Jump to content
IGNORERAD

Min bild av Pattaya.....

Guest wille
 Dela

Recommended Posts

• Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Avregistrerad clion

15

• broder tuk tuk

8

• pigge01

6

• möljis

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Paradis å paradis...

Om ens högsta önskan här i livet är att springa på beer bar, agogo, "short time", bra billiga restauranger och umgås med likasinnade (män) eller bara bli osynlig i vimlet av andra som beter sig likadant, så är Pattaya ett paradis.

Om man är tvingad dit för att fixa sitt uppehälle, så kanske det är mer likt en annan varmare plats? :diablo:

Heaven and hell.

Jag trivs där ett par kvällar i rad :drinks: , sen blir det för mycket för mig.

Skall jag bosätta mig i dom trakterna så lutar det åt Jomtien, eller längre bort.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Toppen Jan L :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Kul, nu fick jag lite inspiration till lite nya bildvinklar nästa gång jag är på plats. Flera riktigt fina, intressanta bilder från Walking street.  :great:

Om Pattya kan kännas som paradiset? Tja det beror väl på från var man åker dit, en pulserande storstad som Bangkok eller en liten bondby i inlandet. Omväxling förnöjer och har man bara ätit gräshoppor och pla-ra några veckor kan det kännas paradisískt att få sätta tänderna i en stek och lugnt få sitta och titta på lite farangfreaks. :)

Men kommer man åkande från en jäktig storstad så har nog Pattaya definitivt inte vad man söker.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Ar detta verkligen "paradiset"?

_MG_7788.jpg

_MG_7786.jpg

_MG_7715.jpg

_MG_7716.jpg

_MG_7719.jpg

_MG_7750.jpg

_MG_7736.jpg

_MG_7739.jpg

_MG_7758.jpg

_MG_7759.jpg

_MG_7773.jpg

_MG_7779.jpg

_MG_7785.jpg

Liksom t ex "Red light district" i Amsterdam är paradiset för vissa, så är denna del av Pattaya ett paradis för samma individer.

Du har skaffat dej en lite väl snäv bild av Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Men, fakta kvarstår, det finns båda sorterna där, Willes och JanLs bilder bekräftar väl det.

Att se det man vill se är väl detsamma som att sopa skiten under mattan, det blir väl inte renare för det?

Faktiskt ganska underhållande att som neutral betrakta hur denna tråg kommer att utvecklas i pajkastning, har aldrig någonsin upplevt en plats som blivit så penetrerad, nedsablad, upphöjd till skyarna och omskriven som Pattaya i begreppet svart eller vitt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Hur hittar man bilderna på lutmans hemsida? kommer upp en massa engelska konstigheter och inga bilder från Pattaya.

Ingvar

Dela på andra sajter

Fina bilder i rena proffsklassen. Snygga färger också. Tycker mest om den lilla bilden där en lite tjej går ner i spagat.

Dela på andra sajter

Japp, Pattaya ÄR paradiset!!

Varför? Jo, för Pattaya är precis vad man gör det till! Där finns allt för alla inriktningar och smaker.

Pattaya=FreedomTown

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Wille brukar skriva intressanta och bra inlägg, så jag antar att det här med bilderna är bara för att provocera fram en debatt?

Annars skulle det väl vara med lite mer bilder på all annat som Pattaya har att erbjuda. Det finns mycket fint här också, även om alla kanske inte ser det.

Visst finns detta med boystown och barer, det är klart. Det finns pedofiler här också. Men det gör det i Sverige också.

Men om 65-åriga Gurra vill ligga med 19-åriga Noi, och båda är överens om det, låt dom göra det då. Många här är som gamla kärringar, som tittar ut bakom gardinen och förfasar sig. Många här är så jäkla fina i kanten, men jag tror att 99% har betalat för och fått vad dom varit ute efter.

Jag vet inte, jag kanske har bott här för länge, men jag låter folk sköta sig själva, så länge jag inte ser nån med en småunge, som jag med fog kan säga att det inte är barn i familjen. Men jag har, trots att jag bott här i 21 år, och tidigare varit här två gånger om året i 13 år, inte sett något sånt. Har jag skygglappar, kanske...

För mig har Pattaya varit bra i många år, nu är jag trött på Pattis och ska flytta ut på landet. Men det har inget med prostitution eller barer att göra. Jag tycker bara att Pattaya har blivit för stort, trafiken är för hård, och kriminaliteten börjar nå för höga höjder. Jag kunde skriva mer, men då blir jag tjatig.

Förmodligen har min flytt att göra med att jag har blivit 21 år äldre också. Men även om vi flyttar ut på landet, så kommer jag att ha kvar min lägenhet i Pattis, och åka hit med jämna mellanrum och stanna några dagar. Pattaya går in i blodet på en.

Möljis

Dela på andra sajter

Det är några gator nere vid stranden o upp mot naklua som har barer men resten då ??? har ni inte vart

på careforevaruhuset där ser man inte så mycket bartjejer men däremot dom Thailändare som bor o

arbetar i denna stad.Men vi dras ju dit där det e håll igång eller hur så dom svenskar som bor där är nog

inte på walkign så ofta.när jag är på bechen kanske två tre gånger i veckan brukar jag sitta med ryggen mot havet o titta på alla roliga människor som promenerar på strandpromenaden.därför gillar jag jan L

foton för han går nog också o letar efter roliga bilder :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Japp, Pattaya ÄR paradiset!!

Varför? Jo, för Pattaya är precis vad man gör det till! Där finns allt för alla inriktningar och smaker.

Pattaya=FreedomTown

/ Joe

Och märkligt nog (för en svensk) så fungerar det utan en massa toppstyrda regler.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Himmlen i Sverige finns förmodligen på Malmskillnadsgatan enligt vissa forumister.

Skärseldaren Arne

Dela på andra sajter

möjlis flytta till bangsale där är som Thailand va för 20år sedan det e mitt paradisnära till pattis men ändå lugnt nära till det mesta vi ses i dec :drinks:

Dela på andra sajter

möjlis har rätt Pattaya är en bra plats.

Jag har Pattaya som bas i Thailand och kan där i från göra resor med lätt pakning.

Hyr rumet på länger tid och checkar ur vid hemresa.

Pattaya är vad du gör det till.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Och för att Pattaya är en sådan bra plats är det helt ok att blunda för allt elände som sker?

Dela på andra sajter

elände finns överalt joints

Dela på andra sajter

Jo, det håller jag med om. Men mitt intryck är att det finns mycket elände inklämd på en liten yta i just Pattaya.

Jag har jag inte så mycket emot Pattaya men inte heller för det. Det som nämns som pattayas goda egenskap kan man hitta minst lika bra eller bättre på andra håll. Men ibland tycker även jag att Pattaya får onödigt mycket skit. Värsta exemplet är väl när någon pedofilstämplas för att de rör sig i "fel" område.

Dela på andra sajter

Håller med dej

Dela på andra sajter

Och för att Pattaya är en sådan bra plats är det helt ok att blunda för allt elände som sker?

Då ska du stanna hemma och vara ensam!!

Det som du syftar på sker på alla platser i värden!

Mer eller mindre öppet.

Åk inte till: Pucket, Chang Mai, Hoa Hin, Bangkok, Hamburg, Helsingör, Paris, mfl.

P.G.A. Brud barer, Eskort brudar, mm.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Pigge, det är just som Du gör som får misstänksamhetsstämpeln att gro. Skylla på andra ställen i världen gör inte Pattaya ett snäpp mer oskyldigt eller accepterat av moralisterna. Då tar dom bara det sämsta från dessa ställen och överför med det man tidigare anat om Pattis, men plötsligt har Du givit dom en verklighetsförankring. Inget bra att jämföra med annat skit, det ger bara rekyl.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Pigge,

Det går inte att åka till Sandviken heller

http://www.nt.se/nyh...ticleid=5382828

det är lite konstigt, om en peddis åker fast i Pattaya, så slås det upp stort i tidningarna. Om som i detta fall, något händer i Sandviken, så blir det några rader.

Med det försvarar jag inte det som händer i Pattis.

Men dom som tycker att Pattaya är så jäkligt, åk nån annan stans. Jag tycker att det otrevliga, som med pedofiler, det händer överallt. Den andra delen av sexindustrin här, ja vadå, låt folk sköta sig själva, är man 25 år, så kan man säkert tänka själv.

Clion, var bor du i bang sarae?

Möljis

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...