Jump to content
IGNORERAD

Helt otroligt!


BaBoo

Recommended Posts

Herr Chang

Quote

Efter det att jag lät meddela till Mäklaren mina synpunkter på hur skött hon affären så var hon bara tyst och har aldrig hört av sig igen, så det betyder nog att just detta hus inte blir mitt, synd när en så pass välkänd mäklarfirma uppför sig på detta sätt!

Ja, hon kan säkert tänka sig att sälja till någon annan för 2,7 miljoner, men aldrig till dig... För mycket ansikte på spel efter detta!

Man undrar ju också i hur hög grad ägaren till huset var inblandad i detta? Den plötsliga prisökningen kan ha kommit från en opportunistisk ägare som tror faranger har obegränsat med pengar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    27

  • Herr Chang

    6

  • Stefanl

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Ja, hon kan säkert tänka sig att sälja till någon annan för 2,7 miljoner, men aldrig till dig... För mycket ansikte på spel efter detta!

Man undrar ju också i hur hög grad ägaren till huset var inblandad i detta? Den plötsliga prisökningen kan ha kommit från en opportunistisk ägare som tror faranger har obegränsat med pengar.

Herr Chang har talat.

Det finns ingen "ägare" utan är en "Property" som heter Phanason så huset/husen är nybyggda länk:

http://www.phanason.ll3_gallery.php

En Engelsman som är tillsammans med en fd skolkamrat till min fru har köpt utan några problem (vad jag vet i alla fall)!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Quote

Detta huset hade ingenting med min fru att göra, huset skulle stå på mig och endast mig, ungefär som när ett farangpar köper hus i Thailand!

Skulle vara intressant att höra hur du tänkte göra så att huset skulle stå på dig.menar du genom bolag eller leasa på 30 år eller skulle frun stå för marken?

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

vem som står bakom prishöjningen kommer du alldrig få reda på (glöm ej att du är falang) jag kan inte förstå varför så många vill bygga hus i Thailand med dessa regler som råder . i mitt fall så hyr jag jättefina kåkar billigt

sedan har jag en massa prylar o går inte prylarna på en stor pickup så lämnar jag dom. jag kan flytta när jag vill

en kompis byggde en kåk på 400m2 i issan när kåken var klar tackade hon för husen o visade han till dörren

nu är det inte så att jag misstror dig samt din fru men var försiktig  mitt råd hyr

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle vara intressant att höra hur du tänkte göra så att huset skulle stå på dig.menar du genom bolag eller leasa på 30 år eller skulle frun stå för marken?

Jo ett bolag äger området/husen som säljs och nej marken ägs inte av min fru!

Det finns massor av farangpar som köper hus i Thailand på samma sätt vill jag göra med ett av husen i Thailand, så att vad som än händer så har jag garanterat huset kvar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej

vem som står bakom prishöjningen kommer du alldrig få reda på (glöm ej att du är falang) jag kan inte förstå varför så många vill bygga hus i Thailand med dessa regler som råder . i mitt fall så hyr jag jättefina kåkar billigt

sedan har jag en massa prylar o går inte prylarna på en stor pickup så lämnar jag dom. jag kan flytta när jag vill

en kompis byggde en kåk på 400m2 i issan när kåken var klar tackade hon för husen o visade han till dörren

nu är det inte så att jag misstror dig samt din fru men var försiktig  mitt råd hyr

Jag vill äga!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Tog mig friheten att slå ihop två trådar som handlar om samma sak, kanske ser lite konstigt ut här och där. HC

Idag fick jag besked från Phuket angående ett hus jag ville köpa, min svärmor är den som varit och tittat på huset som de begärde 2,9 miljoner Bath för men vi prutade ner det till 2,7!

Allt va grönt och frid och fröjd tills säljaren såg mitt namn (Farangnamn) då helt plötsligt så sa hon att hon sagt fel pris och att priset nu var 4,7 miljoner Bath  :crazy::D:bag:

Helt otroligt vilka korkade idi*ter det finns, tror de att jag helt plötsligt vill slänga upp 2 mille extra för huset!!

Förbannad just nu men det går väl över :yes:

Tja.

Fattar inte hur priset kan ändras. Det brukar ju vara ett fast pris på en prislista för dylika projekt?

Eller det kanske är det som är helt otroligt, att ett fastpris på en prislista ändras? :)   mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

hej babo

jo att många falanger köper går inte att missa men under rådande lagstiftning så rör man sig i en stor gråzon

en del med bolag, vad händer om någon säger ta bort ditt hus från min mark. finns det nya lagliga sätt

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

hej babo

jo att många falanger köper går inte att missa men under rådande lagstiftning så rör man sig i en stor gråzon

en del med bolag, vad händer om någon säger ta bort ditt hus från min mark. finns det nya lagliga sätt

Tvärt om så håller man f.n. på att skärpa kontrollen.

Inte minst i Pattaya-Phuket

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

På 90-talet i Jomtien fanns en engelsman som hette Steve,hon fick ihop det med en thaidam och de byggde ett stort hus inte långt från stranden.Efter tre månader flyttade svärmor in med två små barn(gissa vems)och efter åtta månader så knakade det ordenligt i förhållandet.Det hela slutade med att damen i fråga kastade ut Steve och bad honom dra åt...men han var inte sen att kontakta advokat som meddelade damen att det var hans hus,kom och hämta det då sa hon och log  :yes: Så på kvällen när vi satt inne på tvåan i Pattis så sa Steve åt oss att imorgon är det show i Jomtien,alla är inbjudna,gratis öl.Självklart så ställde vi upp(föreställningen skulle börja kl.12.00)Väl parkerade i stolar med öl i handen så började det.Två stora bulldozers kom,polisen var där,advokaten,hennes släkt och så vi alla faranger  :D Efter att alla inblandade fått se att det var Steves hus och att han gjorde vad han ville med det så satte de två bulldozerna igång att jämna huset till marken.Och Steve som hade pröjsat detta bygge han skrattade så han blev blå och vi oxå.Mvh Måne PS har träffat damen ifråga efter detta och hon sa bara falang ba,kanske en liten tankeställar till andra damer som går i samma tankar som henne DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D Måne, den va gooo.

Har bara hört en variant uppe i Udon, gubben (en dansk "igen") som blev "avhyst" gjorde en jättebrasa ute på gården med alla möbler, käder o.s.v. Att kåken "råkade" få vissa blessyrer kunde naturligtvis inte undvikas.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Guest Incinerator

Om det fortfarande är samma mäklare så kan du lägga ett halvtaskigt bud och se vad som händer.

Ändrades av Incinerator
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det fortfarande är samma mäklare så kan du lägga ett halvtaskigt bud och se vad som händer.

Nja inte intresserad längre, ser ut som ett ghetto med en massa likadana (mer eller mindre) hus tätt inpå varandra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Nja inte intresserad längre, ser ut som ett ghetto med en massa likadana (mer eller mindre) hus tätt inpå varandra!

He-He

Ska du ha något utan getto looken på Phuket som är nybyggt, då får du nog bygga i egen regi, Thaiarna verkar tro att farangen gillar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

He-He

Ska du ha något utan getto looken på Phuket som är nybyggt, då får du nog bygga i egen regi, Thaiarna verkar tro att farangen gillar den!

Jo vi har precis byggt en liten minikåk men blir nåt större flådigare senare när man skramlat ihop flis :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inte intresserad längre, ser ut som ett ghetto med en massa likadana (mer eller mindre) hus tätt inpå varandra!

Och innan denna incident såg det ut som ett idylliskt villaområde med en massa mysiga hus byggda i samma trevliga stil, va? biggrin.gif

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och innan denna incident såg det ut som ett idylliskt villaområde med en massa mysiga hus byggda i samma trevliga stil, va? biggrin.gif

Nja säkert idylliskt för många men jag trivs nog bäst att bo lite för mig själv men ändå nära till saker och ting om man skulle få för sig att göra något utöver det vanliga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...