Jump to content
IGNORERAD

Visst är dom söta ?????


harvester

Recommended Posts

:preved: Förundras över hur snabbt en thaitjej kan förvandlas till en sur kvinnna som ej vill ha någon kontakt. Har fått lära mig av svenskar som är sambos o.dyl att det är bara att avvakta, det blir OK efter ett par dar vilket jag märkt själv. Det kan gälla ekonomi ,matlagning, disk svartsjuka  t.ex. När det varit tyst och lugnt ett tag återkommer den älskliga varelsen och låtsas som ingenting hänt (tålamod, jag sa ett par dar) Ändå svårt för dom att förstå vems felet var !!!! Känns det igen ??????  P.S Vi älskar varann !!!
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Herr Chang

    6

  • Maitan

    3

  • Rospigg

    3

Mest aktiva i denna tråd

Marsupilami

Hej !

Har samma erfarenhet. :crazy:

I början vart jag frustrerad av tystnaden. :diablo:

Nu så ignorerar jag och ibland kör jag samma taktik. :kort:

Bäst är i varjefall vad jag märkt att låta bli att påverkas och bara vara som vanlig.

Då blåser det "dåliga vädret över". ;)

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det stämmer nog i en del fall.kanske har med skillnaden av att komma till ett nytt land mmmm.men vänta

snart träffar dom andra tjejer då går telefonen varm sen efter samtalen brukar dom va trevliga igen

Det är därför man inte kan slöa till när man bor med en thai (spännande hur e hon i dag) jämfört med

svenskorna. inget ont om dom men typ va e det på tv i dag ?? allsång me Lotta det måste vi titta på

eller i dag vill jag ut å fiska krabbor eller ska vi kolla om svampen har kommit upp.phu det gäller å hänga

med när man har en ung tant eller tjej 40-60 he he :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att detta med tystnaden inte är något

specifikt hos våra tgf. Det förekommer nog i alla

världar, tror jag.  ;)

Även hemma hos oss!  :D

Men visst är dom söta!  :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

he-he.[br]Just idag satt vi efter golfen och snackade lite. Då berättade min kompis (han är norrbagge) att hans caddy (hon är thai) inte snackat med sin man (han ärockså thai) på 3 dagar. :D [br]Men sådana är dom, sa han (norrbaggen). Min tant (hon är thai) blir sådär ibland och det kan röra sig om precis vad som helst. Det brukade vara mellan 3 och 5 dagar.[br]Numera har jag börjat reta henne när hon blir sådan och då verkar det gå över fortare. :D [br]

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente ett tyst fruntimmer, forumister glädjs så länge det varar.

Tystlöse Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Haha, den berömda tystnaden. :mdr:

För mig är det obegripligt hur man kan leva ihop med någon som inte pratar med en på upp till 5 (FEM) dagar? hade det varit min tjej hade hon åkt ut med huvudet före efter första dagen.

Jag undrar nyfiket vad man gjort för att få ett sånt straff. Ok om man varit ute och fulat och blivit tagen på bar gärning, då kan det nog vara befogat att kärringen surar, men den här tystnaden som många beskriver här på forumet bottnar oftast i en skitsak.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Hej, låg och bläddrade i en gammal veckotidning i hängmattan igår och läste ett reportage om Leif gw Persson, han är för all del inte så förskräckligt söt, men hävdade att han gå omkring knäpptyst upp till 6 veckor.

Kantänkas han är född i fel kropp i fel land.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Haha, den berömda tystnaden. :mdr:

För mig är det obegripligt hur man kan leva ihop med någon som inte pratar med en på upp till 5 (FEM) dagar? hade det varit min tjej hade hon åkt ut med huvudet före efter första dagen.

Jag undrar nyfiket vad man gjort för att få ett sånt straff. Ok om man varit ute och fulat och blivit tagen på bar gärning, då kan det nog vara befogat att kärringen surar, men den här tystnaden som många beskriver här på forumet bottnar oftast i en skitsak.

Ja, den berömda tystnaden...

Man undrar ju vad damen anser sig kunna åstadkomma med denna tystnad? En form av manipulering som kanske fungerar på en del män?

Själv ignorerar jag totalt fru Changs tystnad de få gånger hon känner för det. Jag konverserar och låtsas inte om att jag inte får något svar. Och ja, det rör sig oftast om skitsaker, i varje fall ur mitt perspektiv.

Vore ju intressant att veta hur thaimän hanterar detta fenomen!

Man kan ju också undra var detta beteende kommer från. Det kan ju knappast vara nedärvt. Antagligen har thaidamen som barn observerat kära mor eller någon annan släkting göra så, och som till slut fått som dom ville.

Eller ska man helt enkelt se det som ett straff, och när man anses ha plågats nog så går det att börja prata igen? Möjligen har thailändare större behov av att prata än faranger, så det är kanske effektivare mot thaimän?

Lär ju inte bita på norrlänningar i varje fall... nej usch nu var jag hemsk ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, den berömda tystnaden...

Man kan ju också undra var detta beteende kommer från.

Herr Chang har talat.

Omognad och ansvarslöshet...

Att thaikvinnan får barn får ju inte henne att mogna..för ungen/ungarna lämnar man till den äldre generationen att ta hand om och uppfostra. Thaikvinnan behöver således endast tänka på sig själv..blir ju lite jobbigt när en farang i från svedala kommer in i bilden.

Då tar man till den metod man kan.3-5 årings trotsen.

/Enis - som överdriver lite

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D  

[/quot

Quote

Lär ju inte bita på norrlänningar i varje fall... nej usch nu var jag hemsk ;-)

Herr Chang har talat.

e]

Vore intressant om en norrlänning hade sin synpunkt på "tystnaden" .  ;)

Är den av "godo eller av ondo" ?  ;)

M.v.h.  RedDragon

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra försök till analys H.C.

Den berömda tystnaden.tja vad skall man säga om den...suck. Om det är som Herr clownen Arne skriver, var glada forumister över det tysta fruntimmret. Jo, om det är så att tystnaden är likvärdigt med någon som sitter och läser en bok en dag eller två så skulle det säkert vara ljuvligt, men så är det inte. Tystnaden är tjock som sirap och dyster som en begravning. Den får ackompangemang av igensmällda dörrar. Stolar som vårdslöst flyttas eller saker som kastas ut på golvet m.m. Allt som oftast utan att man ( jag ) vet varför eller över huvud taget får reda på varför.

" Tystnaden " kommer också både ofta och oregelbundet. Det går sällan att förutse eller planera något vettigt utan att man måste gardera sig på dessa utlopp. Än värre blir det när telefonen ringer. Kvinnan skiner upp som en sol och kvittrar som en förälskad tonåring och avslutar samtalet med att slå på luren så klykan håller på att spricka. Så är åskmolnet framme igen flera timmar eller dagar. Inte undra på att Rospigg kan känna sig rutten och dyster ibland. Att försöka negliera beteendet och prata på har ingen effekt alls. Det är bara att ta bilen och åka iväg om det är möjligt.

Jag har aldrig hört talas om detta vad det gäller svenska kvinnor så där ligger dessa på klart +

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow den här har man inte åkt på ännu.

Mycket att se fram emot nästa gång jag får träffa henne märker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tillägg till RedDragon...Om tystnaden är att betrakta som en negativ egenskap hos den thailändska kvinnan så har nog " en norrlänning " inte mycket mer att säga än att det här fenomenet är mera att betrakta som en skröna som är ganska uppförstorad. Om det ändå exicterar så finns det i alla fall inte i Isaan.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det blivit bättre nu efter några år. Jag har försökt förklara att jag vill prata om konflikter och att jag fan inte kan läsa tankar!

Men det händer fortfarande lite då och då med en tystnad på 2-3 dagar, fruktansvärt frustrerande tycker jag.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som tillägg till RedDragon...Om tystnaden är att betrakta som en negativ egenskap hos den thailändska kvinnan så har nog " en norrlänning " inte mycket mer att säga än att det här fenomenet är mera att betrakta som en skröna som är ganska uppförstorad. Om det ändå exicterar så finns det i alla fall inte i Isaan.

:D:D:D

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag hade en thaitjej som inte bara tystnade, hon låste dessutom in sig i sovrummet och grät och tjurade hela dagar.

Bankade väl på dörren emellanåt mellan sangsomgroggarna, men inget svar, så till sist gick jag ut och satte mig i baren.

Efter ett tag dök hon upp och började tissla och tassla med kompisarna i baren och bevakade mina steg noggrant.

Så plötsligt kunde det vända på en femöring så hon började spinna igen.

Ja obegripligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Det hande nagon gang i borjan av var relation att frugan blev tyst istallet for att forklara vad som var fel men allteftersom hon blev battre pa engelska och jag battre pa thailandska sa forsvann det. Jag tycker argumenten brukar flyga ratt vilt bade bland mina in-laws och andra thailandska vanner sa det ar nog mer en fraga om bristfalliga sprakkunskaper och kulturell osakerhet som gor att vissa tycker det ar enklare att istallet halla tyst. Visst, asiater ar overlag mer konfliktradda an europeer, men det galler nog mest i det "offentliga livet". 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja säger då det, den berömda tysta leken har väl dom flesta som har thaitjej åkt ut för.

Själv blänger jag bara tillbaka och dra ut och hittar på nåt ¨då brukar det släppa ganska fort.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Atom!!

Håller frugan flabben kan man ju alltid leta ny fru i Kina.  :D

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Quote

Bäste herr Atom!!

Håller frugan flabben kan man ju alltid leta ny fru i Kina.  :D

BTT

Leta ny fru i Kina kan man givetvis gora av flera anledningar. Nu skrev jag dock att jag inte har problem med att frugan ar tyst sa det ar nog i vilket fall fel anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att höra att man ej varit ensam om "tystnaden",som jag har trott

Min Sirak har varit här i 7 år nu och "tystnaden" är numer väldigt sällan förekommamde,fast dörrslammret ligger på samma nivå som tidigare :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det hande nagon gang i borjan av var relation att frugan blev tyst istallet for att forklara vad som var fel men allteftersom hon blev battre pa engelska och jag battre pa thailandska sa forsvann det. Jag tycker argumenten brukar flyga ratt vilt bade bland mina in-laws och andra thailandska vanner sa det ar nog mer en fraga om bristfalliga sprakkunskaper och kulturell osakerhet som gor att vissa tycker det ar enklare att istallet halla tyst. Visst, asiater ar overlag mer konfliktradda an europeer, men det galler nog mest i det "offentliga livet". 

Exakt.

Jag önskar att svenskar som ser thailändskor som några slags underdåniga och tjänstvilliga kvinnor någon gång kunde få uppleva ett av mina och fru Changs gräl...

Det är en sak hur man uppträder offentligt, en helt annan privat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Sitter och läser igen kännande med ett stort leende på mer eller mindre allt! ...SANOOK!  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...