Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket idag. Vad händer nu...


maria

Recommended Posts

hej..

så nu om vi inte är gifta legalt i Thailand så är det mindre chans att han får stanna..alltså vi ska gifta oss nu i början av augusti..

kan man registrera sig i Thailand efter man gift sig i sverige, och hur går det till?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • maria

    7

  • thaikonsult

    5

  • maakaao

    5

  • mussemannen

    5

Mest aktiva i denna tråd

mussemannen

Hej Maria inte så knepigt se här http://www.swedenabr...e____58762.aspx så det ni gör är att åka till BKK in i huset där ambassaden ligger och åk upp till 17:e våningen där finns det en firma som fixar översättning samt legaliserar det hos myndigheten. Sen åker ni till din mans hemby och går in på det lokala amphur och ber att få registrera er där som gifta.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ärendenumret har din fru fått av ambassaden. Du kan ringa till Migrationsverket så fort ärendet kommit till Sverige (c:a tre veckor efter din frus intervju hos ambassaden).

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man har rätt att få uppehållstillstånd även som sambos. Lite svårare att styrka ett samboförhållande eftersom det inte sker någon form av registrering. Men har partnern varit på visumbesök hos dig i Sverige under 3 månader och ni förlängt besöket med ytterligare 3 månader, kan man anta att ni räknas som sambos. Myndigheterna har själva gett din partner besökstillstånden så ni ska bo och vara tillsammans i Sverige.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

ok det hade jag inte en susning och vilken tur att jag trilla in här ! då skall jag se till och få det direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

det stod att det är mest "chans" att få stanna om man är registerat gifta i båda länderna.

vi är i sverige nu...så vi får väl nöja oss med att vara gifta legalt på ett ställe..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

I mitt brev från MIG där dom uppmanar mig att fylla i frågeformuläret MIGR 228011, står denna mening ordagrant och med samma versaler som jag skriver nedan:

"OBS! Vigseln MÅSTE vara registrerad vid skatteverket."

Vet inte varför dom kräver det av oss, men nu är ju vigseln registrerad där så inga problem för vår del.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...