Jump to content
IGNORERAD

Tips på 1 års biljetter eller öppna/ombokningsbara?


Belle

Recommended Posts

Hej!

Undrar om det är någon här som kan tipsa om resebyrå/bolag som säljer antingen 1 års biljetter, "öppna biljetter" eller ombokningsbara inom ett år till bra pris? Vi vill helst flyga direkt också eftersom vi reser med 2 barn. (Thaiair) Reseperiod 15 juli09 - 10 juli10 ungefär.

När man försöker söka på nätet så går det inte att söka 1 år utan max fram till slutet av maj för hemresan? Måste man ringa för att få info om dessa biljetter el??? Står inget att läsa om ombokningsbara el öppna biljetter heller, iaf inget som jag lyckats hitta.

Alla tips mottages tacksamt!

/Belle

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring till nonki!

070 - 419 03 00

Han är bra!

Har själv köpt 4 biljetter av honnom.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Thai Air t.ex. tillåter max 11 månaders framförhållning vid bokning på sin hemsida.

En möjlighet är att köpa enkelbiljetter.

Man kan ju alltid hoppas på en bättre kronkurs om ett år så returbiljetten blir lite billigare

när ni ska köpa den.

Alternativt kontakta en av resebyråerna som pigge föreslår.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kontaktar alltid en resebyrå då deras priser är lägre än Thais hemsida!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thai Air t.ex. tillåter max 11 månaders framförhållning vid bokning på sin hemsida.

En möjlighet är att köpa enkelbiljetter.

Man kan ju alltid hoppas på en bättre kronkurs om ett år så returbiljetten blir lite billigare

när ni ska köpa den.

Alternativt kontakta en av resebyråerna som pigge föreslår.

mvh

enkel kostar ofta som en T:O:R så det är inget bra alt.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

enkel kostar ofta som en T:O:R så det är inget bra alt.

Kolla på priset på en Thai-biljett med retur i juni 2010, det närmaste jag kunde komma.

Inte billig den inte - och bara för 1 vuxen.

mvh

14506_ee9aeb01a60a0aba307aa6a2837f2e79d5

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

buzzen Kan man skriva in sej på högskola vid 65års ålder :crazy:

studentvirologen clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

slaskhasen

cn

Kan jag vid 61 års ålder vara inskriven på Sthlm,s universitets Historiska instution så kan väl du oxå.

Bara att söka någon separat kurs utan att söka studiebidrag,

fungerar perfekt.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går alldeles utmärkt.

Däremot har många flybolag även åldersgränser på studentbiljetterna.

Men inte alla tror jag. Jag var 36 när jag köpte min biljett med Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vart inne o kollat på min pension nu.15800kr per månad om jag går vid 63 i sverige räcker det inte

men i Thailand skulle det bli med dagens växelkurs 70500bath. tror jag siktar på å gå vid 63.

En fråga hur dras skatten i Thailand på pension från sverige? eller dras den i sverige om man stannar

60/40 i Thailand??

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Den dras i Sverige men man kan ansöka om SINK skatt om man skriver ut sig från Sverige och då sänks skatten med ca. 10 %. mvh flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion, det där med skatt är uppenbarligen, som så mycket annat, handläggaren/kontaktpersonens dagsform som avgör. Jo, det finns regler men dom tolkas olika. Ta kontakt med Ditt skattekontor och be om rådgivning, det gillar dom att ge. Inte reduktion rakt av.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Sen måste man ju ha en sjukförsäkring o vad jag hört sö e det dyrt??? om man skriver sej som utflyttad

är det nån som vet priser??

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Clion,

skatten dras i Sverige innan den sitter på ditt konto som du plockar ut på ATM I Thailand.Är du i Thailand längre än 6 mån. är skatten 25%,då skattar du som utlandssvensk.

Sverige har även ett skatteavtal med Thailand,men då måste du skriva ut dig,och det finns ett antal andra förbehåll också som gör att du kan betala skatten i Thailand och den blir ju betydligt lägre än här.Den lägre skatten finansierar din sjukförsäkring i Thailand som du ju bör ha, och det blir ändå plus i kanten för dig ,och du behåller ditt medborgarskap och pass 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack Drivern o Baa för infon men det kanske hinner ändra sej på tre år så jag får väl återkomma

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...