Jump to content
koppar55

MPR medlem?

Recommended Posts

apknug

Ja ha, vem har inte loggat in sedan 19 november?

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Haha 1

Soengsang

Fantastiskt duktiga Kling och Klang är som går på den tunga brottsligheten, riktiga hjältar som slår ned på dessa grovt kriminella!

• Ge karma 8
  • Fint 1

koppar55
30 minuter sedan, skrev Soengsang:

Fantastiskt duktiga Kling och Klang är som går på den tunga brottsligheten, riktiga hjältar som slår ned på dessa grovt kriminella!

Borde nog ha andra prioriteringar. 😀

• Ge karma 4

Dolle
4 minuter sedan, skrev koppar55:

Dom har väl lart sig av Sverige hur man ska agera 555555

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 3

Soengsang
32 minuter sedan, skrev koppar55:

Är patetiskt med dessa uppvisningar när de tar någon med så bara några veckors overstay

Jag köper det om det är grov kriminalitet kopplat till det, så som droghandel, traficing etc.

Man kan tycka att det borde vara andra prioriteringar.

Det där de håller på med nu är bara löjligt.

Edited by Soengsang
  • Ge karma 7
  • Fint 1

Soengsang
9 minuter sedan, skrev Muimatt:

Ska immigrationspolisen inte ta folk som bryter mot immigrations lagarna? 

Jag tycker dom gör ett bra jobb, betydligt bättre än den svenska motsvarigheten. 

Naturligtvis, men löjligt med dessa stora PR-jippon då de även tar någon med några veckors overstay ibland....måste finnas viktigare saker att koncentrera sig på, att tex omfördela resurser till trafikövervakning och antikorruption hade nog gynnat landet mer och sparat fler liv.

Lite overkill då 14 poliser ska posera i bilder som hjältar då de tagit någon pankis med overstay som enda brott.

Synd att säga att Sverige har någon motsvarighet, vi hade nog haft större samhällsnytta av det.

• Ge karma 5
  • Fint 2

Soengsang
6 minuter sedan, skrev Muimatt:

Det är inte immigrationspolisens jobb att hålla på med trafikregulering och antikorruption.

Absolut, men de är ändå poliser och då kan man tänka sig att fördelningen av ressurser är lite sned.

• Fint 1
  • Tråkigt 1

MickeN
40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut, men de är ändå poliser och då kan man tänka sig att fördelningen av ressurser är lite sned.

Nu undrar jag, vad vet du om deras fördelning?

• Ge karma 1

rolba

Klart som tusan att reglerna skall följas.

Sen kan man ju ha funderingar om vissa kanske onödigt högt ställda krav som gör att en del chansar och ställer till det för sig.

Hur som helst blir de ju nu av med en sponsor som kanske inte gjorde av med 800.000 om året men förmodligen en hel del i alla fall.

• Ge karma 1

apknug
Det är inte immigrationspolisens jobb att hålla på med trafikregulering och antikorruption.

Att allt ska vikas ut i media har väl en viss förebyggande effekt men att dom alltid ska vara med och posera på bilder tycker jag är ganska löjligt.

Nu undrar jag, vad vet du om deras fördelning?

Man "ser" ju iof att trafiken är livsfarlig en av de värsta i världen, korruption om inte värre än nånsin som vanligt vilket är samma sak, men att scanna upp en overstay pankis med sin smarta bil i obyggden som det vore värsta Bladerunner det klarar de.

Klart det reser vissa funderingar om fördelning.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

• Ge karma 4
  • Fint 1

clion
1 timme sedan, skrev Muimatt:

Att allt ska vikas ut i media har väl en viss förebyggande effekt men att dom alltid ska vara med och posera på bilder tycker jag är ganska löjligt.

Allt på tv nyheter  här visas  mistänkta orsker mm jämfört med i sverige  ingen ting ok sen när någon är dömd efter typ 1 2 år då visas någon  sig skylldig men ändå ? Titta på ett av mins favo program i tv3 Efterlyst så många de har hjällp till och fåt löst på grund av nya vittnesmål 

Edited by clion
  • Ge karma 1