Jump to content
IGNORERAD

Har du blivit arg i Thailand?


Herr Chang

Har du blivit riktigt arg i Thailand och visat det för thaisällskapet?  

159 röster

  1. 1. Har du blivit riktigt arg i Thailand och visat det för thaisällskapet?

    • Nej, jag håller mig alltid lugn utåt.
      16
    • Ja, men bara för frugan/flickvännen
      20
    • Det har väl hänt någon gång.
      88
    • Ja, många gånger.
      27
    • Blir aldrig arg.
      8


Recommended Posts

swedenfarang

..till någons glädje...heheheheheh

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    3

  • noBuzz

    3

  • swedenfarang

    3

  • GammalDansken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har du blivit arg i Thailand?

Jodå, har blivit väldigt arg i Thailand vid något/några tillfällen. Kommer ihåg känslan av att vara så förbannad att jag skakade och att jag skällde ut någon thailändare efter noter. Men kan för mitt liv inte komma ihåg vad det gällde och när/var det inträffade.

Så den historien får jag eventuellt återkomma till när jag kommer på detaljerna. :)

Men en annan gång så var det en tuktukchaffis vid soi Bangla som i förbifarten sa något förnärmande om min fru när vi avböjt hans prisförslag och redan var på väg därifrån. Erkkis tjej hörde vad han sa, berättade och vi jagade sedan den stackars vettskrämda tuktukchaffisen runt bilarna som stod stilla för rött ljus vid korsningen ända tills några andra farangturister hindrade oss + att polis anlände. :)

Blev direkt en stor samling åskådare som sedan fick nöjet att höra chaffisen inför både polis och oss med ånger ursäkta sina illa valda ord. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

Har du blivit arg i Thailand?

Jodå, har blivit väldigt arg i Thailand vid något/några tillfällen. Kommer ihåg känslan av att vara så förbannad att jag skakade och att jag skällde ut någon thailändare efter noter. Men kan för mitt liv inte komma ihåg vad det gällde och när/var det inträffade.

Så den historien får jag eventuellt återkomma till när jag kommer på detaljerna. :)

Men en annan gång så var det en tuktukchaffis vid soi Bangla som i förbifarten sa något förnärmande om min fru när vi avböjt hans prisförslag och redan var på väg därifrån. Erkkis tjej hörde vad han sa, berättade och vi jagade sedan den stackars vettskrämda tuktukchaffisen runt bilarna som stod stilla för rött ljus vid korsningen ända tills några andra farangturister hindrade oss + att polis anlände. :)

Blev direkt en stor samling åskådare som sedan fick nöjet att höra chaffisen inför både polis och oss med ånger ursäkta sina illa valda ord. ;)

:whistle: Visst är skadeglädjen den sanna glädjen, :whistle:

eller vad tycker du Kim?

:whistle:gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:whistle: Visst är skadeglädjen den sanna glädjen, :whistle:

eller vad tycker du Kim?

:whistle:gubben :whistle:

Nja, den gången var det nog mer revanchkänsla över det hela. Men än mer revanch hade det förstås blivit om vi hunnit få in en snyting eller två, dock var chaffisen snabbare än en hare så det lät sig tyvärr inte göras. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så att Thai är väldigt fjolliga.När man kommer till Thailand förväntas man äta allt i från råtta till myrägg. Men när en Thai hamnar på sjukhus i Sverige så ratar han all mat. Kan t.ex inte äta raggmunk med fläsk, köttsoppa,renskav med mos,portergryta ,korvstroganoff m.m. Ligger bara och skriker efter thaimat. Jobbar som kock på ett lasarett och detta händer varje sommar. Har till varit så illa att min fru ifrån Isaan har skickat med mat som jag sänt vidare som önskekost.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaaaaaaart fffaaaaannnn man har blivit arg,det går inte att undvika i Thailand . Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
Retstickor :diablo::diablo::drinks::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

För tre resor sen träffade jag min stadigvarande flickvän för sista gången.

Vi kom hem till Pattaya efter en längre vistelse på Koh Chang och checkade in på ett hotel (ingen minibar bara ett kylskåp).

Jag slängde mig på sängen för att slappa lite och dricka dom två changen jag hade kvar sen den jobbiga minibussresan, nästan omgående säger hon att hon måste iväg och pröjsa hyran.

Visst ok "how long"? "not long" dricker upp mina chang och trivs ganska bra att äntligen få vara ensam.

När changen är slut är jag fortfarande törstig och ska bege mig ut och köpa några till. Letar efter rumsnycken men det har hon tagit med sig dessutom alla pengar inklusive safteybox nyckeln, vafaaaan nåja hon tänkte väl inte vara borta så länge då.

När hon säger en tid så vet jag att det är bäst att lägga till en halvtimme, ingen tid utan bara "not long"..

Efter FEM timmar rasslar det i dörren in kommer hon med massa mat och ett fånigt leende, försöker behärska mig och frågar om något hänt men hon svarar "i speak with friend" då brister det totalt, efter två minuters utskällning står hon bara och blänger på mig och ser helt oförstående ut. Inser att inget går in..

Give me my money, i go buy beer vrålar jag tillslut varpå hon blir arg på mig!  :suicide:

Vi kommer ingen vart i skällandet och jag vill bara bort ifrån henne så jag säger så lungt jag kan give me some money so i can buy beer.. NO i go with you!

Men förihelvete! You stay and eat i go! Då säger hon lungt okey, okeeey i go buy for youuu..

Lämna då förfan lite pengar och nycklarna denna gång och tar det mer en femton minuter kan du dra för alltid! Trotsigt slänger hon nycklarna och 500bath på sängen och slinker ut...

Hon är tillbaks på fem minuter och och jag tänker f**k it detta ska inte få sabba mina sista dagar jag orkar helt enkelt inte bråka.

Frågar nästa morgon vart mina vinterkläder är, hon ser lite frågande ut sen säger hon "i take laundry". Men faaan sa ju att dom inte skulle tvättas då dom förstörs av allt blekmedel.. När vi skulle åka ifrån Koh Chang blev hon grinig över att jag packade själv så jag lät henne göra det. (kollade rummet och inget fanns kvar när vi lämna det)

Frågade efter tre dagar (en dag innan hemresa) om det inte var dags att hämta tvätten och då säger hon skamset "i forget". "you forget what?" "I forget Koh Chang".. Men det är en annan historia..

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir sällan arg,men kan bli riktigt förbannad när jag ser dumma falanger i Thailand som beter sig som svin och tror att dom kan betee sig hur som hälst och visar ingen som hälst respect. Såg ettpar Autralienare som kom in i en bar och började kasta upp tjejerna på biljarbordet och jucka på dom precis som att man kan göra precis som man vill där nere.Som tur var så blev dom jagade därifrån utav några thaikillar.Hoppas dom fick fast dom o lärde dom en läxa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir arg när en snabb tur till 7/11 för att köpa frukostägg blir en 6 timmars familjeutflykt till den lokala marknaden. Och alltid när det är som varmast på dagen, då ska de handla! Och dumma tak som är 1,50 höga, så man får gå med krokrygg hela tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant och bra ämne!

Själv så kan jag inte komma på att jag någonsin blivit riktigt arg i Thailand. Var nära att totalt tappa humöret en gång men det var på svenska ambassaden! Småsur har jag blivit många ggr och på fenomen liknande det som Herr Chang råkade ut för.

Det sägs ju att thailändare inte gärna tappar humöret men jämfört med svenskar så vill jag påstå att de oftare tappar humöret. Hur ofta har ni noterat svenskar i Sverige som mitt på ljusa dagen skäller på varandra? I nyktert tillstånd alltså. Och hur ofta har ni sett nyktra thai skälla på faranger eller andra thailändare?

Så det här med att tappa ansiktet är inte bara viktigt för asiater utan i högsta grad för oss nordbor.

Kanske är det ytterligare ett litet bidrag till stacken som gör att vi svenskar trivs så bra i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Arg har man väl blivit i Thailand, men eftersom jag försöker att ta (iaf den) sed när jag är där

har jag försökt undvika att visa det :-)

Däremot har fru GD uppvisat total brist på förståelse vid två tillfällen.

I taxi bägge gångerna och med chauffören som mera eller mindre oskyldigt offer.

Den ena gången valdes helt klart en längre väg till målet än nödvändigt, och andra gången

då taxichaffisen försökte få hennes hjälp att lura farangen i baksätet (mig) genom att inte

sätta på "the meter"

Snacka om att tappa ansiktet - och här tänker jag på chauffören.

Jag kunde inte ens med att titta på'n när fru GD skällde och ifrågasatte kompetens

och rätt att framföra fordon.

Den meterlösa taxifärden slutade med att han fick hälften av det han begärde

och vad jag förstod av tonfallet skulle han vara glad att han fick såpass :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Joints,

Egentligen var jag inte så arg på just det som hände i hotellrummet. Men om man håller god min alltför länge angående irritationsmoment så rinner bägaren över förr eller senare.

Visst håller oftast svenskar masken i Sverige. Till exempel om någon smiter före till kassan i mataffären. Man kanske knyter näven i fickan, men säger inget. För att man inte vill ha denna konfrontation.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej Joints,

Egentligen var jag inte så arg på just det som hände i hotellrummet. Men om man håller god min alltför länge angående irritationsmoment så rinner bägaren över förr eller senare.

Visst håller oftast svenskar masken i Sverige. Till exempel om någon smiter före till kassan i mataffären. Man kanske knyter näven i fickan, men säger inget. För att man inte vill ha denna konfrontation.

Herr Chang har talat.

Man väljer sina krig.

Är man man så har man förmågan att tänka på absolut ingenting

(en förmåga som skapar stor misstro hos det motsatta könet)

och då kan ett par minuter i kön utnyttjas till total avslappnad

(en annan unik förmåga vi har)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det har väl hänt någon gång.

Tja.

Ett tillfälle var på den tiden när man var tvungen att rekonfirmera återresan på flygbiljetterna.

Jag hade rest runt lite här och där i Thailand och skjutit upp det här med att rekonfirmera biljetterna.Det är torsdag och tidig eftermiddag när jag kommer till hualampong med tåg. Flighten till sverige går hem på söndag kväll. Av någon anledning har jag adressen till flygbolaget nerskrivet men ej telefonnumret. Jag inser att det bästa är nog att ta en taxi direkt till flygbolaget och fixa den här rekonfirmeringen av biljetten, innan jag tar in på hotell.

Jag tycker att den stora majoriteteten av taxichaffisar i BKK är OK och tar en dit man vill och slår på taxametern.

Men inte den här gången. Får förslag på ett hotell han vill köra mig till. Jag avböjer lungt och fint och ber honom köra till den andress jag angivit. ca 14 gånger. Till slut inser han väl att jag inte skall följa med honom till detta hotell.

Nu tar han istället fram ett papper med text om ngn 'show' som han tycker jag bör åka och se, nu direkt med bagage och allting.  Jag avböjer lungt och fint. ca 14 gånger.

Vi börjar närma oss svängningen till den sidogatan till kontorskomplexet där flygbolaget ligger, och han kör förbi. Lugnt och beskedligt talar jag om att han missat svängen. Tittar lite på klockan och inser att komma tillbaks till den här positionen igen kommer att innebära två stycken U-svängar och jag antagligen missar stängningstiden för flygbolaget. Alltså ber jag honom lugnt och stilla att stanna bilen så jag kan gå sista kilometern.

Svaret på detta blir 'maybe I take you my hotel instead' medans taxin rullar längre bort från flygbolaget.

Där någonstans tar mitt tålamod slut.

Jag slår näven i instrumentpanelen så hårt att både den och näven nästan går sönder och börjar skälla ut chaffisen på svenska.

Han verkar förstå svenska för han tvärnitar och släpper ut mig.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla...när jag och min fru Var i Chaing Mai ,vi hadde haft en super dag med avslutning lite kul på Natt klubb..(obs finnes iThailand)vi kom hem till vårt fina hotell då en stram allverlig vakt börja kalla och tog min fru till Reception,Jag titta förvånat ...sen förstod jag ,Vakten tog min fru för en" dålig tjej" som sagt blev ruskigt arg då frugan brast i gråt och trevliga dagen helt förstörd...Jag sa ett par väl valda ord o han kom upp till rum o bad om ursäkt...glömt nu men inte så kul precis...ps vi åker 13 juli en månad...hej på alla er och tack för alla fina storys

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kärring tappade humöret på Banyan Tree i Bangkok, när de vägrade att snacka thai med henne. Jävlar va sur hon blev, som tur var så förstod jag inte allt av utskällningen, för den var på thai, men de hon skällde ut svarade på engelska, så lite hängde man med..  :mdr:   Var i samband med att min frukostbuffé var gratis, men de ville ha 550 baht för hennes ris soppa  :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Visst har bägaren runnit över många gånger i paradiset. oftast när jag är Bangkok faktiskt. Älskar den stan, men värmen, luften, trafiken och

en lätt baksmälla gör att skitsaker kan få en att explodera ibland. Märkligt, ändå längtar man tillbaka dit jämt.

Är jag däremot ute på en mindre ö, typ Koh Chang då ska ska det mycket till innan jag blir arg. Då har kroppen anpassat sig till lunken som råder där.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...