Jump to content
IGNORERAD

Raps.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

swedenfarang

Ja, det där med allemansrätten sätter verkligen myror i kupan hos en del. Minns när jag under en sejour som lärare i SFI försökte förklara detta. Det var verkligen inte lätt. Men man kan ju tycka att IL som förmodligen vet att man inte ska "palla" raps på detta vis då istället kunde upplysa sin fru om det.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    8

  • ban99arne

    7

  • Herr Chang

    5

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Jag har allt förklarat att det är olagligt att plocka på fälten, precis som dom andra män jag känner som har thailändska fruar har gjort.

Men förståelsen för att någon skulle kunna bli upprörd över detta tilltag är noll.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha, ja inte lätt. Ibland får man banka huvudet blodigt i väggen. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag har allt förklarat att det är olagligt att plocka på fälten, precis som dom andra män jag känner som har thailändska fruar har gjort.

Men förståelsen för att någon skulle kunna bli upprörd över detta tilltag är noll.

Mvh Isan Lover

HEHE :crazy:

Som en annan tråd, "visst är dom söta". :mdr:

Man får ju plocka hallon på vägkanten så va är skillnaden, odlat eller ej bekymrar icke de små liven! :rtfm:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Men jäklar om vi skulle slita ner en Durian från ett träd...då vet minsann de "små liven" att det får man inte göra. Tror nog att detta har att göra med att Thailändare alltid vet bäst. Det har de ju fått itutat i sig sedan barnsben. Så vad en farang säger betyder inte så mycket förrän motsatsen har bevisats. Hehehehe..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Men jäklar om vi skulle slita ner en Durian från ett träd...då vet minsann de "små liven" att det får man inte göra. Tror nog att detta har att göra med att Thailändare alltid vet bäst. Det har de ju fått itutat i sig sedan barnsben. Så vad en farang säger betyder inte så mycket förrän motsatsen har bevisats. Hehehehe..

Speciellt om han slår sig.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om det, fanns det inte en medlem på Thaitjejer som skrävlade över hur han och hans flickvän klubbade änder vid någon å i Göteborg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gissningsvis blir det lite förvirrande för thailändare i Sverige när dom informeras om allemansrätten.

För det finns väl inget sådant i Thailand?

Herr Chang har talat.

Svaret på din fråga om thailändare vet vad allemansrätten innebör; Sicken ironisk kommentar i och med att du ju redan kunde svaret. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svaret på din fråga om thailändare vet vad allemansrätten innebör; Sicken ironisk kommentar i och med att du ju redan kunde svaret. :mdr:

Det kan ju finnas liknande lagar även om just Allemansrätten är unik.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det kan ju finnas liknande lagar även om just Allemansrätten är unik.

Jag googlade på All Mens Right & Thailand men det gav inget :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det kan ju finnas liknande lagar även om just Allemansrätten är unik.

Fru Chang hävdar att det i praktiken inte är några problem med att i Thailand till exempel plocka svamp på annans mark.

Men i teorin kan markägaren beordra dom lämna över plockad svamp och försvinna snarast.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...