Jump to content
IGNORERAD

Helt otroligt!


BaBoo

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    27

  • Herr Chang

    6

  • Stefanl

    4

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

LungAlahato

Varfor inte lata svarmorn kopa huset for 2,7 mille(med dina pengar) och sen koper av svarmorn 1฿?

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varfor inte lata svarmorn kopa huset for 2,7 mille(med dina pengar) och sen koper av svarmorn 1฿?

Har faktiskt funderat på om svärmor eller min fru skall köpa och sedan att de säljer till mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget nytt om den giriga mäklerskan? Vad sa hon om THB 2,6 miljoner?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inget nytt om den giriga mäklerskan? Vad sa hon om THB 2,6 miljoner?

Herr Chang har talat.

Tyvärr har jag inte pratat med svärmor idag då jag vet att de har den årliga "besökskommitén" som kollar så att skolan där hon arbetar funkar som det är tänkt och därför varit på möten idag!

Men ger er mer info så fort jag vet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det finns någon typ av skatt vid hus och markköp,ej säker.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag skulle bli förvånad om inte svärmor är insyltad i det höjda priset. Jag vet inte hur stor erfarenhet du har av Thailand men lita ALDRIG på en thailändare. Köpa hus i Thailand är det säkraste sättet att bli lurad eller blåst på hela huset. Har du inte funderat på att hyra på lång tid i stället du kan få fantastiskt pris om du hyr ett år i taget. Lycka till Börje :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen så insåg säljaren när han fick se köparen att han inte passade in i gatubilden och prisade ut affären. Thailändare är ju lite finkänsliga och vill inte gärna säga att: Visst huset är till salu men inte till dig.

Affärsterapeuten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har haft många diskussioner med äldre gubbar som blivit rejält blåsta på ett antal husköpsmiljoner.

När darlingen träffar en annan gubbe eller kärleken tar slut åker husköpargubben ut ur huset fort som fan.

Bara en idi*t slänger upp miljoner baht och skriver huset i kärringens namn.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Har haft många diskussioner med äldre gubbar som blivit rejält blåsta på ett antal husköpsmiljoner.

När darlingen träffar en annan gubbe eller kärleken tar slut åker husköpargubben ut ur huset fort som fan.

Bara en idi*t slänger upp miljoner baht och skriver huset i kärringens namn.

BTT

Ja, det kan jag hålla med om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Då är jag en idi*t allt i hennes namn  :D:D:D

Tot. 1,6 milj baht

Mvh.idi*t Plätt

:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det skatt/registreringsavgift vid husköp i Thailand,

Vi betalade 800.000 för vårt Townhouse i Bangkok, det var ett "kompispris".

Priset påverkade inte skatten, den avgjordes med hjälp av fastställda tariffer, som berodde på var huset ligger, huspriser/tomtpriser i området, osv "Marknadsvärde" är nog rätt ord.

Vi fick betala 35.000bath i skatt, marknadsvärdet då, var 1,2miljoner Bath

Så om vi betalat 1 bath för kåken, så hade "skatten" på det huset varit samma som om vi betalat 3 miljoner bath.

Thailand är ganska likt Sverige, byråkratin fungerar, fast med ett tillägg av "mutor", som förväntas vid nästan alla transaktioner.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Då är jag en idi*t allt i hennes namn  :D:D:D

Tot. 1,6 milj baht

Mvh.idi*t Plätt

:dance1:

Hej Plätt,

Nej du är inte nödvändigtvis en idi*t.

Endast om det är pengar som du inte har råd med eller är villig att förlora. Man kan ha råd och inte bry sig om att pengarna kan gå förlorade. Båda dessa krav bör vara uppfyllda för sinnesfridens skull. Kärlek har inte med saken att göra.

Jag har råd men är ej villig att förlora mina pengar i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej. Jag skulle bli förvånad om inte svärmor är insyltad i det höjda priset. Jag vet inte hur stor erfarenhet du har av Thailand men lita ALDRIG på en thailändare. Köpa hus i Thailand är det säkraste sättet att bli lurad eller blåst på hela huset. Har du inte funderat på att hyra på lång tid i stället du kan få fantastiskt pris om du hyr ett år i taget. Lycka till Börje :preved:

Och detta var dit första inlägg??

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förmodligen så insåg säljaren när han fick se köparen att han inte passade in i gatubilden och prisade ut affären. Thailändare är ju lite finkänsliga och vill inte gärna säga att: Visst huset är till salu men inte till dig.

Affärsterapeuten Arne

Jo jag kan förstå ditt problem och lider med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara en id**t slänger upp miljoner baht och skriver huset i kärringens namn.

BTT

Detta huset hade ingenting med min fru att göra, huset skulle stå på mig och endast mig, ungefär som när ett farangpar köper hus i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Och detta var dit första inlägg??

Inget snällt mottagande, inte.

Ditt inlägg var inte ditt sista ?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter det att jag lät meddela till Mäklaren mina synpunkter på hur skött hon affären så var hon bara tyst och har aldrig hört av sig igen, så det betyder nog att just detta hus inte blir mitt, synd när en så pass välkänd mäklarfirma uppför sig på detta sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Inget snällt mottagande, inte.

Ditt inlägg var inte ditt sista ?

mvh

Förstår inte vad du försöker säga men den personen skrev sitt första inlägg här på mai pen rai och i det inlägget hävdar han att min svärmor ligger bakom husprisets höjning??

Han känner inte min svärmor, inte mäklaren och inte mig och ändå vet han så mycket om detta?

Så förmodar att det är nån som hängt här en tid som nyreggat sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo jag kan förstå ditt problem och lider med dig!

Ni måste seden dit ni kommer.

Affärsterapeuten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter det att jag lät meddela till Mäklaren mina synpunkter på hur skött hon affären så var hon bara tyst och har aldrig hört av sig igen, så det betyder nog att just detta hus inte blir mitt, synd när en så pass välkänd mäklarfirma uppför sig på detta sätt!

Som sagt är det mycket vanligt och strategiskt riktigt att prisa ut sig från di affärer som man inte vill ha.

Affärsstrategikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand detta underbara land  :wai:   Tråkigt o höra men tyvärr är det så det fungerar.Det gäller och känna många thailändare.Då har du KANSKE chansen att köpa något för thaipris.Annars tyvärr så gäller falangpris.  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som sagt är det mycket vanligt och strategiskt riktigt att prisa ut sig från di affärer som man inte vill ha.

Affärsstrategikern Arne

Jo du verkar ha fått din beskärda del hör jag!

Du har ingen bostad i Thailand va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Ni måste seden dit ni kommer.

Affärsterapeuten Arne

Seden? Trodde det var sedeln man var tvungen att te med till Thailand  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...