LungAlahato Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Vi kom till LOS den 29.5 och direkt efter 1 timmes vila och dusch akte vi till en djurmarknad. Frugan hade lovat en hundvalp at dottern nar vi kommer till Thailand sa det var dags att infria loftet. Mamman hade tankt en ma-grap-au dvs.chihuahua men det fanns bara korthariga sana i marknaden och dottern ville ha en langharig sa det blir nog ingen chihuahua. Har kommer lite bilder: Ekorrar.. Albinoigelkottar.. Till slut hade dottern bestamt sig. Det blev en liten tjejvalp av rasen Shi Tzu Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Ingen Shih Tzu med den långa näsan. Antagligen Lhasa apso eller en blandning. Har en Shih Tzu och det går inte att sätta på den glasögon när den ska med på hojen Lhasa apso eller shih tzu - skit samma - bättre hund kunde hon inte vald. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hbgmaxie Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Vad kostade hunden på marknaden? Vår dotter vill ha en shih tsu, men dom kostar skjortan här i sverige. mvh. Lars En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints) We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bungalow Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Nope, Ingen Lsasa apso med den pälsen. Ser ut son Shi Tsu med kanske lite inblandning av Papillon. Mycket fin vovve. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 QuoteVad kostade hunden på marknaden? Vår dotter vill ha en shih tsu, men dom kostar skjortan här i sverige. mvh. Lars Har sett dom på marknad både i Chiang Mai och Bangkok för 2500 baht. Tål jämföras med de ca 10000 kr du får betala i Sverige. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Quote Nope, Ingen Lsasa apso med den pälsen. Ser ut son Shi Tsu med kanske lite inblandning av Papillon. Mycket fin vovve. De lhasa-apso-valpar och shih tzu-valpar jag sett har haft den där pälsen men du har säkert rätt i att det kan va annat inblandat. Förövrigt är shih-tzu en "vidareutveckling" av lhasa-apso-rasen. Inte till det bättre om du frågar mig. Den intryckta mulen ger hunden andningsbesvär (och problem att få fast glasögonen ). mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 2, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 2, 2009 Quote Ingen Shih Tzu med den långa näsan. Antagligen Lhasa apso eller en blandning. Har en Shih Tzu och det går inte att sätta på den glasögon när den ska med på hojen Lhasa apso eller shih tzu - skit samma - bättre hund kunde hon inte vald. mvh GD [attachment=1] Forsaljaren sa iallafall Shih Tzu oka man kan inte vara saker 100%. Quote Vad kostade hunden på marknaden? Vår dotter vill ha en shih tsu, men dom kostar skjortan här i sverige. mvh. Lars Det kostade 2500฿ men veterinar- och vaccinationkostnader+overnattning har blivit over 10000 redan. Har nagra bilder till: Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Vad får man om man parar en Shih tzu med en Bulldog? En Bullshit! Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Juli 2, 2009 Dela Inlagd Juli 2, 2009 Vilka läskiga igelkottar . Men hunden är ju rätt gullig men den ser ju ut som en sån där leksakshund med fjärrkontroll som dom hör reklam för före jul . Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 4, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 4, 2009 Sa nu ar det tvattdags. Som flesta hundar gillar inte Nelly heller tvatt(dottern dopte hunden sa). Nu ska man torka palsen med en hartork Antligen lite lugn och ro.. Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 4, 2009 Dela Inlagd Juli 4, 2009 Quote Sa nu ar det tvattdags. Som flesta hundar gillar inte Nelly heller tvatt(dottern dopte hunden sa). Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 4, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 4, 2009 Det har blivit fel nanstans, maste undersokas... Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rospigg Inlagd Juli 4, 2009 Dela Inlagd Juli 4, 2009 Och en nyfiken fråga. Vad skall ni göra med den söta lilla hunden när ni skall återvända till Sverige? För det är väl inte tänkt att den skall anrättas och läggas på matbordet. Det är mycket arbete även med en liten hund och barn tröttnar ofta efter ett år eller så. Vem får då ta hand om den? Gissar att det inte är billigt att ta en hund till Sverige med karantän och allt. Träbordsprofet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juli 4, 2009 Dela Inlagd Juli 4, 2009 Apropå jyckar så har den Kungliga kopparhunden "Tong Däng" nu utsetts till standard och optimal måttstock för de Thailändska hundarna. http://www.prachatai...glish/node/1289 Voff på er, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 4, 2009 Dela Inlagd Juli 4, 2009 Hejsan Rospigg. Jag är också väldigt nyfiken på hur denna lilla söta valp kommer att se ut efter ett år i thailänskt ägo, om den ska vara kvar i Thailand. För efter vad jag har sett så har Thailändare absolut ingen respekt för djur BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 5, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 5, 2009 QuoteOch en nyfiken fråga. Vad skall ni göra med den söta lilla hunden när ni skall återvända till Sverige? För det är väl inte tänkt att den skall anrättas och läggas på matbordet. Det är mycket arbete även med en liten hund och barn tröttnar ofta efter ett år eller så. Vem får då ta hand om den? Gissar att det inte är billigt att ta en hund till Sverige med karantän och allt. Var vardfamilj har i Pathum har lovat ta hand om den sa att ta med den till Sverige ar inte aktuell.QuoteHejsan Rospigg. Jag är också väldigt nyfiken på hur denna lilla söta valp kommer att se ut efter ett år i thailänskt ägo, om den ska vara kvar i Thailand. För efter vad jag har sett så har Thailändare absolut ingen respekt för djur Stefan, varfor thailandare har ingen respekt for djur? Vad har du sett? Thailandare har visst respekt for djur men det ar inte likadan respekt som vi ar vana vid. Ni har last i inlagget http://www.maipenrai...-av-en-sjoborre!!!!/msg86807/#msg86807 dar var vardfamiljs bortgangna gammal hund finns. Redan vid forsta dag sag jag hur gammal och sjuk hunden var, fragade varfor inte ge en spruta som tar livet av hunden och den slipper allt smarta. Matten sa att doda hunden ger dalig karma,de vill inte gora det. Visserligen de sag ocksa att hunden madde inte bra och kopte en stor hundbur dar den kunde ligga ifred fran alla mygg pa kvallarna/natterna. Men det hjalpte inte mot smartorna sa de ringde 3 olika veterinarer och fragade dem om de kan ge en spruta sa att jycken kan somna in. Alla nekade. I bhuddhismen ar att doda annat levande varelse ar inte bra. Sen vet jag inte hur de som jobbar i slakterier t.ex. gor. Det maste vara en hel bhuddhister som jobbar dar.. Tror nog att djurhallningen skulle se likadant ut i Sverige om det inte fanns lagar och bestammelser om djurhallning. Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 5, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 5, 2009 Och sen det var dags for veterinar besok: Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juli 5, 2009 Dela Inlagd Juli 5, 2009 "Har en Shih Tzu och det går inte att sätta på den glasögon när den ska med på hojen " Förmodligen så har den varit med om en krock men det är viktigt att den ser bra om den skall köra. Fd Skolpolisen Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 5, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 5, 2009 Idag ska vi aka upp till Phichit och hamtar svarmorn och sen en rundtur till Isan: Phichit-Khonkaen-Udon Thani-Khonkaen-Ubon Ratchatani-Nakhon Ratchasima(Korat)-Singburi-Phichit. Ska var borta 10 dagar. Forsoker komma at nan dator med natanslutning sa kan halla mig uppdaterad. Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 5, 2009 Dela Inlagd Juli 5, 2009 Quote"Har en Shih Tzu och det går inte att sätta på den glasögon när den ska med på hojen " Förmodligen så har den varit med om en krock men det är viktigt att den ser bra om den skall köra. Fd Skolpolisen Arne Såkallade vänner säger att den ser ut som ett marsvin som "gått i väggen" mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 5, 2009 Dela Inlagd Juli 5, 2009 Hejsan Lung To Jag har sett när hundar i Thailand som helt oskyldigt ligger och sover, när Thailändare kastst sten på dom och när dom lastar in för många hundar i för små burar när dom ska slaktas. Då tycker jag att man saknar respekt mot hundar. Sen undra jag varför dom flesta katter jag har sett i Thailand har krokiga svansar, någon kan kanske svara på detta. Jag tycker att det verkar som om det har varit någon mänsklig hand och hjälpt till att bryta av svansen MVH BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SR400 Inlagd Juli 5, 2009 Dela Inlagd Juli 5, 2009 Quote Sen undra jag varför dom flesta katter jag har sett i Thailand har krokiga svansar, någon kan kanske svara på detta. Jag tycker att det verkar som om det har varit någon mänsklig hand och hjälpt till att bryta av svansen Även om man behöver lära små barn att svansen inte är ett handtag så är krokig svans ett tecken på inavel, inte systematisk misshandel. MVH Ester, svensk huskatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lechuck Inlagd Juli 14, 2009 Dela Inlagd Juli 14, 2009 hmm sötare hund har man inte sett på länge! grattis =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Juli 14, 2009 Dela Inlagd Juli 14, 2009 fina bilder. Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LungAlahato Inlagd Juli 14, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 14, 2009 QuoteHejsan Lung To Jag har sett när hundar i Thailand som helt oskyldigt ligger och sover, när Thailändare kastst sten på dom och när dom lastar in för många hundar i för små burar när dom ska slaktas. Då tycker jag att man saknar respekt mot hundar. Sen undra jag varför dom flesta katter jag har sett i Thailand har krokiga svansar, någon kan kanske svara på detta. Jag tycker att det verkar som om det har varit någon mänsklig hand och hjälpt till att bryta av svansen MVH Ok det finns sakert thailandare som tar daligt hand om sina djur. Men jag ar overtygad att mina thaivanner tar hand om sina djur mycket bra. Men det ar bara antalet hemlosa hundar/katter som besvarar mig. Dar borde de skarpa sig och rensa. Var nyligen i provinsen Sakhon Nakhon. Sjalva staden S.N. sag nastan inga hemlosa hundar alls. Vet att i S.N. finns en amphur dar man ater hundar, kan det vara invanare darifran som har varit och rensat? Arto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu