Jump to content
IGNORERAD

Maila kvitto från Europeiska försäkring


Dixon

Recommended Posts

Skall köpa en försäkring för tjejens besök i slutet på juli. Hon tänkte först köpa försäkring i Thailand strax innan ambassadbesöket, men jag har nu förstått att det finns vissa fördelar att ha en från exempelvis Europeiska i fall något händer.

Det jag undrar är om jag köper en försäkring från Europeiska, godkänner då ambassaden en kopia på försäkringen som jag mailar ner till tjejen (ev ihop med ett utdrag som visar att jag betalt) eller krävs det ett orginal som jag skickar ner med posten?

Hon har ambassadtid om en vecka så posten är inget alternativ...(även om det gick på 2 dagar sist)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt henne köpa försäkring , absolut enklast .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Förslag på försäkring? Finns något bolag i ambassadbyggnaden om jag fattat rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det finns försäkringar på 17:de våningen i ambassadhuset.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns försäkringar på 17:de våningen i ambassadhuset.

Mvh Thaikonsult

Tackar, och priset är 3-4000 bath om jag fattat det hela rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns vissa fördelar att ha en från exempelvis Europeiska i fall något händer.

Jajamen!  :yes:

Quote

Det jag undrar är om jag köper en försäkring från Europeiska, godkänner då ambassaden en kopia på försäkringen som jag mailar ner till tjejen.

När du har betalat försäkringen, får du betyg från Europeiska.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Fördelen med ett svenskt försäkringsbolag skulle väl vara att det blir lättare att hantera anspråk om något händer i Sverige.

Nackdelen då att dom onekligen är dyrare, främst pga att det är högre omkostnader att bedriva verksamhet i Sverige.

Jag skulle dock inte vilja stångas med ett thailändskt försäkringsbolag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste visa kvitto på att försäkringen är betald, det räcker alltså inte med försäkringsbrevet.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag har själv tecknat en försäkring för tjejen på Europeiska,fick bra hjälp och hoppas det duger för ambassaden i bkk dit hon skall om 2 veckor,men jag bokade en resa ner nyligen för att vara med henne och lämna in papperna och vara hennes sällskap på flyger hem,sen är det ju gott med 2 veckor i Thailand :-)

När försäkringen var betald så fick jag ett mail om vad försäkringen gäller för och att den är betald för 3 månader (1700 kr).

Det står även att namn och telefon numer till försäkringsagenten om du har frågor.

Har skickat ner all papper men kommer också ha med mej en omgång till när jag åker ner, det e första gången för både mej och tjejen att ha kontakt med ambassaden för turist visum. Hoppas det går bra nu.

Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir en Thailänsk försäkring, är lite orolig för kvitton som jag måste maila ner.Tjejen är i Bangkok nu för att få intyg från universitetet, läser sk öppet universitet, och hon skall reka med försäkring i slutet på veckan.

Ångrar i efterhand att vi skrev "Study" i papprerna, då de enligt callcenter kräves intyg. Bättre om vi skrivit "Help mum to sell papayasallad".(vilket hon gör oftare än befinner sig i universitetet)

Jag får hoppas det ordnar sig med intyget från universitetet, där det råder Thailänsk byråkrati  :rtfm:   + buddahelg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det blir en Thailänsk försäkring, är lite orolig för kvitton som jag måste maila ner.Tjejen är i Bangkok nu för att få intyg från universitetet, läser sk öppet universitet, och hon skall reka med försäkring i slutet på veckan.

Ångrar i efterhand att vi skrev "Study" i papprerna, då de enligt callcenter kräves intyg. Bättre om vi skrivit "Help mum to sell papayasallad".(vilket hon gör oftare än befinner sig i universitetet)

Jag får hoppas det ordnar sig med intyget från universitetet, där det råder Thailänsk byråkrati  :rtfm:   + buddahelg.

Hehe Dixon...

Fru Chang har fått beöksvisum tre gånger. 2003, 2004 och 2005. Första gången skrev jag "farm worker", vilket är sant då fru Chang äger en del land utanför Chiang Mai och hjälper till med skörden då andan faller på. De andra gångerna skrev jag "hemmafru", eftersom hon i praktiken var det när vi hade lägenhet i Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej!

Vi från Europeiskas sida rekommenderar dig givetvis att teckna en försäkring direkt här i Sverige, för snabb & smidig service!

Vi har varje vecka ett flertal personer som tecknar försäkring åt anhöriga och vänner som ska komma på besök till Sverige, och som vi hjälper med försäkringsdelen inför visumet. Ambassaden godkänner de intyg som vi skickar per mail, direkt efter försäkringen är betald.

Vår service är väldigt snabb, och om du ringer oss kan vi ordna försäkring, betalning och intyg på en dag.

Uppstår sedan någon fråga från ditt eller ambassadens håll angående försäkringen, kan man alltid kontakta vår kundservice.

Jag hoppas vi har besvarat dina frågor, och välkomnar dig till att ta kontakt med oss.

Med vänlig hälsning

Ruben Wågman

Europeiska Reseförsäkringar

Box 1, S-172 13 Sundbyberg 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...