Jump to content
IGNORERAD

SMSa med thaiskrift


kauf

Recommended Posts

Jag SMSar genom datorn via mobiltelefonen här hemma i sverige. Detta gör det möjligt för mig att skriva med thaitecken. Frågan är om det funkar att läsa texten hos mottagaren? Har provat att SMSa till en svensk mobil vilket inte fungerar. Men en thaimobil borde ju ha stöd för thaitecken?

Råkar det vara någon som VET att det funkar eller är det någon på forumet med en thaimobil som kan tänka sig att ta emot ett provsms med thaitext? Då får vi se om skiten funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl ingen orsak till att det inte skulle fungera ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har SMSat till thaitelefon och dom kan givetvis förstå thai. Och det finns väl ingen anledning att tro att din thaitecken från datorn skulle vara anorlunda. Kan telefonen du sänder igenom förstöra ? Jag kör numera iPhone och den kan inte thai (än) så vi kan inte köra ett test.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag SMSar genom datorn via mobiltelefonen här hemma i sverige.

Du skickar alltså ett sms från datorn via din mobil ?  vilket program använder du ?

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo jag har SMSat till thaitelefon och dom kan givetvis förstå thai. Och det finns väl ingen anledning att tro att din thaitecken från datorn skulle vara anorlunda. Kan telefonen du sänder igenom förstöra ? Jag kör numera iPhone och den kan inte thai (än) så vi kan inte köra ett test.

Hej Keithan,

Nu blir jag besviken! Har du inte uppdaterat till iPhone OS 3.0? Det är gratis och innehåller nytt stöd för bland annat thai. Både vad gäller själva operativsystemet (alla ledtexter osv) och vad gäller att skriva på thai. Varning för att på skoj byta till thai OS! Inte så lätt att byta tillbaka när alla ledtexter är på thai... fru Chang kom till min räddning ;-)

Jag kör engelska versionen av iPhone OS, men har i inställningar valt att jag vill använda svenskt (nu med åäö!) och thailändskt tangentbord. Tangentbord byter man lätt med ett fingertryck, och det går att blanda svenska och thailändska bokstäver.

Roade mig tidigare ikväll med att skicka SMS med thailändska bokstäver till fru Chang, och det visades korrekt på hennes iPhone. Det var i och för sig slumpmässig rappakalja eftersom jag inte kan skriva på thai ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Keithan,

Nu blir jag besviken! Har du inte uppdaterat till iPhone OS 3.0? Det är gratis och innehåller nytt stöd för bland annat thai. Både vad gäller själva operativsystemet (alla ledtexter osv) och vad gäller att skriva på thai. Varning för att på skoj byta till thai OS! Inte så lätt att byta tillbaka när alla ledtexter är på thai... fru Chang kom till min räddning ;-)

Jag kör engelska versionen av iPhone OS, men har i inställningar valt att jag vill använda svenskt (nu med åäö!) och thailändskt tangentbord. Tangentbord byter man lätt med ett fingertryck, och det går att blanda svenska och thailändska bokstäver.

Roade mig tidigare ikväll med att skicka SMS med thailändska bokstäver till fru Chang, och det visades korrekt på hennes iPhone. Det var i och för sig slumpmässig rappakalja eftersom jag inte kan skriva på thai ;-)

Herr Chang har talat.

Man tackar och bockar Herr Chang  :great::clapping: [br]Jo, jag uppdaterade ju så fort det någonsin gick, men har helt missat thai bordet.  :52: [br]Och det var ju lätt som en plätt  :mdr: [br]Härligt med ett riktigt bord och inte det som fanns på den gamla telefonen, där man skulle använda nummerbordet. :clapping: [br]Jag provsände till min caddy, men hennes nya telefon hade, efter alltför mycket musikspelande, "no batteli"  :D [br]Återkommer när hon laddat och svarat. :yes: [br] :bs_offtopic: Har du mera godis som jag missat ? :bs_offtopic: [br]/Keithan[br]

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Lite offtopic

När jag glömmer att andra i DATAN så blir det "ryssbokstäver" men väljer jag Thai blir det rätt OBS i datan alltså

Boffe  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...