Jump to content
IGNORERAD

Prisvärt hotell i kring Pattis


Dannep4

Recommended Posts

36 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja det är märkligt men påstå att andra utan att ha någon vetskap tar droger utan att bli avstängd är helt okay.

Är väl rätt många som dagligen hävdar att BTT, Boa52 etc tar någon form av droger.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Soengsang

    5

  • stefan5300

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Är väl rätt många som dagligen hävdar att BTT, Boa52 etc tar någon form av droger.......

Ja så är det, men efter sig själv dömer man andra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Är väl rätt många som dagligen hävdar att BTT, Boa52 etc tar någon form av droger.......

Jo, men om man inte kör med tuggtobak och kaffekask i tavelsjö kan knappast benämnas som man!

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Airbnb är nog ingen sajt att rekommendera. Man betalar hela summan innan man får tillgång till boendet. Risken att bli lurad på pengarna är väldigt stor.

 

Bäst är att boka via booking.com och sen betalar man när man kommer till boendet i baht.

 

Att sitta och skicka pengar till okända personer är bara idi*tiskt.

 

BTT

 

Kvalificerad bs. Du betalar till AirBnB som betalar värden när du checkat in. Booking vet jag flera som haft problem med, det där med lägenheter är inte deras starka sida, inte än iaf. Dessutom är dom svindyra.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basaya hörnan Klang/Beach Rd har jag bott mycket på tidigare. Enkla rum men en väldigt fin pool. Dock med hög klorhalt. Mycket bra frukostbuffé men dyr om man inte har den inkluderad.

 

Pattaya Blue Sky Soi 5. Ganska nytt och fräscht. Pool på taket.

 

Sabai Lodge som någon nämnde. Soi 2. Har inte bott där men på Sabai Inn som är systerhotel och man använder samma pool och den är trevlig.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Sabai Lodge, soi 2, säkert 10 gånger. Senaste gången mars -15 så det kan ju ha hänt en del.

Helt ok och ganska prisvärt.

Gångavstånd till stranden och big C.

Bahtbussarna tar ofta soi 2 om de är tomma och ska ner till beachroad så det är oftast bara att ställa sig utanför hotellet och vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nineteen68:

Jo, men om man inte kör med tuggtobak och kaffekask i tavelsjö kan knappast benämnas som man!

Fan då är jag en riktig obygdsman men det är lite tidigt för kaffekask:declare::rotfl:.

70358741_3448759391816010_2205056881443995648_n.jpg.f69a78384df549669d6804995c3b9cb6.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Fan då är jag en riktig obygdsman men det är lite tidigt för kaffekask:declare::rotfl:.

Då får du väl ta en kaffeblatte eller nåt innan😉

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Är väl rätt många som dagligen hävdar att BTT, Boa52 etc tar någon form av droger.......

De korkskallarna har också gemensamt att de ständigt kraschar trådar(trådar som borde hållas rena i respekt till TS) med sitt ältande om samma sak, visserligen har de olika agendor, men helt rätt att stänga av ständiga trådkraschare, som inte har något intresse av trådämnet utan bara vill jäklas med sitt skit!

Tyvärr kan jag ibland inte låta bli att kommentera, och bidrar till trashandet då.

2 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Kvalificerad bs. Du betalar till AirBnB som betalar värden när du checkat in. Booking vet jag flera som haft problem med, det där med lägenheter är inte deras starka sida, inte än iaf. Dessutom är dom svindyra.

 

 

Naturligtvis är det så, booking är som du säger inget man använder för att hyra privata boenden, hus etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

De korkskallarna har också gemensamt att de ständigt kraschar trådar(trådar som borde hållas rena i respekt till TS) med sitt ältande om samma sak, visserligen har de olika agendor, men helt rätt att stänga av ständiga trådkraschare, som inte har något intresse av trådämnet utan bara vill jäklas med sitt skit!

Tyvärr kan jag ibland inte låta bli att kommentera, och bidrar till trashandet då.

Naturligtvis är det så, booking är som du säger inget man använder för att hyra privata boenden, hus etc.

Jag har bara blockat dom och lagt dom i spam-filtret. Mycket trevligare att läsa forumet då. Om alla kör samma princip skulle dom snart försvinna eftersom ingen läser det dom skriver och ingen svarar på deras inlägg

 

Du och ett antal andra med kliande fingrar är ju till stor del orsaken att dom fortsätter.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag har bara blockat dom och lagt dom i spam-filtret. Mycket trevligare att läsa forumet då. Om alla kör samma princip skulle dom snart försvinna eftersom ingen läser det dom skriver och ingen svarar på deras inlägg

Man ser ändå dem då de citerar....men lite långsökt att alla ska lägga dem i spamfiltret, lättare då att de som sköter forumet åtgärdar dem.

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Du och ett antal andra med kliande fingrar är ju till stor del orsaken att dom fortsätter.

Svårt att låta bli då de citerar...men du har en poäng.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Man ser ändå dem då de citerar....men lite långsökt att alla ska lägga dem i spamfiltret, lättare då att de som sköter forumet åtgärdar dem.

Svårt att låta bli då de citerar...men du har en poäng.

 

 

Testa att scrolla och inte hugga på allt du ser....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Testa att scrolla och inte hugga på allt du ser....

Problemet är ju att andra ev läser stolligheterna och tror att det stämmer. Som det senaste med Air BnB t.ex. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var egentligen Silver Sand Villa jag tänkte på när jag frågade. Många har rekommenderat det tidigare.

Nu är trippen avklarad och det blev inte Pattis trots allt utan Mae Phin.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-20 at 18:58, skrev M33:

Härliga tips...

Pigge tipsar om stället han troligtvis alltid bott oavsett ts kravspecifikation , Tommy tipsar men har ju inte varit utanför Partilles bästa lunchställe sedan 80-talet och sedan toppar Brodern med ett tips på en ort han ytterst tveksamt har besökt.

 

Själv har jag inga tips, bodde på Dusit och Siam@Siam senast men skulle troligtvis inte boka igen. Se det som ett tips att inte boka där.

 

Soengsangs tips om Airbnb var dock bra.

Nja, Lunchhaket firade nyss 6-års jubileum, startade 2013, samma år som jag senast bodde på Silver Sand Villas.

Frugan och grabben var där i år, och förra året, så lite färskare info har jag väl?

 

Men som sagt ett hyfsat enkelt boende precis vid stranden, närmare den kommer man inte i Jomtien.

2 pooler, en barnvänlig och en motionssimmarvänlig, skönt att slippa barn som plaskar i vägen för en när man bara vill simma ett tag, och skönt att slippa sura gubbar och gummor när man vill plaska och leka!

 

Prisvärt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-20 at 23:42, skrev stefan5300:

Ja det är märkligt men påstå att andra utan att ha någon vetskap tar droger utan att bli avstängd är helt okay.

 

On 2019-12-21 at 01:00, skrev stefan5300:

Ja så är det, men efter sig själv dömer man andra.

 

56 minuter sedan, skrev Dannep4:

Det var egentligen Silver Sand Villa jag tänkte på när jag frågade. Många har rekommenderat det tidigare.

Nu är trippen avklarad och det blev inte Pattis trots allt utan Mae Phin.

Eftersom TS är klar med sin resa så väljer jag att kommentera stefan5300...

 

Jovisst är det märkligt att BTT bara tas på allvar när han beskriver sitt droganvändande och alkoholmissbruk men inte när han uppenbart ljuger?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tommy:

 

 

Eftersom TS är klar med sin resa så väljer jag att kommentera stefan5300...

 

Jovisst är det märkligt att BTT bara tas på allvar när han beskriver sitt droganvändande och alkoholmissbruk men inte när han uppenbart ljuger?

 

 

MVH

Det kanske beror på att han tas på allvar av folk som mer sympatiserar med droganvändning och alkoholmissbruk än med osanningar 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...