Jump to content
IGNORERAD

Mobilt bredband


NangYak

Recommended Posts

Hejsan!

Nu är jag på jag efter mobilt bredband till en laptop i Thailand. Skall användas av frugan och hennes döttrar. Fast telefon finns inte i huset och är inte önskvärt, så ADSL går bort.

Min undran till er som kan Thailand lite bättre än jag, är om det finns något bra abonnemang som funkar i Isaan och som inte kostar skjortan. Gärna flatrate.

Mvh NF

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    5

  • Lars12

    3

  • Surin P3

    2

  • NangYak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

LungAlahato

Enligt one2call har man 3g i Bangkok och Chiang Mai an sa lange. Misstanker att detsamma galler konkurrenter.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte hitta täckningskarta på deras hemsida men lyckades inte riktigt med det. Såg att DTAC har data-SIM med 140h surf/mån för 399B respektive fri surf för 999B/mån. Har ingen aning hur det står i jämförelse med konkurrenter.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hej.

Har använt D-tac 140 h för 399,- + moms 7%/mån. D-tac stabilare än 1-2 call men samma hastighet (kräver tålamod). Har surfat både nere i Chon Buri och uppe i Isan. Klart prisvärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cat CDMA har nån slags promotion nu.

De syns runt om i landet på Big-C varuhusen.

Testade deras 3G modem i Surin och kom med enkelhet upp i 1Gb ned laddning med http://www.speedtest.net

Deras priser var 599 och 799 i månaden. Plus köp av deras hård-kodade 3G-modem med priser mellan 5ooo och 12ooo THB

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens forskarna på Ericsson i Kista drömmer om sådana hastigheter ännu på många år

Hur menar du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Avregistrerad clion

2600bth på phantip i bkk+200för simkort one to cal modemet Heter HSDPA Modem 7.2Mbps funkar bra här i phuket :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

har för tillfälet UP 1270 Kbytes ner 12216 Kbytes får tacka broskan för tipset hans fru köpte det för å ha i Korat å där funka det också bra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

har för tillfälet UP 1270 Kbytes ner 12216 Kbytes får tacka broskan för tipset hans fru köpte det för å ha i Korat å där funka det också bra

Hej Clion,

Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2600bth på phantip i bkk+200för simkort one to cal modemet Heter HSDPA Modem 7.2Mbps funkar bra här i phuket preved.gif

Låter ju bra men ja måste köpa det på Phuket. Vet du vrt man kan köpa det där? Gärna i Patong. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Clion,

Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem?

Herr Chang har talat.

tog ett foto på bildskärmen men tyvär i raw som är mycket svårare å lägga in ska ut å käka nu damen väntar återkommer i morgon i jpg :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Clion,

Härligt att det fungerar med uppkopplingen! Men tillåt mig tvivla på dina siffror... Du kan väl inte ha 12216 kilobyte (ungefär lika med 96 Mbit) ner på ett 7.2 Mbit modem?

Herr Chang har talat.

är det min matte som är fel 12216 kilobyte är väl 12 mbit

Link to comment
Dela på andra sajter

är det min matte som är fel 12216 kilobyte är väl 12 mbit

Nix. En byte är åtta bitar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

tog ett foto på bildskärmen men tyvär i raw som är mycket svårare å lägga in ska ut å käka nu damen väntar återkommer i morgon i jpg :drinks:

HAR BARA SKRIVIT AV NUFRERNA :mellow:LÄNGST NER MEN KOLLA PÅ SPEEDEN :preved:

post-3713-126039800842_thumb.jpg

post-3713-126039800842_thumb.jpg

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

HAR BARA SKRIVIT AV NUFRERNA :mellow:LÄNGST NER MEN KOLLA PÅ SPEEDEN :preved:

236800 bps...blir väl sisådär 0,2 Mbit/s

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ingen aning men det funkar helt ok

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang skrev

"Nix. En byte är åtta bitar."

Förvisso riktigt, men när det gäller serieöverföring tillkommer 1 startbit, 1 stopbit och normalt 1 paritetsbit.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

tänker ta med en "dongel" till Thailand vilket kontantkorst abonnemang är bäst att stoppa i den ?

Hur aktiverar man gprs till tex One-2-Call ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlade och hittade detta

Köp ett lokalt SIM-kort från operatören one2call. (Det finns färdiga simkort laddade med datatimmar, men ett vanligt kontantkort funkar också) Jag hittade mitt i ett vanligt minimart. Billigt, billigt.

Ladda telefonen med 150 Baht. (Du måste ha mer än 100 baht. Exakt 100 baht räcker inte) Skrapkort finns där du köper SIM-kortet eller i vilken minimart som helst. Följ instruktionerna på skrapkortet. Man ska slå in lite siffror *-or och #-kanter.

Sen kommer själva tricket. Slå följande kod på din telefon: *138*0333*649739# och sen luren. Du får tillbaka ett SMS som gett dig 20 timmar Internet. Voila!

20 timmar är banne mig svårt att göra slut på under en månadslång semester. All tid du läser en webbsida räknas inte som tid. Det är alltså 20 timmar med laddande som du får för 35 spänn. Mycket bra. Billigt, billigt.

Du måste även göra en inställning på telefonen. Leta reda på något som heter APN under datainställningarna och skriv helt enkelt Internet User och password lämnas blank. Om detta upplevs som besvärligt är det bara att ringa kundtjänst så skickar de ut ett SMS med inställningarna som installeras automatiskt på de flesta mobiltelefoner.

One2Call stödjer Edge som faktiskt är riktigt grymt på min iPhone (första generationen) Det är alltså inte 3G, men 2.5 kan man säga. Så om din telefon stödjer Edge, vilket många gör, så kommer surfandet funka riktigt bra. Alla lite större orter har Edge. På avlägsna platser får du nöja dig med GPRS som är segt och långsamt.

Vet inte om det funkar fortfarande ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...