Jump to content
IGNORED

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nja det finns ju rätt många som jobbar nattetid. 

Kommer ihåg när man körde charterbuss på 70 - 80 talet och kom till Stockholm på natten.  Då fanns det bara Röda Rummet på Norra Bantorget där man kunde få en fika innan man drog vidare. 

Det var ingen snabbmat i alla fall!

Sju år i folkskola, det du! Fucks ADHD!:heat:

33 minuter sedan, skrev audirs2:

Stäng Donken 24,00!! Ingen behöver äta snabbmat efter den tiden!

Så är det, det hänger bara fjortisar där på nattkröken. Bra initiativ...

Men nattamat för oss vuxna, det har vi ju hemma och det är viktiga saker.. Det är bara att titta in i lyssna tråden på helgnätterna så ser du meny. 😀

45 minuter sedan, skrev audirs2:

Är väl ändå upp till Donken själv, inga jäkla ryssfasoner där storebror styr!

• Ge karma 3
  • Tråkigt 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

38 minuter sedan, skrev audirs2:

Det var ingen snabbmat i alla fall!

Jo snabbkaffe med raketbulle 😉

• Fint 1
  • Haha 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

On 2020-07-24 at 22:13, skrev Tommy:

Det är rätt tufft att vara förälder till en Autistisk dotter, jag och min kära hustru pratade om det idag, men...

Vår lilla 13-åring är väldigt söt, klok som få, har ett fantastiskt minne, men pratar inte med andra och trivs med sitt liv.

Jag sa "Jag såg några jämnåriga flickor ikväll, uppsminkade och klädda ungefär som Thailändska bartjejer, vänta på bussen in mot Göteborg"...

Hon sa att "En av hennes bekanta har en 13-årig dotter (Thai i Sverige) som har pojkvän och har börjat ha sex med honom och andra" Hennes plastpappa har lämnat henne hos pojkvännen och hämtar upp henne ibland...

Vi kom överens om att vi aldrig skulle kunnat ta det lugnt om Jasmine klädde upp sej minimala kläder och åkte in till stan med sina vänner.

Jag läser varje dag om unga flickor som våldtas och blir misshandlade och skulle antagligen inte kunna neka dottern (om hon var som alla andra tonåringar) att resa på egen hand till centrum, utan bara kunna sitta hemma och oroa mej, tills hon kom hem oskadd...

Så, vi har en massa svårigheter men slipper en mängd ångest, eftersom Jasmine aldrig kommer att få resa ensam någonstans, det klarar hon inte...

Jag vet att det är en klen tröst, men alltid något.

Är vi idi*ter?

Tankar?

MVH

3 timmar sedan, skrev GreenValley:

Varför är en 13-årig tjej ute på egen hand klockan 03.30?

Har föräldrarna sagt upp sig?

Lite det jag tänkte i den tråden...

MVH

• Ge karma 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Kan väl förfan

inte anpassa riket efter att vissa människor inte kan sköta sig. Vad är nästa åtgärd ? Stänga Ica 17:00 ingen behöver handla senare än så ?

• Ge karma 8
16 minuter sedan, skrev audirs2:

Kör man på en älg så kan det var olagligt! Det tycker polisen Lippen! Men allt skit som händer i förorten hela tiden då, vad är det då? Men en ärlig svensk bilist är ju enklare att ta! https://www.expressen.se/gt/pernilla-46-krockade-med-alg-anglavakt/

Körde väl bil efter 24.00, det kanske man inte heller ska göra?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

15 timmar sedan, skrev GreenValley:

Sedan så har vi barnen som kraschade med sin fyrhjuling. 8-11 år var dom. Verkar bli vanligt med sovande föräldrar.

Betr 13-åringen, som för övrigt bara var 12 år, var föräldrarna skilda, flickan bodde med mamman, som stuckit på semester med sin nya kille!

• Ge karma 2
  • Ojojoj 2
4 minuter sedan, skrev Fantomen:

Givetvis ska de inte vara ute på egen hand vid den tiden MEN:

Det är definitivt inget argument som ska ta bort fokus från sakfrågan. (Det är väl bäst att direkt tillägga att jag absolut inte "anklagar" er för att göra just detta.)
Vi vet ju inte anledningen till att hon var där just då men det ska verkligen inte få spela någon som helst roll alls! Om hon var där bara för att handla godis eller hängde där för att kröka och röka på - det är helt ovidkommande!

Folk ska oavsett ålder, plats och tid kunna vistas utomhus utan att riskera att bli mördade av ett kriminellt pack som åker omkring med skarpladdade automatvapen och skjuter ner oskyldiga till höger och vänster.
Att det ens får ske är ett så otroligt fundamentalt misslyckande av clownerna som styr landet och de borde fan skämmas, avgå med omedelbar verkan samt få en permanent dumstrut monterad på skallen.
När det ska arrangeras Pridetåg och BLM-demonstationer så verkar det finnas obegränsat med polisresurser men att plocka bort sådant här vidrigt pack från gatorna och förebygga skiten - ja där går man alltså fullständigt bet och bara låter eländet eskalera.
The Bottom is NOT nådd.

😠

Japp, så rätt du har! Färjan Sverige har alla lens pumpar igång men håller sakta på att sjunka! Kommer nya hål i skrovet hela tiden!

• Ge karma 4
  • Fint 1

6 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Problemet med de många morden i Sverige idag,  är enligt min mening, att det finns for många unga män från  familjer  från Afghanistan,Irak, Iran, Somalia, Libanon, Syrien etc,  som tar till automatkarbiner eller knivar for att losa konflikter.

Regeringarna Reinfeldt och Lofven är ansvariga for detta.

Med Sveriges oppna gränser har det även kommit in for många Automatkarbiner i landet.

Regeringen, med hjälp av polisen, måste snart borja rensa upp och återinfora kontroller vid gränserna.

Helt rätt i det mesta.

Men stänga landet pga detta pack, ska vi anpassa oss efter dem o stoppa utvecklingen?

De ska naturligtvis kastas ut ur landet, man ska sluta o dalta med dessa menaturister, vi ska inte anpassa Sverige efter dem!

Just denna flathet med att anpassa sig efter dem öppnar för mer skit.

• Ge karma 5
  • Fint 3

On 2020-08-02 at 23:46, skrev GreenValley:

Hon  var tydligen ute med hunden vad det nu har att göra med nåt. Att överhuvudtaget

känna att man måste ställa den frågan när någon har skjutits till döds är .... vad då ?

Om du var där ätandes en hamburgare och huxflux blev skjuten vad f*n har det med

saken att göra ?

• Ge karma 4

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Svar till Soengsang

Att hindra illegal inforsel av automatkarbiner och kriminella invandrare, genom bättre kontroller vid gränserna är väl inte att stänga landet.

Just nu väntar tusentals kriminella i Lybien, Tunisien, och Italien på att ta sig vidare till välfärden i norra Europa,

och formodligen är tusentals automatkarbiner på väg till Sverige från de fd Oststaterna.

Edited by ArneMorales
  • Ge karma 5
24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Helt rätt i det mesta.

Men stänga landet pga detta pack, ska vi anpassa oss efter dem o stoppa utvecklingen?

De ska naturligtvis kastas ut ur landet, man ska sluta o dalta med dessa menaturister, vi ska inte anpassa Sverige efter dem!

Just denna flathet med att anpassa sig efter dem öppnar för mer skit.

Det förs dagligen ut stulna lyxbilar samt östeuropeiska ligor åker bara rakt in i gottepåsen, 2% uppklarning på inbrott numera. 

Hårdare kontroller vid gränserna för att stävja detta vore väl knappast att hindra utvecklingen? 

/ SatanG

Edited by SatanG
  • Ge karma 7
  • Fint 1

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

18 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Just nu väntar tusentals kriminella i Lybien, Tunisien, och Italien på att ta sig vidare till välfärden i norra Europa,

Europas gräns ska naturligtvis hållas.

Ett öppet Europa ska vi naturligtvis annars ha!

Europa ska inte anpassa sig efter muslimer/mena.

Edited by Soengsang

Dags att göra om hemvärnet till medborgargarden och rensa upp i träsken 😉

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

44 minuter sedan, skrev Fantomen:

Givetvis ska de inte vara ute på egen hand vid den tiden MEN:

Det är definitivt inget argument som ska ta bort fokus från sakfrågan. (Det är väl bäst att direkt tillägga att jag absolut inte "anklagar" er för att göra just detta.)
Vi vet ju inte anledningen till att hon var där just då men det ska verkligen inte få spela någon som helst roll alls! Om hon var där bara för att handla godis eller hängde där för att kröka och röka på - det är helt ovidkommande!

Folk ska oavsett ålder, plats och tid kunna vistas utomhus utan att riskera att bli mördade av ett kriminellt pack som åker omkring med skarpladdade automatvapen och skjuter ner oskyldiga till höger och vänster.
Att det ens får ske är ett så otroligt fundamentalt misslyckande av clownerna som styr landet och de borde fan skämmas, avgå med omedelbar verkan samt få en permanent dumstrut monterad på skallen.
När det ska arrangeras Pridetåg och BLM-demonstationer så verkar det finnas obegränsat med polisresurser men att plocka bort sådant här vidrigt pack från gatorna och förebygga skiten - ja där går man alltså fullständigt bet och bara låter eländet eskalera.
The Bottom is NOT nådd.

😠

Håller med i allt du skriver MEN om man låter 12-åringar vara ute ensamma 3.30 så kanske det är en del av förklaringen till att det blivit som det har. Det är dock två helt skilda saker.

Inlägget från @Kenneth4618 nedan är ju också rätt talande. Man engagerar sig stort i något som inte har med Sverige att göra öht medans det verkar som man givit upp när det gäller Sverige. Varför?

57 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Screenshot_2020-08-03-22-44-48-004.jpeg.58782cd146e1841c8177f3e7e6dc4fc6.jpeg

• Fint 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Europas gräns ska naturligtvis hållas.

Ett öppet Europa ska vi naturligtvis annars ha!

Så vapensmugglingen  till Sverige från länder i Osteuropa som numera är EU medlemmar är ok enligt dig?

Kriminella från Nigeria mfl länder i Afrika, som lyckas ta sig in i Italien, skall därefter ha fri passage till Sverige?

• Ge karma 2
41 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Så vapensmugglingen  till Sverige från länder i Osteuropa som numera är EU medlemmar är ok enligt dig?

Kriminella från Nigeria mfl länder i Afrika, som lyckas ta sig in i Italien, skall därefter ha fri passage till Sverige?

Enligt vänstern och miljötalibanerna är det nog ok!

• Ge karma 1

54 minuter sedan, skrev SatanG:

Det förs dagligen ut stulna lyxbilar samt östeuropeiska ligor åker bara rakt in i gottepåsen, 2% uppklarning på inbrott numera. 

Hårdare kontroller vid gränserna för att stävja detta vore väl knappast att hindra utvecklingen? 

/ SatanG

Mindre flathet är nog vad som behövs, sverige ska inte behöva anpassa sig.

Knappast straff som avskräcker idag tex. risken att möta en polis är obefintlig, mer poliser naturligtvis som gör annat än knäböjer för terrorister, mer kameror i samhällen och automatiska nummerplåts apparatur längs vägar.