Jump to content
IGNORERAD

Antal döda turister i Pattaya varje år?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

broder tuk tuk

Att så många falanggubbar hoppar från ballkonger eller väljer andra sätt att ta livet av sig på bottnar säkerligen i boken haarts.

Många har satsat alla sina stålar på den där darlingen i baren som ju aldrig skulle kunna luras eller vara otrogen.

Så en dag när gubbens stålar börjar sina så sticker darlingen för att hitta en ny sponsor och då sitter gubben där utfattig med sin sangsom och sina tabletter och sin hjärtesorg och sin svartsjuka.

Han kan inte återvända till hemlandet eftersom han satsat allt på Pattaya och darlingen och han har inte ekonomin till att stanna i Pattaya.

Så....

Di starka gubbarna överlever eländet någotsånär oskadda, di svage dukar under eller blir skadade för livet.

Men för den kloke och sansade gubben är Pattaya ett himmelrike.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    6

  • noBuzz

    5

  • pigge01

    4

  • Odin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Trivs väldigt bra i Pattis! men Phuket är ett  vidrigt chartergetto! så efter ca 30 besök där så får det vara slut nu! åker nog inte ens dit om det så  :no: vore gratis! synd för det var bra för ett antal år sedan.

Tog det dig 30 besök att förstå att det var ett vidrigt chartergetto ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att så många falanggubbar hoppar från ballkonger eller väljer andra sätt att ta livet av sig på bottnar säkerligen i boken haarts.

Många har satsat alla sina stålar på den där darlingen i baren som ju aldrig skulle kunna luras eller vara otrogen.

Så en dag när gubbens stålar börjar sina så sticker darlingen för att hitta en ny sponsor och då sitter gubben där utfattig med sin sangsom och sina tabletter och sin hjärtesorg och sin svartsjuka.

Han kan inte återvända till hemlandet eftersom han satsat allt på Pattaya och darlingen och han har inte ekonomin till att stanna i Pattaya.

Så....

Di starka gubbarna överlever eländet någotsånär oskadda, di svage dukar under eller blir skadade för livet.

Men för den kloke och sansade gubben är Pattaya ett himmelrike.

BTT

Jag trodde aldrig att jag skulle säga dom här orden... Men:

Mycket kloka ord av dej BTT Mycket.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just balkonghoppning är ett intressant fenomen, tycker jag. Är ju inte helt ovanligt i Bangkok heller tyvärr. Skulle gärna se siffror, om det finns några, på hur många faranger som varje år väljer att avsluta sina liv på det viset. Inte bara i Pattaya utan övriga ställen.

Som Farang mummlade om så är det ju inte helt osannolikt att en del fått "hjälp" på traven. Så att få fram exakta siffror är nog ganska utsiktslöst.

Men så länge det inte finns några siffror att titta på eller jämföra med så verkar det ju som om balkonghoppning är något av ett thailändskt fenomen, ungefär som avklippta snoppar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största faran med ett liv i Pattaya är alkoholen, som finns med i bilden i nästan alla sammanhang. Den verkar som en accelerator i utförslöpan.

En nykter skalle har betydligt bättre förutsättningar att reda ut ett bakslag i t ex kärlekslivet än en fyllskalle.

Dessutom bemöts en nykter farang med större respekt av thaiarna än en spritpåverkad, vilket kan ha sina fördelar.

Mitt recept för ett bra och hållbart pattayaliv är:

Ramla inte i alkoholfällan!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Trivs väldigt bra i Pattis! men Phuket är ett  vidrigt chartergetto! så efter ca 30 besök där så får det vara slut nu! åker nog inte ens dit om det så  :no: vore gratis! synd för det var bra för ett antal år sedan.

Jah har varit i Pucket 3 gånger och kommer att åka dit om ett par år!!

För att bekräfta mitt intryck.

Chartergetto!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den största faran med ett liv i Pattaya är alkoholen, som finns med i bilden i nästan alla sammanhang. Den verkar som en accelerator i utförslöpan.

En nykter skalle har betydligt bättre förutsättningar att reda ut ett bakslag i t ex kärlekslivet än en fyllskalle.

Dessutom bemöts en nykter farang med större respekt av thaiarna än en spritpåverkad, vilket kan ha sina fördelar.

Mitt recept för ett bra och hållbart pattayaliv är:

Ramla inte i alkoholfällan!

Bra skrivet!!!

Läs Hela Thailand i stället för Pattaya!!

Alkoholfällan finnes över allt!!

Även i alla risbyar

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jive!

Huvudet på spiken.

Lätttillgänglig och billig sprit är givetvis en bidragande orsak till att många gubbar flippar ur.

Sedan misstänker jag att vissa lugnande medel i kombination leder till märkliga tankar o beslut.

Hade gubbarna befunnit sig i normala tillstånd i sina hemländer hade de troligen överlevt.

Joints!

Jag har också funderat på ifall inte många av gubbarna blir knuffade ut från ballkongerna.

Antingen av darlingarna pga svartsjuka eller annat eller av lånehajar som tröttnat på att vänta på betalning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints!

Jag har också funderat på ifall inte många av gubbarna blir knuffade ut från ballkongerna.

Antingen av darlingarna pga svartsjuka eller annat eller av lånehajar som tröttnat på att vänta på betalning.

BTT

Undrar om inte Bäste Bror sett för många gangsterfilmer, måhända hyrda på 7/11 och då kanske de kan upplevas som sanna! :whistle:

Baa :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Så rätt så!

Att överlåta sina sista besparingar till en kvinna vad hon än kommer ifrån,

tycker jag är en smula obetänksamt.

mvh ludenfot

Link to comment
Dela på andra sajter

Antal döda turister i Pattaya varje år?

Tror faktiskt inte att det kommer några döda turister till Pattaya.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Den största faran med ett liv i Pattaya är alkoholen, som finns med i bilden i nästan alla sammanhang. Den verkar som en accelerator i utförslöpan.

En nykter skalle har betydligt bättre förutsättningar att reda ut ett bakslag i t ex kärlekslivet än en fyllskalle.

Dessutom bemöts en nykter farang med större respekt av thaiarna än en spritpåverkad, vilket kan ha sina fördelar.

Mitt recept för ett bra och hållbart pattayaliv är:

Ramla inte i alkoholfällan!

Tänk om svensken reagerade likadant i Sverige.

Tror det skulle bidra till mindre alkoholism om inte de som frivilligt väljer den vägen

ideligen möttes av (visserligen ofta viskande, men ändå ..) tråkiga utlåtanden och

grupptryck.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror det skulle bidra till mindre alkoholism om inte de som frivilligt väljer den vägen

ideligen möttes av (visserligen ofta viskande, men ändå ..) tråkiga utlåtanden och

grupptryck.

mvh GD

Jag tror inte att det finns många som frivilligt och medvetet väljer att bli alkoholister.

Alkoholism är en sjukdom som kommer smygande, där vänners påpekande och hjälp kan vara avgörande huruvida missbrukat skall utvecklas till kronisk alkoholism eller ej.

Kalla det gärna grupptryck.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jag tror inte att det finns många som frivilligt och medvetet väljer att bli alkoholister.

Alkoholism är en sjukdom som kommer smygande, där vänners påpekande och hjälp kan vara avgörande huruvida missbrukat skall utvecklas till kronisk alkoholism eller ej.

Kalla det gärna grupptryck.

Hallo stopp stopp

Frivilligt väljer att inte dricka. menade jag.

De får ingen respekt, de är tråkiga osv osv.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hallo stopp stopp

Frivilligt väljer att inte dricka. menade jag.

De får ingen respekt, de är tråkiga osv osv.

mvh

Hehe Ok, då är vi överens!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tror inte det mular så hemskt mycket fler falanger (givet samma åldersgrupp och mentala status) i Pattaya än någon annan stans men att det verkar så på grund av nyhetsrapporteringen som ger fokus på olyckor och ond bråd död. Tidningarna här tycks ha hotline till polisen som väl släpper in TV-fotograferna före rättsläkaren på brotts- och olycksplatserna...

Jämför kvällstidningarna i Sverige som är mer nyhetsrelaterade än Pattayas veckoblad men med fokus på skrämselpropaganda. En svensk tabloid skulle aldrig ta in nyheten om en besökande amerikan som fick hjärtstillestånd på hotellrummet. Däremot skulle den med stor iver skriva om om den påstått ökade cancerisken av att äta saker som potatischips och grillat. Eller göra saker som att sola eller prata i mobil. Svenska tidningar tycks ha hotline till läkemedelsindustrin.

Jämför även med kvällstidingarna i England som med liv och lust fokuserar på skvaller kring vem som pippat vem i kändisvärlden. De skulle inte heller skriva om amerikanen som dog av hjärtillestånd på sitt rum.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde iallafall gå att kolla upp hur många svenskar som trillar av pinnen varje år med hjälp av ambassaden. De har statistik över hur många konsulära ärenden de har varje år samt vad som är orsaken till ärendet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror inte det mular så hemskt mycket fler falanger (givet samma åldersgrupp och mentala status) i Pattaya än någon annan stans

Pattaya finns inte någon annanstans! (Kanske det kan jämföras med Angel City? Någon som vet?)

Om den "mentala statusen" har betydelse, så är det nog så att dessa människor finns i en mycket hög koncentration i Pattay, något som naturligtvis avspeglar sig i statistiken. På samma sätt som Florida, med USA:s högsta dödlighet, måste vara ett mycket ohälsosamt ställe att bo på.

Jag tror alltså att Pattaya har en statistiskt säkerställd högre dödlighet än andra semesterorter, just pga att det är som det är och att det söker sig många äldre män, som vill leva som tonåringar, dit. Många är nog rätt trasiga redan innan de anländer, toppa på med alkohol och "kärleksproblem" så kan det bli fatalt.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hallo stopp stopp

Frivilligt väljer att inte dricka. menade jag.

De får ingen respekt, de är tråkiga osv osv.

mvh

Gammaldansken,

jag har frivilligt valt att inte dricka alkohol, vad mina "vänner" i baren tycker om det bryr jag mig inte om, jag vet bara att Thaitjejerna/damerna tyckte det var bra att det fanns en nykter farang.

:whistle: Även om jag gick till baren av en enda anledning så tror jag att jag fick lite mer respekt av damerna även om de kunde lura av en nykter farang några THB´n. :whistle:OBS!!! IRONI

Är de inte för söta.

002-2.jpg

005-2.jpg

013-1.jpg

:mdr: gubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Att så många falanggubbar hoppar från ballkonger eller väljer andra sätt att ta livet av sig på bottnar säkerligen i boken haarts.

Många har satsat alla sina stålar på den där darlingen i baren som ju aldrig skulle kunna luras eller vara otrogen.

Så en dag när gubbens stålar börjar sina så sticker darlingen för att hitta en ny sponsor och då sitter gubben där utfattig med sin sangsom och sina tabletter och sin hjärtesorg och sin svartsjuka.

Han kan inte återvända till hemlandet eftersom han satsat allt på Pattaya och darlingen och han har inte ekonomin till att stanna i Pattaya.

Så....

Di starka gubbarna överlever eländet någotsånär oskadda, di svage dukar under eller blir skadade för livet.

Men för den kloke och sansade gubben är Pattaya ett himmelrike.

BTT

Bottnar i "boken Haarts"? Tack för varningen, då skall jag undvika den boken, din gamle engelskalärare där :whistle:

Jag misstänker att en del fall kan bero på "Broken hearts", alltså brustna hjärtan, men vad vet en "maskinare" om döden, eller kärleken, för den delen?

Jag antar att en del ensamma, sjukliga, halvfattiga åker ner och bränner sina sista slantar samt kanske drar på sig en liten skuld eller två, för att sedan avsluta festen med ett stage dive, från tolfte våningen :suicide: , ett par månaders festande i Pattaya, låter trevligare än en svindyr självmordsklinik i nåt trist Alpland...

Gissa vilket alternativ jag skulle välja??? Pattaya har ju sååå mycket föroreningar, inte bra för hälsan :crazy:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så denna tråden vaknade till liv igen, tack för det Tommy :P

Just balkonghoppning är ett intressant fenomen, tycker jag. Är ju inte helt ovanligt i Bangkok heller tyvärr. Skulle gärna se siffror, om det finns några, på hur många faranger som varje år väljer att avsluta sina liv på det viset. Inte bara i Pattaya utan övriga ställen.

Läste i nån annan tråd, om det var här eller på nått annat forum kommer jag inte ihåg, där någon jämförde "balkonghoppning" i Pattaya vs Phuket. Ger samma svar här som jag gav där. Phuket har ju knappt några balkonger att hoppa ifrån, så skall ni hoppa så åk till Pattaya :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Trivs väldigt bra i Pattis! men Phuket är ett  vidrigt chartergetto! så efter ca 30 besök där så får det vara slut nu! åker nog inte ens dit om det så  :no: vore gratis! synd för det var bra för ett antal år sedan.</div></div>

Tog det dig 30 besök att förstå att det var ett vidrigt chartergetto ?

Har varit i phuket 7ggr och pattis 1 gång och i pattis sätter jag inte min fot igen, skitigt och fullt med bartjejer precis överallt, allt som finns i Pattaya finns i phuket med, sen är det klart att jag inte hänger nere på turist ställena, phuket har mycket fin natur och fina stränder. Och idag fick jag mitt trippel entry visa så den 23 september bär det iväg synd bara att man åker ensam. Ha det så gott i slasket ni som är hemma över jul :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte konstigt att det stryker med en del faranger i Pattaya. Hela stället formligen osar av synd. Trevliga thaitjejer och många goda faranger förvandlas snabbt och gör saker de aldrig skulle göra någon annanstans. Även en söndagsskolegosse som jag själv dras snabbt med i galenskaper och synd. :bag:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...