Jump to content
IGNORERAD

Osmakligt kedjebrev om Michael Jackson!

maakaao
 Dela

Recommended Posts

Läste ett ganska osmakligt inlägg i Östra Småland idag återger det i sin helhet. Jag är inget stort fan och även om nu inte alla gillar Michael Jackson så får det vara någon måtta på dålig humor! :kort:

"Efter Michael Jacksons tragiska bortgång så har tyvärr ett mycket osmakligt kedjebrev börjat spridas via SMS. Brevet gör anspråk på att vara något slags skämt om Michael Jacksons plastikoperationer och innehåller förslag om att återvinning av plasterna i hans kropp, för tillverkning av lego till barnen.

Det finns kanske en eller annan person som gillar den här typen av svart humor men jag skulle ändå vilja mana till en smula eftertanke innan ni medverkar till fortsatt spridning. Om nu denna misantrop till ursprungsförfattare genom detta får en känsla av självförverkligande så är det bara att beklaga att man inte inser att en av nutidens största popikoner har gått ur tiden och lämnat en ovärderlig musikskatt efter sig.

Musik som dessutom finns fullt tillgänglig och gratis på internet. SMS:et är ett tydligt tecken på dåligt omdöme, bristande medkänsla både för Michael Jackson, hans livsöde, hans familj och andra människor i allmänhet. Fy skäms!"

Själv göra själv ha? Vad tycker ni?

Mvh Maakaao  :wai:

Dela på andra sajter

• Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

13

• AnOnYm

11

• Farang

10

• GammalDansken

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte läst SMS'et eller hört skämtet, men tillåter mig ändå att tycka att om han

sysslade med pedofili när han levde  (vet ej om detta bevisades / tystades ner)

då är ett sådant skämt humor på rimligt hög nivå, även om han är död.

Det är valet av leksaker för barnen som är poängen - inte plastikoperationerna.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Jag har fått sms'et xx-antal gånger från höger och vänster, det är sorgligt det som hänt.

Men jag ser humorn i sms'et, men o andra sidan har jag sjuk humor så jag tror det går lite från person till person hur man vill ta det.

Men håller också med GammelDansk om det han anklagats för, och tror också att så är fallet men att det sen aldrig blivit bevisat är en annan femma.

Same same, but different!

Dela på andra sajter

En pedofil förtjänar ingen försoning, inte ens respekt efter sin död.

Är det som så att MJ inte var någon pedofil så är det tragiskt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Lätt att klanka på någon som inte har möjlighet att försvara sig. Man kan inte döma någon baserat på vad pressen skriver. Tro mig, jag har varit på en hel del rättegångar och fått höra en massa stolligheter från både målsägande och tilltalade. Det är sällan pressen får alla detaljer rätt. Så fort någon är annorlunda så får man ögonen på sig. Speciellt om man är rik och annorlunda.

Själv vill jag minnas honom som artist och orkar inte lägga energi på att döma honom.

Dela på andra sajter

Hörde just att MJ inte kan kremeras pga att kroppen innehåller för mycket plast.

Tydligen skall de smälta ner "det" och gjuta legobitar så barnen kan leka med han...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Hörde just att MJ inte kan kremeras pga att kroppen innehåller för mycket plast.

Tydligen skall de smälta ner "det" och gjuta legobitar så barnen kan leka med han...

Följ ditt eget ordspråk "När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd"

eller tänk på att "En lögn far halva världen runt innan sanningen fått på sej stövlarna" :wai:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Dela på andra sajter

Fråga: Varför hade Michael Jackson alltid för små kalsonger?

Svar: Han använde aldrig sina egna...

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Fråga: Varför hade Michael Jackson alltid för små kalsonger?

Svar: Han använde aldrig sina egna...

5555

Vad är det för likhet mellan en Ica-kasse och Michael Jackson?

-Båda är gjorda av plast och farliga för barn. [/]

Dela på andra sajter

Guest larbejo

Tomurdoc och Farang! Era skämt är väldigt unkna och hör möjligen hemma på ett annat forum där ni är väldigt aktiva Kan vi slippa dessa här. Jag är absolut ingen fan av Michael Jackson.Men inget är bevisat av anklagelserna mot honom.Är det så att det stämmer ,så är det för jävligt,men pressen har en förmåga att uppförstora och att förvanska fakta. Kan vi vänta tills flera fakta kommer fram

Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Tyvärr har jag ingen gsm täckning här så några sms får jag inte om MJ. Jag är dock väldigt nyfiken på vad som ska hända vederbörande som bryter kedjan genom att inte vidarebefodra messet.Någon som sitter på svaret?? Drog vitsen om kallingarna vid 3 kaffet idag och den gick hem...

Mr Lamai

Dela på andra sajter

Tomurdoc och Farang! Era skämt är väldigt unkna och hör möjligen hemma på ett annat forum där ni är väldigt aktiva Kan vi slippa dessa här.

Nej..

Michael Jackson var på en båt med en massa barn. När båten plötsligt började sjunka sa kaptenen:

- Save yourself!

- But what about the children? sade Michael.

- Fuck the children!!!

- Do we have that much time?

Dela på andra sajter

Tomurdoc och Farang! Era skämt är väldigt unkna och hör möjligen hemma på ett annat forum där ni är väldigt aktiva Kan vi slippa dessa här. Jag är absolut ingen fan av Michael Jackson.Men inget är bevisat av anklagelserna mot honom.Är det så att det stämmer ,så är det för jävligt,men pressen har en förmåga att uppförstora och att förvanska fakta. Kan vi vänta tills flera fakta kommer fram

En åsikt av en helt färglös människa..

Dela på andra sajter

Ja Michael Jackson kan säkert debatteras hur länge som helst, intressant att se hur olika uppfattningar ni har om den så kallade Popidolen. En sak är säker han har själv orsakat bilden av sig själv till omvärlden. Jag börjar nog att luta mig mot "Själv göra själv ha" som passar hans livsstil även om medier är snabba att dömma när något händer.  :yes:

Hittade ytterligare ett inlägg i pressen som nog inte alla instämmer i men tilltalar säkert Tomurdoc och Farang!  :mdr:

Vem sörjer Michael?

Michael Jackson är död. Vem sörjer?

Av all sörja inom underhållningsbranchen representerar Jackson det absolut sämsta jag kan tänka mig. Men Ekot, tv, tidningar ja t o m affärsavisen slår på stora trumman om det onaturliga monster.

med sin perversa livsstil, sina försök att skrapa bort svart hud och oräkneliga plastikoperationer var han den sämsta idol ungdomarna kunde få. Många har säkert tagit efter Jacksons sjuka att inte acceptera sig som man är utan vill vara någon annan. Att man inte duger som man är. Det smittade han miljoner osäkra tonåringar med. Och vilka tragedier detta kunde leda till kan man ju bara föreställa sig. Mediatan förnekar sig inte utan Jacksons död slås upp som det vore fråga om en stor statsmans bortgång. Detta är lika sjukt som Michael Jackson. Endast en värld med många sjuka medier kan skapa en sådan rent avskyvärd idol.

Nej, tacka vet jag Paul Mc Cartney och liknande berömdheter som har lite under håret och använder sitt kändisskap att förbättra världen.

Mvh Maakaao  :wai:

Dela på andra sajter

Guest larbejo

Tomurdoc! Jag är hellre en färglös människa än en som dej,färgad av fördomar. Kanske du också går klädd i bruna skjortor om du nu fattar vitsen.

Dela på andra sajter

Kanske du också går klädd i bruna skjortor

Är det en vits ??    :D   :D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Dela på andra sajter

Tomurdoc! Jag är hellre en färglös människa än en som dej,färgad av fördomar. Kanske du också går klädd i bruna skjortor om du nu fattar vitsen.

Nä min fru tvättar och stryker helt utmärkt.

Vitsen??.du e allt bra torr.

Dela på andra sajter

Kanske du också går klädd i bruna skjortor om du nu fattar vitsen.

Verkligen smaklöst att blanda in nazze-antydningar i en tråd om Michael Jackson.

Kan du vara vänlig att posta dina unkna skämt någon annastans larbejo?

Dela på andra sajter

Herr Labero, bättre bruna skjortor än bruna filsingar.

Ringmuskulöse Arne

Dela på andra sajter

Guest larbejo

Bananus! Ja,jag vet inte vad som är bäst. När det gäller dej och ditt oerhörda anala intresse så lär väl du ständigt gå med bruna filsingar.

Dela på andra sajter

AnOnYm! Jag kan mycket väl förstå att Du inte förstår

Larbejo..försök nu inte att briljera som om att du skulle förstå nått, tror inte det funkar.

Kör du på din färglösa gråa trista klagande attityd.

Dela på andra sajter

Herr Labero, alls inte.

Det är di som värnar och sköter om sitt rektum som kan gå med vita filsingar.

Med tanke på ditt förakt för detta vitala organ får man nog förmoda att Ni behöver vuxenblöja.

Detta kan dock tränas upp med dagliga knip-övningar, tillsvidare bör ni dock undvika plommon.

Dr Arne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...