Jump to content
IGNORERAD

Helt otroligt!


BaBoo

Recommended Posts

Tog mig friheten att slå ihop två trådar som handlar om samma sak, kanske ser lite konstigt ut här och där. HC

Idag fick jag besked från Phuket angående ett hus jag ville köpa, min svärmor är den som varit och tittat på huset som de begärde 2,9 miljoner Bath för men vi prutade ner det till 2,7!

Allt va grönt och frid och fröjd tills säljaren såg mitt namn (Farangnamn) då helt plötsligt så sa hon att hon sagt fel pris och att priset nu var 4,7 miljoner Bath  :crazy::D:bag:

Helt otroligt vilka korkade idi*ter det finns, tror de att jag helt plötsligt vill slänga upp 2 mille extra för huset!!

Förbannad just nu men det går väl över :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    27

  • Herr Chang

    6

  • Stefanl

    4

  • Farang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Skulle köpa ett hus på Phuket som de begärde 2,9 miljoner Bath men jag prutade ner det till 2,7 mille allt var frid och fröjd tills de fick se att jag var Farang (min svärmor har varit kontaktperson) då helt plötsligt så hade de sagt fel pris och det var 4,7 miljoner de begärde!!

Helt otroligt vilka idi*ter det finns, tror de att jag helt plötsligt vill betala 2 mille mer för ett hus eller hur fan tänker de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt att tro att du skulle kunna få det för Thai pris .    ;)

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

2,7 millar, är inte det väldigt billigt för ett hus på Phuket?

Låter som ett plåtskjul ståendes på en halv ngan ungefär :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Friskt vågat hälften vunnet. Det finns just inte mer att säga om sådant. Thailand är ett mycket lämpligt ställe om man vill studera opportunism tagen till obscena höjder.

Säljaren må inte få sålt till BaBoo, men anser säkert det var värt chansningen. Kunde ju fungerat... och om man inte försökt hade man grämt sig över det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

2,7 millar, är inte det väldigt billigt för ett hus på Phuket?

Låter som ett plåtskjul ståendes på en halv ngan ungefär :)

Nja jag har hittat flera hus för mellan 2,5-3,5 miljoner Bath som är "lyxigare" än de flesta normalhus i Sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo det är ju det man slagits med i snart 15 år.

Så fort det dyker upp ett vitt skinn så kommer gamarna flygande.

Skulle man sen vägra och bara betala thaipris så blir det irriterat och ansträngt.

Detta genomsyrar hela samhällssystemet.

Ett bra exempel är ju visareglerna som tycks ändras lika snabbt som bahten faller.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Friskt vågat hälften vunnet. Det finns just inte mer att säga om sådant. Thailand är ett mycket lämpligt ställe om man vill studera opportunism.

Herr Chang har talat.

Jo iofs :)

Men jag kontrade med att jag nu endast vill betala  2,6 mille iom att jag nu har lägre förtroende för hussäljaren, får se vad som händer i morron :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja jag har hittat flera hus för mellan 2,5-3,5 miljoner Bath som är "lyxigare" än de flesta normalhus i Sverige!

På Phuket ? ? ?

X:ets styvfarsa gav en mille för typ ett radhus i Surathani för några år sedan, ingen lyx alls och samma typ skulle gå på runt 5 millar i Pattaya då. Nu snackar vi alltså inte lyxkåkar, utan såna där hus som är sammanbyggda på 2 våningar och har en grind för där man kan köra in bilen. Typ ett stort rum därnere, kök och nått föråd samt en trappa upp till 2-3 sovrum.

Trodde faktiskt Phuket var dyrare.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Trodde faktiskt Phuket var dyrare.

Det står till salu skyltar på varje gata, finanskrisen har drabbat Phuket hårt och förmodligen kommer husen bli ännu billigare innan det vänder!

Kollar du huspriser på typ blocket så är det fortfarande dyrt men kolla du på plats där nere är det billigt, jag har hittat flera fina hus i den prisklassen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo iofs :)

Men jag kontrade med att jag nu endast vill betala  2,6 mille iom att jag nu har lägre förtroende för hussäljaren, får se vad som händer i morron :)

Intressant experiment! Fast nu blir det väl en indignerad thai som med harm i rösten tycker farangen orsakar förlust av ansikte...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant experiment! Fast nu blir det väl en indignerad thai som med harm i rösten tycker farangen orsakar förlust av ansikte...

Herr Chang har talat.

Gör inget, thai har så många ansikten ändå

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var såg han ditt namn egentligen?

På köpekontraktet?

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som sagt otroligt korkat att tro att en Farrang skulle gå med på att betala nästan dubbla priset, speciellt om man som säljaren vet att farrangen känner till det avtalade priset...

Somnana... De får inte sålt huset.

5 miljoner för ett Townhouse i Pattaya, låter också klart överdrivet, kanske på strandvägen och nybyggt, men inte annars.

Har sett små villor för ca 1 mille i Pattaya, 2 sovrum vardagsrum kök och liten trädgård, på "andra" sidan Sukumvit road.

För 5 miljoner kan man få en schysst villa i Pattaya trakten, med gångavstånd till stranden, iaf om man orkar gå 10 minuter.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Korkat o korkat, det finns så många sinnesslöa faranger så varför inte.Om folk visste hur billigt det e att bygga hus i los så skulle dom aldrig betala dom ockerpriser som olika företag prackar på dom.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...