Jump to content
Sign in to follow this  
broder tuk tuk

Broderns bildtråd

Recommended Posts

Soengsang
12 minuter sedan, skrev Bibben:

Han kör väl båt nu, men oavsett, så är denna killen i Thailand, mer än vad du lyckats med under ditt liv.

Inte så noga, har tillgång till google så jag kan vara där du vill, tom springa marathon.....

• Haha 6

conservator
1 timme sedan, skrev Bibben:

Han kör väl båt nu, men oavsett, så är denna killen i Thailand, mer än vad du lyckats med under ditt liv.

Är det en bedrift att lyckas ta sig till Thailand ? hur gammal var du vid din första resa dit ?

• Ge karma 4

Wangthong

Jag vet inte om ni lagt märke till det, men dess närmare BTT-träffar dess mindre prat och aktivitet om själva huvudnumret.

Var länge sedan BTT nämnde något om träffen. Däremot blir han mer och mer aktiv med att störa andra trådar.

Vad kan det bero på tro?

• Ge karma 4
  • Ojojoj 1
  • Haha 3

GreenValley
42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag vet inte om ni lagt märke till det, men dess närmare BTT-träffar dess mindre prat och aktivitet om själva huvudnumret.

Var länge sedan BTT nämnde något om träffen. Däremot blir han mer och mer aktiv med att störa andra trådar.

Vad kan det bero på tro?

Han är nog ute efter en alibi-avstängning som han kan ge skulden för den uteblivna träffen.

Edited by GreenValley
  • Ge karma 7

swedenfarang
5 minutes ago, Wangthong said:

Vad kan det bero på tro?

En mycket bra analys av ett återkommande beteende. Självklart blir det ingen träff och med all största sannolikhet inte heller en resa till LOS för BTT.  Skulle han mot förmodan åka så törs han väl ändå inte dyka upp på en träff. Nu gör han som vanligt, låter det rinna ut i sanden. Jag vet inte för vilken gång i ordningen. Hoppas dock jag har fel och att han dyker upp och att de närvarande får en trevlig träff.  

• Ge karma 3

swedenfarang
2 minutes ago, GreenValley said:

Han är nog ute efter an alibi-avstängning som han kan ge skulden för den uteblivna träffen.

Med största sannolikhet. 

• Ge karma 1

conservator
13 minuter sedan, skrev swedenfarang:

En mycket bra analys av ett återkommande beteende. Självklart blir det ingen träff och med all största sannolikhet inte heller en resa till LOS för BTT.  Skulle han mot förmodan åka så törs han väl ändå inte dyka upp på en träff. Nu gör han som vanligt, låter det rinna ut i sanden. Jag vet inte för vilken gång i ordningen. Hoppas dock jag har fel och att han dyker upp och att de närvarande får en trevlig träff.  

Det som trots allt förvänar mig mest är att det blir en ganska stor grej varenda gång som Btt kallar till träff

:-) Vet inte riktigt vem jag tycker man ska le mest åt festarrangören eller de tilltänkta festdeltagarna :-) som blir lika besvikna var gång men går trots historien och hoppas på att nästa gång så kanske det endå blir av :-)

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 3

broder tuk tuk

Angående den största forumfesten i Pattaya så återkommer jag med mer information framöver.

Första natten kommer i alla fall att tillbringas i närheten av Korbua house. 

Egentligen en riktig nostalgitripp eftersom det var här jag hade mitt första rum i Bangkok 1992. Tyvärr har dom rivit eller lagt ner dåvarande New world apartments men platsen vid floden finns ju kvar.

Bilder utlovas från broders första jaktmarker.

BTT

• Ge karma 5
  • Haha 1

broder tuk tuk

Här kommer en bild från Koh Chang

IMG_20200110_135919.thumb.jpg.b73f98236fbdfb3d2aaff6e934619cda.jpg

• Ge karma 4
  • Haha 3

Soengsang
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Här kommer en bild från Koh Chang

IMG_20200110_135919.thumb.jpg.b73f98236fbdfb3d2aaff6e934619cda.jpg

Det där är faktiskt inte Koh Chang, utan en ö som ligger just utanför, Koh Nagam.

Rätt tragiskt ställe, just till höger ligger en förfallen resort, hade just öppnat med fick i princip stängas på dagen då den uppdagades var byggd illegalt... folk fick lämna stället hals över huvud, rätt förfallet nu och naturen äter sakta upp byggnaderna.

• Ge karma 7

Tommy
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det där är faktiskt inte Koh Chang, utan en ö som ligger just utanför, Koh Nagam.

Rätt tragiskt ställe, just till höger ligger en förfallen resort, hade just öppnat med fick i princip stängas på dagen då den uppdagades var byggd illegalt... folk fick lämna stället hals över huvud, rätt förfallet nu och naturen äter sakta upp byggnaderna.

Tror fan jag varit där, när stängdes den?

Det var under en dagsutfärd för snorkling för minst 12 år sedan...

MVH

• Ge karma 1

Soengsang
1 timme sedan, skrev Tommy:

Tror fan jag varit där, när stängdes den?

Det var under en dagsutfärd för snorkling för minst 12 år sedan...

MVH

Hamnade också där på en snorkel/båttur, hyrde en egen båt, pallar inte att trängas med allt pack.

Vet inte när den stängde, men säkert 6-12 år sedan, det riktigt syns hur hastigt allt fått lämnats.

Det är en naturpark, och de vill inte ha så mycket tursim där, finns inget annat än en förfallen brygga på ön, 2 vakter och några hundar.....men rätt fin strand.

Ska se om jag hittar några bilder därifrån, bör ha det sparat någonstans.

Edited by Soengsang
  • Ge karma 4

Tommy
2 timmar sedan, skrev Raggarn:

Det var nog där vi var oxå med tanke på bryggan och hundarna. B7B06ACC-1D35-4699-8E76-31464CE97274.jpeg.23083e7e972e71f3887312481bc8a0d6.jpegB2478BB5-0202-4896-990A-7E3EEE8AC3BC.jpeg.42f53523ed97a708be7904ae27913eaf.jpeg22CE5A13-223F-47DA-9D79-B3CED2586A95.jpeg.1f0ba6b3741335545230195a240329fd.jpeg

Ser ut som samma ställe jag tänkte på!

Hade funderingar på att ta frugan och ha en lugn och romantisk semester där, men det föll på att vi redan hade 2 små elaka dvärgar som antagligen hatat stället!

Fanns ju bara en restaurang, ett litet hotell och inget annat...

Vackert som fasen är det!

MVH

• Ge karma 2