverige, men dom finns tydligen här också. Även om jag inte ser dom...

Herr Chang har talat.

Jag kan bekräfta att spöken finns, har nämligen vaknat upp bredvid ett antal genom åren  :yes: Kanske är det så enkelt att fru Chang vaknar upp bredvid ett spöke varje morgon vilket gör att hon inte slipper undan dom även i Sverige  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni som vart där vet att det går omkring spöken som har som jobb att skrämma livet av folk.

Gee gick sist i ledet, första spöket som hoppa fram och skrämde Gee fick en spontan rak höger.

Rätt på snoken.

Jag har polare som har jobbat som spöke på detta ställe.

Jämna mellanrum får de omgång!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jag har polare som har jobbat som spöke på detta ställe.

Jämna mellanrum får de omgång!  :yes:

Mvh

Kimmo

Jag har en ex-svåger som gav sig fan på att han skulle skrämma skiten ur nåt

av dom där Lisebergsspökena - och lyckades.

Men spöket blev ordentligt förbannat och smockan hängde i luften.

Försvann tebax i sin håla muttrande nånting om det jävla jobbet.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte vore så dumt med en fake story om en galen yxmördare som tog död på sin familj, dels i tv-rummet och i gästrummet, så slipper man onödigt nattbesök av fulla vänninor och att kärringen känner sig för blyg för lite "kai kin pet" vid midnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det kanske inte vore så dumt med en fake story om en galen yxmördare som tog död på sin familj, dels i tv-rummet och i gästrummet, så slipper man onödigt nattbesök av fulla vänninor och att kärringen känner sig för blyg för lite "kai kin pet" vid midnatt.

Kan inte rekommenderas.

Inget pet där inte, innan du skaffat henne ett nytt hus.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan inte rekommenderas.

Inget pet där inte, innan du skaffat henne ett nytt hus.

mvh

Det fixar man genom att betala den lokala vodoo-doktorn att kladda lite färg på taket, men bara på taket i sovrummet och på köket (om man har ett tillräckligt stabilt köksbord och en riktig spis, inte nån jävla gasgrej, om inte tjejen e lite kinky förstås). Räcker väl med nån hundra baht..

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hehe,

Där har vi faktiskt varit en gång. Men fru Chang lyckades hålla reflexerna i styr ;-)

Herr Chang har talat.

Här kommer en film som Fru Chang bör titta innan hon åker bil nästa gång. VARNING! Akta dig för reflexerna!  :D

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med tanke på det senast sedda.har ni några "egna" erfarenheter?

Det jag kan bidraga med finns i vårat hus här hemma i sverige...

En kompis till frugan sov över, låg i soffan och vaknade av att en liten pojke stod bredvid och tittade på henne. Hur grabben försvann vet jag ej då jag inte var hemma när det inträffade.

Fick det berättat av två skärrade thaidamer när jag kom hem. När jag då förklarade att ägarna till huset före oss hade en pojke som dött i leikemi under tiden de bodde där så gick damerna från att vara skärrade till att bli askgrå.

Efter denna händelse så dröjde det mycket länge innan någon dam ville sova på nedervåningen.

:mdr:

Det kanske var den här lille pojken de såg?

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Jag kan bekräfta att spöken finns, har nämligen vaknat upp bredvid ett antal genom åren  :yes: Kanske är det så enkelt att fru Chang vaknar upp bredvid ett spöke varje morgon vilket gör att hon inte slipper undan dom även i Sverige  :mdr:

Haha,

Det händer ju att jag vaknar av att fru Chang har mardrömmar, och då väcker jag henne. Men frågan är som sagt om synen av mig är någon förbättring... Ur askan i elden ;-)

För övrigt är det märkligt att det kan skilja så vad man minns av drömmar. Jag minns oftast just ingenting fem sekunder efter jag vaknat, det bara försvinner. Medan fru Chang kommer ihåg alla detaljer om sina drömmar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Spöken är något som dom flesta tar på stort allvar på landet i isaan.

Och många cermonier och tabu finns gällande spöken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...