Jump to content
IGNORERAD

Otroligt dumt!

Kim
 Dela

Recommended Posts

Sitter på jobbet utan mat. Skulle ha åkt hit vid 14 tiden men blev utringd en timme tidigare eftersom det hade uppstått lite elproblem som dom närvarande inte kunde lösa. Blev lite brådis eftersom jag även lovat skjutsa barn och fru till farmor på väg dit och jag glömde därför den goda middagsmaten jag gjort i ordning strax innan.

Nåväl, jag hinner åka och hämta den med firmabilen senare tänkte jag och visst, en lucka infann sig så småningom och jag ångade iväg hemåt för att hämta den.

Väl hemma kom jag på att jag kunde passa på att ta med några bilder på usb för att printa ut på jobbskrivaren för att sedan kunna skicka till mormor och morfar i Thailand. Så jag tankade snabbt över dom och gav mig sedan av tillbaka till jobbet. utan maten.  :52:

Suck!

Finns det någon annan här med liknande minnesförlustsymptom?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Kim

6

• måne

6

• buriram

4

• erik-sson

2

Mest aktiva i denna tråd

Sitter på jobbet utan mat. Skulle ha åkt hit vid 14 tiden men blev utringd en timme tidigare eftersom det hade uppstått lite elproblem som dom närvarande inte kunde lösa. Blev lite brådis eftersom jag även lovat skjutsa barn och fru till farmor på väg dit och jag glömde därför den goda middagsmaten jag gjort i ordning strax innan.

Nåväl, jag hinner åka och hämta den med firmabilen senare tänkte jag och visst, en lucka infann sig så småningom och jag ångade iväg hemåt för att hämta den.

Väl hemma kom jag på att jag kunde passa på att ta med några bilder på usb för att printa ut på jobbskrivaren för att sedan kunna skicka till mormor och morfar i Thailand. Så jag tankade snabbt över dom och gav mig sedan av tillbaka till jobbet. utan maten.  :52:

Suck!

Välkommen till Senillightvärlden, den uppstår när du som person känner dig stressad.

Jag arbetar som ni ni flesta känner till som Behandlingsassistent och mitt jobb är bland annat att dela ut substitutmedicin(medicin de får i stället för Heroin) och i morse så kom det ett gäng ungdomar och skulle ha sin medicin och jag fick en "blackout", jag hade glömt bort namnen på samtliga, sedan började jag skratta åt det hela, tänk själva, killarna är i 25-30-årsåldern, ser exakt likadana ut, hur i helsicke ska jag klockan 6.45 kunna minnas namn, de tittade på mig och undrade om jag hade fått spelet. Jag förklarade den pinsamma grejen och de skrattade och sa att du är gammal och det får vi höra hela tiden. Det är det jag brukar kalla AltzhaimerLight.

:whistle: senile gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Jag kan gå till affären för att ciggen är slut. Väl där så. lika bra att handla lite mat samtidigt.

Och så kommer jag hem med en kasse mat och inga cigg.. och får gå en gång till.

Välkommen till Senillightvärlden, den uppstår när du som person känner dig stressad.

Har nog inte så mycket med stress att göra i mitt fall, snarare tvärt om.

Brukar knalla rätt lugnt omkring i affären dom gångerna det hänt.

Är det bråttom så raffsar jag bara till mig lite käk, snabbt till kassan och får med mig ciggen.

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Ja, lite senil börjar man ju bli...

Det är ju en sak om det bara drabbar en själv, inte så kul om det påverkar andra. Det händer att fru Chang ringer från arbetet och har kommit på att hon glömt att lägga dagens risranson i blöt. Skulle jag kunna göra det? Visst!

Jag tänker efter att ha lagt på luren att jag kan röka färdigt min cigarrett och göra det då. Läser vidare på detta forum och glömmer förstås bort riset. Jag klandrar skribenterna på detta forum!

Duger dock inte som ursäkt när rissugna fru Chang kommer hem och blir arg ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Du glömde berätta det viktigaste! Vad var det för mat!

Det här med att glömma saker händer mig jämt. Tror inte det går en dag utan att jag glömmer något.

I går skulle jag handla salt - kom hem med juice. I dag har jag redan glömt vad jag glömt.

:)

Dela på andra sajter

Kim.

Printa ut och slicka på de här.  :whistle::whistle:

http://www.maipenrai...at-ni-idag/105/

appropå glömsk...

Jag har satt mig i bilen åk till jobbet..och tänkt för mig själv satan vilken dimma.för att sedan när jag satt mig vid skrivbordet konstaterat att jag glömt glasögorna hemma. :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Ja visst är det så, lite stress å så ÄR man ju

äldre å då kommer minnesförlusterna på rad! 000202F7.gif

sig.asp?img=ad1

Fd agronomklepptoman

Dela på andra sajter

Skönt att se att man inte är ensam om att få minnesblackouter ibland.

Blev en kebabmacka från närmsta mack till slut. Orkar inte med Enis matmobbing. ;)

Och det där Herr Chang skriver om när det gäller att glömma att sätta klibbris i blöt känner man ju igen. ;)

NoBuzz skrev

Du glömde berätta det viktigaste! Vad var det för mat!

Den infon utelämnade jag med flit eftersom det var riktig fjollmat, sallad.  :bag:

Första ggn i mitt liv jag gör sallad till middag men den var rejäl med massor av gröna oliver, fetaost, stekt bacon, vitlök, dressing och kryddor inmixat i det gröna. Mmmm!

Till det lite stenugnsbröd och några på thaivis friterade strömmingar.

Dryck: Kranvatten

Men som sagt, den får jag väl äta till frukost i morgon.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Tyvärr kan man ju inte ladda med matlådan på en minnes-usb  :na:

jo visst börjar man bli lite senil,jag glömmer nycklar,telefon travbongar mm man åker för o lämna in hemma.Sen är det bara o snällt vända och åka tillbaka för att hämta dom.På jobbet kan det bli jobbigt ibland när man glömmer av vart man lagt verktyg mm.Jag jobbar med rör och Konstigt nog sitter mått och ritningar kvar i skallen länge,men vart verktyg blir av kan va borta på 10sek  :crazy:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

Inte direkt glömskt men.

Ibland när jag kommer hem från jobbet vid 15-tiden så "råkar" jag somna på soffan.

Vaknar sedan upp ett par timmar senare och är skitstressad och vet knappt var jag är, ingen aning om hur mycket klockan är, samt får för mig att jag är sen till jobbet.

Brukar komma till mina sinnens fulla bruk ungefär halvvägs till bussen.

Då är det bara att lunka hem med svansen mellan benen.

Värre är det när någon ringer när jag tar min tupplur.

Jag är as-förvirrad och går med på allt som sägs.

Problemet är ju bara att jag har glömt bort alltihop när jag vaknat på riktigt.

Ringer ibland arga individer från jobbet och undrar vart fan jag är, jag gick ju med på att ta ett extrapass!

Dela på andra sajter

jhl66... He he... det där med att förlägga verktyg är även jag expert på. Ibland har man inte tagit ett steg och vet att avbitaren måste finnas inom en armslängds avstånd och ändå hittar man den inte.

Vad gäller det Myran berättar om så ler jag även igenkännande åt det. Värsta gången något liknande inträffat för mig var när jag skulle börja 06:00 och något fyllo ringde mig mitt i natten. Jag satte mig upp i sängen och tittade på klockan - Helvete den är redan halv, jag är sen. Cyklade som en idi*t i snöstorm dom ca 3 km till jobbet och när jag steg in i omklädningsrummet så blev jag paff av att det inte syntes en människa fast klockan redan var tio i.. Då först upptäckte jag att den bara var tio i tre (02:50).  :suicide:

Dela på andra sajter

Tjena Kimpa.Nu vet du hur jag haft det de senaste åren  :no: Mvh Måne

Jaså, och jag som alltid tyckt att du är skärpheten själv. Speciellt när det är dags för en sista gintonic vid poolen innan hemfärd. :)

Dela på andra sajter

Den känslan sitter i ryggraden,inte i skallen  ;) men gott är det eller hur? Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Kim

Jag skulle aldrig erkänna för mina polare att jag käkat sallad o pate.

Har du läst boken "riktiga karlar äter inte pate" av Bruce Feirstein

Dela på andra sajter

Kim

Jag skulle aldrig erkänna för mina polare att jag käkat sallad o pate.

Har du läst boken "riktiga karlar äter inte pate" av Bruce Feirstein

Ja jag vet inte ens vad paté är. Måste betyda att jag är en riktig karlakarl. ;)

Än mindre har jag läst boken.

Dela på andra sajter

Inte undra på att du kan vara så länge i Thailand

du måste få mycket övertid

Med dom generösa föräldraledighetslagar Sverige har så behöver man numer inte ens jobba övertid för att kunna vara borta länge. Två barn x 480 dgr styck blir en himla massa betalda latdagar på stranden i Thailand.

Fast det ska gudarna veta att dom dagarna har självfinansierats via skattsedeln för länge sen.

Dela på andra sajter

Inspirerad av Kims matlåda kom jag att tänka på hur morsan straffade gubben den gången

han råkade klaga på att smörgåserna i matlådan (som morsan bredde åt honom varje kväll)

var för tråkiga.

Näste dag var det ett rött sidenband runt lådan, vilket räckte för att dra till sig

uppmärksamheten  från de andra gubbarna i fikarummet.

I lådan hittade han sedan till allas förtjusning det finaste danska smörrebröd han nånsin sett:

Rågbröd med smör och kapsyler.

Enda gången han beklagade sig.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Bra att du inte vet vad pate e för något, men t,ex. stekt ris med kyckling som vissa MP,r äter är inte mat för en riktig karl.

Om jag förstått rätt dricker du bara öl o whiskey o det absolut riktig dryck för en karl, enligt machobibeln

Dela på andra sajter

Nu ska det inte tas i för hårt vad gäller Kims dryckesvanor,enligt egen erfarenhet så går det mesta ner vid våra sammankomster(och det gäller oss alla )i mitt eget fall så är det inte smaken som eftersträvas utan ruset  :drinks: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Ja.de e inte bra att vara glömsk.

Sist jag var med frugan i Thailand så mötte jag Järngänget i Nongkhai.

Gubbarna fortsatte med att race i Udon, men jag stannade kvar i Nong Khai.

Veckan efter dom åkte så glömde jag att jag var gift o var ute o slarvade runt.

Men frugan påminde mig kraftfullt dagen efter.

Tur man har en fru som minns och får reda på allt. ;)

Baa,hur gick det för er andra i Udon ? Glömde ni att ni var gifta ?

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Tjena Fiskarn.

Minnet lämnades omsorgsfullt kvar i NongKhai :bag:

Resterande detaljer finns i minnesbanken och den är förseglad, öppnas troligtvis med hjälp av ett par Leo på Luciafesten (för det blir väl repris) i dec.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

hmm det där skull int klasses som dumt bara förvirande.

dumt de är väl mer typ detta du har talat med dit ex å så ringer din fru å du säger typ hej ingrid (exet named tex.) det är väl dumt?

Mantra

Dela på andra sajter

KIM, Du måste vara Otroligt knäpp, ELLER tro att Du är över alla hopa,

Vi har diskuterat detta tidigare, Du jobbar så mycket att Du kan ta ledigt i 4 månader varje år, i Norrland, Luleå, Boden ???

Dom skulle ha möjlighet att anställa flera personer, MEN dom har inte möjlighet att jobba, FÖR Snart är det Älgjakt... Den får man inte missa ! ! !

Ditt Första inlägg i tråden, Ämnet säger ALLT.

Väl hemma kom jag på att jag kunde passa på att ta med några bilder på usb för att printa ut på jobbskrivaren för att sedan kunna skicka till mormor och morfar i Thailand. Så jag tankade snabbt över dom och gav mig sedan av tillbaka till jobbet. utan maten.  [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_52.gif' alt=':52:'> ]http://www.maipenrai.../default/52.gif

Tack För Kaffet, JÄVLA TJYV  Mvh anders

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...