Jump to content
IGNORERAD

Receptbelagda läkemedel


Arnold Layne

Recommended Posts

Hur är det med reglerna att ta med receptbelagda läkemedel till Thailand ... behövs det någon form av intyg eller .... ???

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L200

    11

  • Captain Morgan

    6

  • Soengsang

    3

  • IsaanWarrior

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Hur är det med reglerna att ta med receptbelagda läkemedel till Thailand ... behövs det någon form av intyg eller .... ???

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/Thailand/reseinformation/ambassadens-reseinformation/

 

C28FA7DF-1E5F-427D-9E67-501B033A68F2.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Hur är det med reglerna att ta med receptbelagda läkemedel till Thailand ... behövs det någon form av intyg eller .... ???

Vad är det för medisin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
3 hours ago, Arnold Layne said:

Hur är det med reglerna att ta med receptbelagda läkemedel till Thailand ... behövs det någon form av intyg eller .... ???

 

Normalt kan du kolla på http://permitfortraveler.fda.moph.go.th/ men det är en Thai gov website och de är ju som oftast under maintenance.
Som Soengsang nämner kan du istället skicka mail till tnarcotics@fda.moph.go.th och hoppas på svar.

Generellt vid internationella flygningar gäller att du ska ha all medicin i handbagaget, ha med dig receptet och medical certificate på engenska från din läkare.

Är det en medicin man blir glad av (narkotika klassad), är förbjuden i Thailand eller receptbelagd i Thailand så ska du absolut ha dina papper i ordning.

 

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Normalt kan du kolla på http://permitfortraveler.fda.moph.go.th/ men det är en Thai gov website och de är ju som oftast under maintenance.
Som Soengsang nämner kan du istället skicka mail till tnarcotics@fda.moph.go.th och hoppas på svar.

Generellt vid internationella flygningar gäller att du ska ha all medicin i handbagaget, ha med dig receptet och medical certificate på engenska från din läkare.

Är det en medicin man blir glad av (narkotika klassad), är förbjuden i Thailand eller receptbelagd i Thailand så ska du absolut ha dina papper i ordning.

 

Lycka till

Om medicinen är olaglig i Thailand så är inte ett intyg från svensk läkare värd vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
8 minutes ago, L200 said:

Om medicinen är olaglig i Thailand så är inte ett intyg från svensk läkare värd vatten.

 

Jo, om det inte finns en alternativ medicin som är tillåten i Thailand. Det kan dock även krävas ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Jo, om det inte finns en alternativ medicin som är tillåten i Thailand. Det kan dock även krävas ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa.

 

Om vi tar det omvänt,jag reser till Sverige och min läkare har skrivit ut cannabis medicin till mig.Har alla papper i ordning men blir stoppad i tullen,är du så naiv och tror att jag bara kan gå vidare.Thailand har sina regler,Sverige har sina regler .

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det handlar om så är det blodtryckssänkande medicin med namnet Lerkanidipin Ebb och den blir jag inte särskilt glad av ... men jag får väl forska runt och se om jag hittar något  :)

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Arnold Layne:

Vad det handlar om så är det blodtryckssänkande medicin med namnet Lerkanidipin Ebb... men jag får väl forska runt och se om jag hittar något  :)

Då är det ingen fara👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
14 minutes ago, L200 said:

Om vi tar det omvänt,jag reser till Sverige och min läkare har skrivit ut cannabis medicin till mig.Har alla papper i ordning men blir stoppad i tullen,är du så naiv och tror att jag bara kan gå vidare.Thailand har sina regler,Sverige har sina regler .

 

Införsel av medical cannabis kräver ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa. Om du inte erhåller intyget så saknas ett dokument.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Införsel av medical cannabis kräver ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa. Om du inte erhåller intyget så saknas ett dokument.

 

Fel..

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Införsel av medical cannabis kräver ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa. Om du inte erhåller intyget så saknas ett 

Fel..

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Vad det handlar om så är det blodtryckssänkande medicin med namnet Lerkanidipin Ebb och den blir jag inte särskilt glad av ... men jag får väl forska runt och se om jag hittar något  :)

Jag hämtade ut 2st olika blodtrycksmediciner nu i veckan, jag frågade apotekaren om det var OK att ta med dem till Thailand, svaret blev: Inga problem, men ta med dig originalförpackningen så de ser vad det är för substanser i tabletterna för säkerhetsskull.

//S  

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

Jag hämtade ut 2st olika blodtrycksmediciner nu i veckan, jag frågade apotekaren om det var OK att ta med dem till Thailand, svaret blev: Inga problem, men ta med dig originalförpackningen så de ser vad det är för substanser i tabletterna för säkerhetsskull.

//S  

Prexis, man behöver inte krångla till saker bara för att man kan. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Införsel av medical cannabis kräver ett intyg från thailändska myndigheter innan utresa. Om du inte erhåller intyget så saknas ett dokument.

 

555 detta intyg kan du köpa för några 100 bath🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Captain Morgan:

 

Självklart kan jag ha fel men jag tolkar det som att man även måste ha intyg från thaimyndigheter för att få föra in "Narcotic drug Category 5" dvs Cannabis. Läs själv.

 

http://www.incb.org/documents/Travellers/files/THA_ENG_2017.pdf

 

 

Har dom inte ändrat Cannabis till Cat. 2?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev L200:

Länken funkar ej.

Jodå.....

61806966-BE85-476E-874C-51A3D0F696F4.thumb.png.beb93c2792838078e7ba5733da2bbbaa.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
8 minutes ago, SatanG said:

 

Har dom inte ändrat Cannabis till Cat. 2?

 

/ SatanG

 

Möjligt, dokumentet är från 2017.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Stefan:

Jag hämtade ut 2st olika blodtrycksmediciner nu i veckan, jag frågade apotekaren om det var OK att ta med dem till Thailand, svaret blev: Inga problem, men ta med dig originalförpackningen så de ser vad det är för substanser i tabletterna för säkerhetsskull.

//S  

Tackar för ditt enkla och raka svar Stefan ... jag gör en förfrågan på apoteket jag också bara för sakens skull så jag verkligen känner att jag har varit riktigt engagerad i det här  :D 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

jag gör en förfrågan på apoteket jag också

Klokt, de på apoteken är normalt väldigt duktiga, och denna fråga när det gäller mediciner till Thailand har de säkert fått förut.

Och är det ingen narkotisk medicin så behöver du inte oroa dig.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...