Jump to content
IGNORERAD

Prisvärt hotell i kring Pattis


Dannep4

Recommended Posts

Jag letar efter ett hotell vid eller väldigt nära stranden med pool. Det skall ligga någonstans från Pattis till Ban Chang.

Krav pool och nära stranden och frukost.

Vi reser en hel hög så bra pris är önskvärt.

Några bra förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Soengsang

    5

  • stefan5300

    4

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Silver sand villa i Jomtien, bra pooler och precis vid stranden, inget lyx, men prisvärt, tyckte vi.

 

Kliv över gatan från receptionen, så är ni på stranden, gott om parkeringar, har inte varit där på snart 7 år, så läs lite av andras omdömen!

 

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g293919-d1228625-Reviews-Silver_Sand_Villa-Pattaya_Chonburi_Province.html

 

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ska man stanna typ tre veckor blir det billigare att hyra en lägenhet.

 

Finns massor av lägenheter för 250-300 baht natten.

 

Kolla på Booking.com

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Ska man stanna typ tre veckor blir det billigare att hyra en lägenhet.

 

Finns massor av lägenheter för 250-300 baht natten.

 

Kolla på Booking.com

 

BTT

Om du vet detta, varför frågar du det samma i en annan tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev berlitz:

Om du vet detta, varför frågar du det samma i en annan tråd?

 

Det är väl bara bra om forumet lever,

 

Ju fler trådar desto bättre.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är väl bara bra om forumet lever,

 

Ju fler trådar desto bättre.

 

BTT

Seriöst? J..a stolle. Är det vetskap eller att hålla ett forum levande du är ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dannep4:

Jag letar efter ett hotell vid eller väldigt nära stranden med pool. Det skall ligga någonstans från Pattis till Ban Chang.

Krav pool och nära stranden och frukost.

Vi reser en hel hög så bra pris är önskvärt.

Några bra förslag?

"En hel hög", dvs med massor av familj kan jag tro, då hade jag sökt via airbnb.com och tagit ett hus med egen privat pool, det är gött då man är många, finns säkert nått relativt nära vattnet.

54 minuter sedan, skrev pigge01:

Areca Lodge Hotel

Ligger knappast "vid eller nära" stranden, men ett gott alternativ om man vill bo mitt i smeten för party.....tycker iaf jag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga tips...

Pigge tipsar om stället han troligtvis alltid bott oavsett ts kravspecifikation , Tommy tipsar men har ju inte varit utanför Partilles bästa lunchställe sedan 80-talet och sedan toppar Brodern med ett tips på en ort han ytterst tveksamt har besökt.

 

Själv har jag inga tips, bodde på Dusit och Siam@Siam senast men skulle troligtvis inte boka igen. Se det som ett tips att inte boka där.

 

Soengsangs tips om Airbnb var dock bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sabai Lodge är prisvärt och nära till stranden...

Även ett lugnt område.... Soi 2, kan vara soi 3..

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
16 minuter sedan, skrev M33:

Härliga tips...

Pigge tipsar om stället han troligtvis alltid bott oavsett ts kravspecifikation , Tommy tipsar men har ju inte varit utanför Partilles bästa lunchställe sedan 80-talet och sedan toppar Brodern med ett tips på en ort han ytterst tveksamt har besökt.

 

Själv har jag inga tips, bodde på Dusit och Siam@Siam senast men skulle troligtvis inte boka igen. Se det som ett tips att inte boka där.

 

Soengsangs tips om Airbnb var dock bra.

Airbnb är nog ingen sajt att rekommendera. Man betalar hela summan innan man får tillgång till boendet. Risken att bli lurad på pengarna är väldigt stor.

 

Bäst är att boka via booking.com och sen betalar man när man kommer till boendet i baht.

 

Att sitta och skicka pengar till okända personer är bara idi*tiskt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
35 minuter sedan, skrev M33:

Härliga tips...

Pigge tipsar om stället han troligtvis alltid bott oavsett ts kravspecifikation , Tommy tipsar men har ju inte varit utanför Partilles bästa lunchställe sedan 80-talet och sedan toppar Brodern med ett tips på en ort han ytterst tveksamt har besökt.

 

Själv har jag inga tips, bodde på Dusit och Siam@Siam senast men skulle troligtvis inte boka igen. Se det som ett tips att inte boka där.

 

Soengsangs tips om Airbnb var dock bra.

 

Har förmodligen bott på fler hotel än vad du gjort i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har förmodligen bott på fler hotel än vad du gjort i Pattaya.

 

BTT

Bytte du boende varje dag på din 7 dagars  2016 så har du garanterat det :) Men att ha bott på på många hotell i Pattaya är inget jag tänker ta upp i mitt CV så där ser jag mig mer än gärna "slagen"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 minuter sedan, skrev M33:

Bytte du boende varje dag på din 7 dagars  2016 så har du garanterat det :) Men att ha bott på på många hotell i Pattaya är inget jag tänker ta upp i mitt CV så där ser jag mig mer än gärna "slagen"

Vill minnas att mitt första hotel var A-A hotel på Beach Road  i mitten på 90 talet.

 

Hotellet finns fortfarande kvar. Pappa raggade upp en tjej där som jobbade som städerska och som bodde nere i källaren.

 

Det gick så långt att damen till och med kallade på mama och papa som kom för att inspektera pappa.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Airbnb är nog ingen sajt att rekommendera. Man betalar hela summan innan man får tillgång till boendet. Risken att bli lurad på pengarna är väldigt stor.

 

Bäst är att boka via booking.com och sen betalar man när man kommer till boendet i baht.

Du skriver som du har förstånd till.

 

Men kan lägga till, när jag reser med familjen till Pattis har vi några gånger bott på Serenotel Hotel Pattaya Beach Road, känns modernt och ligger vid stranden och relativt bra pris.

http://www.serenotelbeachfrontpattaya.com/

 

Kan man tänka sig att bo mot Naklua hållet och strand är superviktigt så funkar The Garden Sea View Resort också, och där har man liksom en egen strand...

http://gardenseaviewresort.com/

Vi var "en hel hög" där i somras, detta är vid poolen, och som man ser så är stranden helt nära(undrar vad min dotter håller på med på bilden)

66258261_10211863438655172_3963181806823407616_o.thumb.jpg.77ac82f8700e0adbf6daf192c0dfb131.jpg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du skriver som du har förstånd till.

 

Men kan lägga till, när jag reser med familjen till Pattis har vi några gånger bott på Serenotel Hotel Pattaya Beach Road, känns modernt och ligger vid stranden och relativt bra pris.

http://www.serenotelbeachfrontpattaya.com/

 

Kan man tänka sig att bo mot Naklua hållet och strand är superviktigt så funkar The Garden Sea View Resort också, och där har man liksom en egen strand...

http://gardenseaviewresort.com/

Vi var "en hel hög" där i somras, detta är vid poolen, och som man ser så är stranden helt nära(undrar vad min dotter håller på med på bilden)

66258261_10211863438655172_3963181806823407616_o.thumb.jpg.77ac82f8700e0adbf6daf192c0dfb131.jpg

 

 

Finns gott om oseriösa privata lägenhetsuthyrare i Pattaya. Inte minst en massa ryssar som tar överpriser för sin uthyrning av lägenheter som kan vara både mögel och fuktskadat plus fulla av insekter och annat trevligt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Finns gott om oseriösa privata lägenhetsuthyrare i Pattaya. Inte minst en massa ryssar som tar överpriser för sin uthyrning av lägenheter som kan vara både mögel och fuktskadat plus fulla av insekter och annat trevligt.

 

BTT

Finns det säkert som lever på att lura noviser som dig bla.

Hyr man via airbnb så använder man med fördel bara värdar som är markerade som "Superhost" samt läser färska recensioner på stället, men det förstår de flesta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Finns det säkert som lever på att lura noviser som dig bla.

Hyr man via airbnb så använder man med fördel bara värdar som är markerade som "Superhost" samt läser färska recensioner på stället, men det förstår de flesta.

 

"Novis" Ha ha ha

 

Ja du jag satt i baren redan när du lekte i sandlådan på gården därhhemma.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT är ju en kul kille, och han har säkert ett och annat att berätta. Men nu har han lyckats förstöra en tråd till.... En medlem ber om råd och får bara en massa skitsnack i sin tråd.

 

Finns det inte möjlighet att sätta restriktioner på folk? Så att de bara kan skriva i sina egna trådar? Vore en lättnad i detta fallet....

 

Och nu har jag hjälpt till att sabba denna tråden, jag ber om ursäkt för det. Men man blir bara så trött på att en person ska in och förstöra ALLA trådar. Ärligt talat skittrött.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, frogfish said:

BTT är ju en kul kille, och han har säkert ett och annat att berätta. Men nu har han lyckats förstöra en tråd till.... En medlem ber om råd och får bara en massa skitsnack i sin tråd.

 

Finns det inte möjlighet att sätta restriktioner på folk? Så att de bara kan skriva i sina egna trådar? Vore en lättnad i detta fallet....

 

Och nu har jag hjälpt till att sabba denna tråden, jag ber om ursäkt för det. Men man blir bara så trött på att en person ska in och förstöra ALLA trådar. Ärligt talat skittrött.

BTT får sitta på bänken en stund nu. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

BTT får sitta på bänken en stund nu. 

 

Det kanske inte är nödvändigt, han kan ju vara roande ibland. Hans hanterare kanske kan rycka honom lite i örat när han freebasear….

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, att psykfallet med en history inom psykvården längre än de flestas gör ju det värt att gå in på mpr ibland 

Att säga bu till airbnb utan att ens gått där igenom säger ju bara lite om denna persons brain...

 

Säger bara att det tragiska liv han haft med psykofarmaka är inget jag önskar ens min värsta fiende.

Tror dom flesta på forumet nu har sett igenom lögner, skitsnack och ett svamlande utan dess like nu...

 

Tack för mig och nu blir det en sista Röd Häst innan jag lämnar denna dag för lite zzzzzz

 

15768711503734751113776414563928.thumb.jpg.5f24b3a9c786a3fe93556932f6bc272f.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
42 minuter sedan, skrev Nicholas:

BTT får sitta på bänken en stund nu. 

 

  Blir man utvisad för att man ljuger? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Fredman:

  Blir man utvisad för att man ljuger? 

 

Inte för att jag är en fantast av BTT men jag tycker din fråga är fullständigt berättigad.........:thumbsup:

Tycker det är mycket "svammel" från honom men han är ju väldigt oförarglig och varken hotar ngn eller är egentligen otrevlig........

Förstår inte hur han skulle bli avstängd för det?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Inte för att jag är en fantast av BTT men jag tycker din fråga är fullständigt berättigad.........:thumbsup:

Tycker det är mycket "svammel" från honom men han är ju väldigt oförarglig och varken hotar ngn eller är egentligen otrevlig........

Förstår inte hur han skulle bli avstängd för det?

Ja det är märkligt men påstå att andra utan att ha någon vetskap tar droger utan att bli avstängd är helt okay.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...