Jump to content
IGNORERAD

H1N1 i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Igår fick 231 personer beskedet att de hade influensan. Största antalet på månader.

205 av dessa var skolbarn.

Över 2000 fall totalt har bekräftats i Thailand.

Myndigheterna råder alla att hålla sig ifrån alltför folktäta ställen, såsom skolor, internet butiker osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    7

  • Surin P3

    6

  • ban99arne

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

ifrån alltför folktäta ställen, såsom skolor, internet

Internet??

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Internet butiker = Internetcaféer

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jo, internetcaféer :bag:

Är det för att H1N1 kan spridas som datavirus numera?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ett torrt(enligt Farang) och sakligt svar är att tangentborden är en en stor smittokälla

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett torrt(enligt Farang) och sakligt svar är att tangentborden är en en stor smittokälla

Ett vått och sakligt svar är att även musen kan vara smittospridare

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åttonde dödfallet i Thailand... 2428 fall konfirmerade.

Dags att köpa ansiktsmask.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Nu åttonde dödfallet i Thailand... 2428 fall konfirmerade.

Dags att köpa ansiktsmask.

Trist att masken inte funkar bara :(

Vore for ovrigt bra att ha lite mer info om dodsfallen. Mycket hogre procentuell dodlighet i Thailand an tex. England osv. Ar det folk som ar sjuka sedan innan, ar det barn, gamla osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inför min resa till hösten funderar jag lite på risken/sannolikheten att dra på sig svininfluensa i Thailand och övriga Asien...

Ca 2500 smittade i en befolkning på 60 miljoner är ju inte så där jätteöverdrivet många. Men det som oroar lite är spridningen med antalet nya smittade per dag.

Vi skåningar ska tydligen börja vaccineras i september (valfritt), barn och äldre först misstänker jag. Så frågan är om man ska försöka mygla sig före i kön och få sig en spruta eller två innan man åker. Kanske bäst att vara på säkra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Vi skåningar ska tydligen börja vaccineras i september (valfritt), barn och äldre först misstänker jag. Så frågan är om man ska försöka mygla sig före i kön och få sig en spruta eller två innan man åker. Kanske bäst att vara på säkra sidan.

Sjalvklart skall du mygla dig framfor barn och gamla i kon. Typiskt ett sketet landsting som prioriterar de verkligt utsatta istallet for att bekampa pseudoangest och skapa sinnesfrid hos oroliga charterresenarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänliga veckan ser jag! :D

Om man är gammal då, är det OK att mygla sig före unga och sjuka då. :crazy:

Hade tänkt ringa sjuvårdsupplysningen och kolla vad som gäller för långvarig utlandsvistelse.

Halvgamle Baa :mdr:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Sjalvklart skall du mygla dig framfor barn och gamla i kon. Typiskt ett sketet landsting som prioriterar de verkligt utsatta istallet for att bekampa pseudoangest och skapa sinnesfrid hos oroliga charterresenarer.

Det har sagts att denna influensaform inte är värst för de äldsta eller yngsta - tvärt om är det folk i sin bästa ålder som avlidit.

Så huruvida det är mygel eller inte eller om du förtjänar Willies sarkasm kan diskuteras.

Du som ska åka till Thailand kan mycket väl tillhöra en prioriterad grupp.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vänliga veckan ser jag! :D

Om man är gammal då, är det OK att mygla sig före unga och sjuka då. :crazy:

Hade tänkt ringa sjuvårdsupplysningen och kolla vad som gäller för långvarig utlandsvistelse.

Halvgamle Baa :mdr:

Nu har jag ringt, finns inte tillgängligt förrän i sept/okt i mitt sjukvårdsområde heller.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Nu har jag ringt, finns inte tillgängligt förrän i sept/okt i mitt sjukvårdsområde heller.

MVH

Baa

Skåningar är väl generellt sett en lågprioriterad grupp :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Va Du än gör, ta ALDRIG mig för skåning, bor i södra Stockholm. :kort:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Gamle Dansk, att döma av bilderna på forumisterna så är det tämligen riskfritt för di att resa, då ingen verkar vara i sin bäste ålder.

Oåldrige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sjalvklart skall du mygla dig framfor barn och gamla i kon. Typiskt ett sketet landsting som prioriterar de verkligt utsatta istallet for att bekampa pseudoangest och skapa sinnesfrid hos oroliga charterresenarer.

Hahaha. Jag åker aldrig charter. Det är en ännu större hälsorisk än att smittas av svininfluensa.  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Va Du än gör, ta ALDRIG mig för skåning, bor i södra Stockholm. :kort:

MVH

Baa

Ville citera clash, men hade hade inte en lika bra mening att citera som du.

Är det nån större skillnad på södrastockholmare och skåningar och isf till vems fördel ?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Dansk, genom att ställa en sådan fråga har ni förolämpat alla från södra sverige.

Ingen vill väl bli jämförd med en fjollträskare, ja möjligen göteborgare kanske.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Herr Dansk, genom att ställa en sådan fråga har ni förolämpat alla från södra sverige.

Ingen vill väl bli jämförd med en fjollträskare, ja möjligen göteborgare kanske.

Flensta Arne

Med den gränslösa vård vi sägs ha nu, skickas väl fler och fler obotliga stockholmare

till just Flen, så frågan är om inte orten nu kan sägas tillhöra södrastockholmsområdet.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ville citera clash, men hade hade inte en lika bra mening att citera som du.

Är det nån större skillnad på södrastockholmare och skåningar och isf till vems fördel ?

mvh

HAHA, beror nog på vem Du frågar. :wai:

Tillbaks till ämnet, när Tamiflu, vaccinet mot fågelinfluensan fortfarande var bristvara i Sverige fanns det att köpa i Bangkok, någon där som vet om det finns att inhandla svininfluensavaccin där nu, kan ju vara värt ett stopp på nerresan i aug,(eller en ursäkt att övernatta) och inhandla en dos.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med den gränslösa vård vi sägs ha nu, skickas väl fler och fler obotliga stockholmare

till just Flen, så frågan är om inte orten nu kan sägas tillhöra södrastockholmsområdet.

mvh

Nä, di är rätt så restriktiva i kommunhuset pga av dåliga erfarenheter med en inflyttad från Katrineholm.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

HAHA, beror nog på vem Du frågar. :wai:

Tillbaks till ämnet, när Tamiflu, vaccinet mot fågelinfluensan fortfarande var bristvara i Sverige fanns det att köpa i Bangkok, någon där som vet om det finns att inhandla svininfluensavaccin där nu, kan ju vara värt ett stopp på nerresan i aug,(eller en ursäkt att övernatta) och inhandla en dos.

Baa

Besök de vårdinrättningar i Sverige som inför resor tillhandahåller vaccinationer mot diverse tropiska sjukdomar.

Där kan du få Tamiflu som med garanti är äkta.

Kan kosta en slant, men å andra sidan är chansen mindre att du blir smittat på vägen till Bangkok. 

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...