Jump to content
IGNORERAD

Fastighets sajter i Isaan. Finns det?


mussemannen

Recommended Posts

mussemannen

Hejsan,

jag är ny här men här men har smygläst en hel del nu till min fråga, har ni tips på sidor på nätet där man kan kolla på land till salu i Isaan mer bestämt phu wiang området? tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

googla på real estate isaan så hittar du vad du söker

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan,

jag är ny här men här men har smygläst en hel del nu till min fråga, har ni tips på sidor på nätet där man kan kolla på land till salu i Isaan mer bestämt phu wiang området? tack på förhand.

Det kan du sluta leta efter:Du kan inte äga land i Thailand, bara huset och då så länge som markägaren vill att du gör det..

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det kan du sluta leta efter:Du kan inte äga land i Thailand, bara huset och då så länge som markägaren vill att du gör det..

Ja, det är sant. Jag kommer aldrig att köpa land, hus eller lägenhet i Thailand. Hyra räcker för mig. Vill fru Chang köpa med egna införtjänta pengar så snyltar jag gärna på henne om hon tillåter det ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

jo det känner jag till tänkte dock att frun kunde stå för 51% och jag för 49% så borde det väl lösa sig och tänkte ju inte köpa eller bygga ett slott utan något för oss dödliga och då är det ju inte hela världen om det skulle gå åt helvete med giftermålet i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det är sant. Jag kommer aldrig att köpa land, hus eller lägenhet i Thailand. Hyra räcker för mig. Vill fru Chang köpa med egna införtjänta pengar så snyltar jag gärna på henne om hon tillåter det ;-)

Herr Chang har talat.

Lägenhet kan du väl äga till 100% under de rätta omständigheterna?

Förstår dem som inte vill investera sina pengar i husprojekt men vad jag inte förstår är de personer som starkt avråder andra från att följa sina drömmar. Tänker då närmast på kommentaren från Nypan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Lägenhet kan du väl äga till 100% under de rätta omständigheterna?

Förstår dem som inte vill investera sina pengar i husprojekt men vad jag inte förstår är de personer som starkt avråder andra från att följa sina drömmar. Tänker då närmast på kommentaren från Nypan.

Jo, jag vet att jag kan äga bostadsrätt (eller condo som dom säger) lagligt i Thailand.

Problemet är bara att jag läst för många skräckhistorier om hur de gemensamma utrymmena snabbt förfaller när de ansvariga endast är intresserade av att håva in så mycket pengar som möjligt, och ej vill spendera en satang på underhåll.

Till exempel poolen som såg så fin ut när det skulle köpas, men som efter några år är oanvändbar.

Lagstiftningen i Thailand gällande detta är enligt min mening uppenbarligen alltför svag. Speciellt om det är faranger som blir blåsta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lägenhet kan du väl äga till 100% under de rätta omständigheterna?

Förstår dem som inte vill investera sina pengar i husprojekt men vad jag inte förstår är de personer som starkt avråder andra från att följa sina drömmar. Tänker då närmast på kommentaren från Nypan.

Trampade jag någon på tårna så ber jag vördnadsfullt om ursäkt.Men alla kanske inte vet reglerna, så jag kommer nog att skriva om det jag vet och kanske lite till.

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Quote

Hej Mussemannen, hittat någon bra sida,

Nä ingen som gjort mig helt nöjd får nog kolla runt lite nästa gång på plats, sen behöver man väl hitta någon bra jrist eller liknande som kan se till så att inget skumt finns när det väl är dags att slå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Är det någon som kan förklara hur man skall tolka, Area 1-2-54 som på bilden?

Ha en bra dag!

:wai:

första siffran = antal rai

Andra siffran = antal ngan = 1/4 Rai  (med förbehåll för stavning)

Tredje siffran = tarannwa  = 1/400 rai = 1/100 ngan

I kvadratmeter: 1 siffran x 1600 + Andra siffran x 400 + 3 siffran x 4

Hoppas det blev rätt

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

första siffran = antal rai

Andra siffran = antal ngan = 1/4 Rai  (med förbehåll för stavning)

Tredje siffran = tarannwa  = 1/400 rai = 1/100 ngan

I kvadratmeter: 1 siffran x 1600 + Andra siffran x 400 + 3 siffran x 4

Hoppas det blev rätt

mvh

Bugar och tackar!

Ha en bra dag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...