Jump to content
Amigo

Organdonation

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Dolle

Sådan papper fylde jag i för länge när man kunde välja, men tar inga ansvarr för skicket på organen

Var in och tittade nu 27/10 2004 reggade jag mig

Edited by Dolle
  • Gilla 1

Tallviking

Självklart är man anmäld till donationsregistret !!!

Det beslutet skall aldrig en anhörig behöva ta om det skulle behövas

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Gilla 1

Amigo

Hoppas många ser på dokumentären som jag länkat, mycket intressanta. Det går framåt på denna sektor också. Ha en känsla att Sverige ligger i toppen på transplantationer, i kunskap alltså. Själv behöver man inte bekymra om organs konditionen, det finns professionella team som bedömer om organ kan användas eller inte.

born41

Anmälde mig för 30 år sedan, men vet inte om jag har något bäst före datum, och om det blir möjligt för sjukvården att återanvända någon bit av mig.

Då kunde man ange om några organ skulle undantas, tex. hjärnan eller K...n

När det gäller att ge blod så finns det en övre gräns så där är jag ute ur rullorna.

Tidigare tog man bara organ från trafikoffer och andra "levande döda". Vet inte om man även tar organ från personer som dör av någon sjukdom.

Born41

• Gilla 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

evert 1

För oss som är "lite" äldre kanske det heller inte är helt fel att fylla i VITA ARKIVET.

Underlättar för anhöriga, dessutom slipper de diskutera, eller bli ovänner om vad som ska ske efter ens bortgång.

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Gilla 1

Kenneth4618

Har ett sådant kort i plånboken.

• Ge karma 3
  • Gilla 1

Abercrombie

Anmäld sedan 1996. Hoppas att någon snubbe får lika mycket glädje av min penis som jag har haft.

• Ojojoj 1
  • Haha 4

Fritz
35 minuter sedan, skrev Amigo:

I photo alla som blivit utskrivna från Sahlgrenska. Från Kautakeino i Lappland  till Skåne

Om det var Kautokeino du menade så ligger ju den orten i Nordnorge och utanför kartan du fotade. ;)

Hur som helst så är det härligt att läsa att det går framåt efter organtransplantationen. :thumbsup:

• Ge karma 2

Amigo
19 minuter sedan, skrev Fritz:

Om det var Kautokeino du menade så ligger ju den orten i Nordnorge och utanför kartan du fotade. ;)

Hur som helst så är det härligt att läsa att det går framåt efter organtransplantationen. :thumbsup:

Det är bra att Du har koll på orten, visst skrev jag fel. Menade Kätkäsuvanto som ligger i Finlands "armhåla" Zoomar man in (ut?) kan man se en vit nål där, bland snön. I Södertälje finns en stor nål, det är jag. Inte storleken utan egon. 💪❤️🙄😄

Edited by Amigo
Typo
  • Ge karma 2

Wwax

Har ett donationskort i varje hjälm.

• Gilla 1
  • Haha 1

Amigo

Ännu en korrigering, KAARESUVANTO heter stället i norrland. 😳

• Ge karma 2