Jump to content
IGNORERAD

Univeristet


nike

Recommended Posts

Hej, sHej, sitter i valet o kvalet rörande vilket universitet jag skall välja, har tänkt att läsa Businiess administration, och har kollat in följande Universitet, Ramkhamhaeng , Siam university, Thammasat, och Mahidol, någon som har någon erfarenhet av dessa instutitioner? Är nog mest insnöad på Thammasat men känner mig lite osäker då dem på sin hemsida säger att dem har inträdes prov i diverse ämnen, och vad skulle hända om man inte klarade dessa? Ingen vidare lust att styra hemåt igen på grund av några misslyckade prov. Tack på förhand! All info önskas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, du verkar inte ha läst på .

För Business Administration på Thammasat är det endast ett SAT prov.

SAT= Scholastic Aptitude Test

Om du tycker att denna fråga är svår så bör du söka ett mindre renommerat universitet.

http://apps.collegeb...otd/question.do

SAT provet kan du göra i Sverige , göteborg, malmö & stockholm.

Nästa tillfälle är oktober 10.

Anmäl dig genom  http://www.collegeboard.com/

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Mahidol är inte främst ett ekonomi-universitet men de har en del kurser inom management har jag för mig. När det gäller status på universiteten så lär väl Mahidol vara det högst rankade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en snabb googling och hittade följande:

Four Thai universities have been ranked among the top 100 best higher educational institutes in Asia.

In the ranking compiled by  QS Quacquarelli Symonds, Mahidol University is the highest placed university in Thailand at 30, with

Chulalongkorn University five spots behind at 35.

Chiang Mai University, meanwhile, is ranked 81st and Thammasat University has 85th place among Thailand institutes.

Sen är ju kanske läget, studentliv, närhet till Bangkok och boende andra relevanta faktorer när man väljer universitet, där har jag tyvärr ingen koll.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mahidol är väl känd främst för sitt medicinska fakultet ?

Thammasat känd för teknik,ekonomi & politik.

Chulalongkorn känd för sin konstlinje.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt att Mahidol är stora inom medicin (det är dit kungen åker för att kolla hälsan och de samarbetar för övrigt med KI i Sverige) - men vi ett besök där tidigare fick jag veta att de också har en del kurser inom företagsekonomi. Det är ju dock inte någon garanti att dessa håller samma klass som andra delar av universitetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...