Jump to content
IGNORERAD

Loei


mats-oland-loei

Recommended Posts

mats-oland-loei

Hejsan , Mats heter jag o kommer från Öland ...

Januari kommer jag vara en del i loei ,så undrar fall det finns andra svenskar i närområdet ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev mats-oland-loei:

Hejsan , Mats heter jag o kommer från Öland ...

Januari kommer jag vara en del i loei ,så undrar fall det finns andra svenskar i närområdet ?

 

Hej vi blir i nong or, nongwauso  hela Feb så och det är väl ca 10 mil till Loie. Inte mycket för en norrläning men

kanske fel mån. Blir en liten träff hos oss i Nong Or av svensk gubbar i Feb

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg lite bilder från ett vitt Loei på TV igår. De hade haft -2 på morgonen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Jive said:

Såg lite bilder från ett vitt Loei på TV igår. De hade haft -2 på morgonen.

Knappast snö i Loei, frost på toppen av phu kradong ellervphu roa möjligtvis.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru kommer från en liten håla några mil ifrån Loei så jag har varit i den stan ett antal ggr. Man ser inte så många faranger i stan utan man är lite "eljest" som vi kallar det i norra Sverige. En gång när frugan och jag tog en liten promenad i väntan på bussen så var det en thaitjej som vinkade och tjoade glatt från andra sida gatan. Vi knallade över och hälsade på henne varefter hon frågade var jag kom ifrån, Sweden svarade jag naturligtvis. Ohhhhhh Sweden? Then you must come and meet my boyfriend, he's from England utbrast hon glatt. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Baa:

Knappast snö i Loei, frost på toppen av phu kradong ellervphu roa möjligtvis.

Inte snö, men vitt var det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Boa52 said:

Hej vi blir i nong or, nongwauso  hela Feb så och det är väl ca 10 mil till Loie. Inte mycket för en norrläning men

kanske fel mån. Blir en liten träff hos oss i Nong Or av svensk gubbar i Feb

För en Tavelsjöbo är  det ju nästan  granngårds, jag har 11 mil till Loei men som f.d stadsbo är det  stort sett astronomiskt avstånd...men det finns ju hjälpmedel..

 

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hit kan man göra en utflykt, låg ett par mil från stan. Man beställde mat och hyrde en pråm och blev utsläpad på böljan den blå. Ganska mysigt faktiskt.

DSCN0755.thumb.JPG.95555c3fcad355de1900ec9ed5b7c221.JPGDSCN0752.thumb.JPG.d03285ee53a96e83f08dafa1c38e8049.JPGDSCN0756.thumb.JPG.265ff5d6656a29c25914b5d105fea745.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

mats-oland-loei
9 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej vi blir i nong or, nongwauso  hela Feb så och det är väl ca 10 mil till Loie. Inte mycket för en norrläning men

kanske fel mån. Blir en liten träff hos oss i Nong Or av svensk gubbar i Feb

okey ,,blir bara jan jag e där så det var ju synd..

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Baa:

För en Tavelsjöbo är  det ju nästan  granngårds, jag har 11 mil till Loei men som f.d stadsbo är det  stort sett astronomiskt avstånd...men det finns ju hjälpmedel..

 

 

 

11 mil är ju inte långt. Frisken har ju 7 mil från Ban Dung till Udon. Stefan5300 har väl över 20 mil till Udon. Sen han som hade varit i flottan i Karlskrona och som bodde långt ut i tassemarkera. Han var väl på någon av Onsdagsträffarna i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev SWED THAI:

11 mil är ju inte långt. Frisken har ju 7 mil från Ban Dung till Udon. Stefan5300 har väl över 20 mil till Udon. Sen han som hade varit i flottan i Karlskrona och som bodde långt ut i tassemarkera. Han var väl på någon av Onsdagsträffarna i början.

Och snart blir det julbord hos White Box.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev stefan5300:

Och snart blir det julbord hos White Box.

Nu kom jag på vad han hette. Äldre herre som hette Bengan. Hade väl ca 20 mil till Udon.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Fritz:

Hit kan man göra en utflykt, låg ett par mil från stan. Man beställde mat och hyrde en pråm och blev utsläpad på böljan den blå. Ganska mysigt faktiskt.

DSCN0756.thumb.JPG.265ff5d6656a29c25914b5d105fea745.JPG

Nytt sätt att Flotta Virke 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Öland!

Gillar du IPA så bör du besöka detta ställe. 
Och mer än skaplig mat på Saloon Bar. 
1C00D061-A452-4CF1-A3C5-E1913A155AA1.thumb.png.52578c99304ff097e6241b12f3b0ee74.png5EE9D806-E62D-48E9-BAA8-8D8D8B502F0F.thumb.png.86c19dec4d57cf4ee04ac2867e347e09.pngC3FC90B1-A50C-4C7C-845D-2350CCDFD388.jpeg.01e058d4e4e3d3e080b96471862c8393.jpeg
 

Outlaw öppnar 16.00 och Saloon Bar öppnar till frukost. 
Önskar er en trevlig resa. 
Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

mats-oland-loei
On 2019-12-09 at 17:13, skrev Raggarn:

Tja Öland!

Gillar du IPA så bör du besöka detta ställe. 
Och mer än skaplig mat på Saloon Bar. 
1C00D061-A452-4CF1-A3C5-E1913A155AA1.thumb.png.52578c99304ff097e6241b12f3b0ee74.png5EE9D806-E62D-48E9-BAA8-8D8D8B502F0F.thumb.png.86c19dec4d57cf4ee04ac2867e347e09.pngC3FC90B1-A50C-4C7C-845D-2350CCDFD388.jpeg.01e058d4e4e3d3e080b96471862c8393.jpeg
 

Outlaw öppnar 16.00 och Saloon Bar öppnar till frukost. 
Önskar er en trevlig resa. 
Raggarn

Tackar det blir besöka o ta några bira ,,vet nog var det är när tänker efter ,när var o handlade en morgon körde vi förbi där..

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev mats-oland-loei:

Tackar det blir besöka o ta några bira ,,vet nog var det är när tänker efter ,när var o handlade en morgon körde vi förbi där..

Akta dig för Raggarn det är en lömsk prick😂😉 som jag gärna sitter till bords med igen👍och jag är en ful fisk men det visste du väl redan om🤘😎.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
31 minuter sedan, skrev stefan5300:

Akta dig för Raggarn det är en lömsk prick😂😉 som jag gärna sitter till bords med igen👍och jag är en ful fisk men det visste du väl redan om🤘😎.

 

 

l 001.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-09 at 20:31, skrev SWED THAI:

11 mil är ju inte långt. Frisken har ju 7 mil från Ban Dung till Udon. Stefan5300 har väl över 20 mil till Udon. Sen han som hade varit i flottan i Karlskrona och som bodde långt ut i tassemarkera. Han var väl på någon av Onsdagsträffarna i början.

Tallen bor väl i Rayong ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev clion:

Tallen bor väl i Rayong ?

Nä, tror han bor i Haninge blir långt att åka till arbetet från Rayong till Stockholm även för  en astronaut.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Nä, tror han bor i Haninge blir långt att åka till arbetet från Rayong till Stockholm även för  en astronaut.

Klart han bor i Sto men i los är det andra eller första hemmet hur man nu ser på det

Han är nog pensionär nu 

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev clion:

Klart han bor i Sto men i los är det andra eller första hemmet hur man nu ser på det

Han är nog pensionär nu 

Han blir aldrig pensionär, hur skulle han överleva ? Inga egna tankar, ideer, överbevisningar enbart ...vadå ....ett tomt skal som verkar i den för tillfället härskande minoriteten.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev mats-oland-loei:

Tackar det blir besöka o ta några bira ,,vet nog var det är när tänker efter ,när var o handlade en morgon körde vi förbi där..

A3CB2A33-F01F-4E46-A5E8-9F774F52350F.jpeg.7d175bc4e5838eb15de4a5df67049eaa.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Raggarn:

71604309-B83A-4EB8-BFEB-56D2D93DC0E6.thumb.jpeg.6562d4bd53923e200d2cf5f44e578bbb.jpeg

Varit i Loie men förstår inte var du bor där, min svärmors mamma kommer därifrån, ridande på en buffel för 80 år sen

till Nogvauso. Har filmat och gjort en liten dokumentär av dom älsta i byn. Mycket intressant. en gammal dam mötte

en tiger men som tur vad tog Tigern hunden så hon klara sej

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...