Jump to content
IGNORERAD

Pizza


Olle

Recommended Posts

Var i Korat kan man hitta en god pizza? Skall vara så nära svensk pizza som möjligt. Pizza på The mall var inte alls som jag ville ha. För länge sedan fanns en svensk resturang med pizza men tror att den är stängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Olle:

Var i Korat kan man hitta en god pizza? Skall vara så nära svensk pizza som möjligt. Pizza på The mall var inte alls som jag ville ha. För länge sedan fanns en svensk resturang med pizza men tror att den är stängd.

Lecker Lecker är helt ok, mitt val om i stan.

https://www.facebook.com/leckerleckerkorat/

Monkey bar funkar också.

https://www.facebook.com/monkeybarkorat/

 

Hemma utanför Korat är det Gefferys som gäller, också ok pizza!

https://www.facebook.com/pages/Geoffs-Bar-and-Restaurant-Soeng-Sang/1123674611076561?__tn__=%2CdkC-R-R&eid=ARB4A1mt37QIG4QldB1UJCKr9v7ovGotFaXJQQZUI56qLPI_uz883-C7Z7ZFFO9qBJcyA7PxuN3guEuN&hc_ref=ARQlapu7S7o860kbYMKJS4_G2I1pTm-v5iSDWjQ-mD5E79sj5nYyGZYK9W6QF41OhAg&fref=tag&rf=204687816760708

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Olle:

Var i Korat kan man hitta en god pizza? Skall vara så nära svensk pizza som möjligt. Pizza på The mall var inte alls som jag ville ha. För länge sedan fanns en svensk resturang med pizza men tror att den är stängd.

Även svenska pizzor varierar ju så det beror lite på vad man gillar. Pizza Co käkade jag en väldigt bra i Mae Sot och det kan inte vara så stor skillnad från stad till stad. Dyrt dock om man inte kan utnyttja deras olika erbjudanden. Ska testa deras på Central snart.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Esspe:

Även svenska pizzor varierar ju så det beror lite på vad man gillar. Pizza Co käkade jag en väldigt bra i Mae Sot och det kan inte vara så stor skillnad från stad till stad. Dyrt dock om man inte kan utnyttja deras olika erbjudanden. Ska testa deras på Central snart.

Falangmat äter jag helst på falangrestaurang, tillika Thaimat äts på Thairestaurang, just därför är jag inte glad i dessa kedjor som drivs av Thailändare, tex pizzasåsen glrs i regel för söt, osten är av dålig kvalitet, etc för att passa Thailändare.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Soengsang:

Falangmat äter jag helst på falangrestaurang, tillika Thaimat äts på Thairestaurang, just därför är jag inte glad i dessa kedjor som drivs av Thailändare, tex pizzasåsen glrs i regel för söt, osten är av dålig kvalitet, etc för att passa Thailändare.

 

Smaken är olika som sagt. Leckers pizza är ok men inte i klass med Pizza Companys. Dom har f.ö även bra pastarätter. Däremot gillar jag inte Pizza Hut. 

 

Thaimat kan mycket väl ätas på farangrestauranger så länge kocken är thai. Harrys har en väldigt bra panaeng t.ex. Är den bra så är nog resten av thaikäket också bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Esspe:

Däremot gillar jag inte Pizza Hut.

Där kan vi vara överens.

Men generellt så tycker jag att farangmat på Thaiställen inte är något vidare.

 

Har du provat pizza på Kantary, har gör mig jag sett pizza där?

De har väl en italiensk köksmästare där, iaf hade från början.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Där kan vi vara överens.

Men generellt så tycker jag att farangmat på Thaiställen inte är något vidare.

 

Har du provat pizza på Kantary, har gör mig jag sett pizza där?

De har väl en italiensk köksmästare där, iaf hade från början.

Chansen att hitta bra thaikäk är ju större på thaihak men det finns undantag.

 

Nej. Har inget klippkort där precis, så går jag dit får det bli något annat än pizza om dom nu har det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...