Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum får fler än en?


Toboas

Recommended Posts

Har en fråga som säkert någon klok själ kan hjälpa mig med. Vi har planerat att gifta oss i Sverige nästa år och jag inser att den finns rätt många i hennes släkt och i min egen thailändska umgängeskrets som gärna skulle komma över. Vi hade tänkt betala hennes föräldrars biljetter, övriga får ta sig över på egen bekostnad. Ett besöksvisum till Sverige ger ju access till Schengen och det är ganska eftertraktat. (Jag frågade min blivande svärmor vad hon såg mest fram emot - brölloppet eller att resa runt i Europa. Svaret kom direkt: "Resa så klart! Brölloppet är bara en dag men resa kan man göra i flera veckor" :D )

Är det någon som har erfarenhet att bjuda in 10-20 personer till Sverige? De får ju som sagt intyga att de har pengar nog själva, men finns det något annat hos Svenska myndigheter som jag bör tänka på?

Mvh

//Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Du får bjuda in så många du vill bara du kan visa att du har pengar till deras försörjning under visumvistelsen och kan erbjuda dem ett skäligt boende. Enligt riksnormen c:a 3.600 kr per person och månad. Då är inte boendekostnaden inräknad i beloppet.

Ska de som du bjuder in stå för uppehället själva, krävs minst 40 Euro per dags vistelse.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...