Jump to content
IGNORERAD

Mobilt bredband


NangYak

Recommended Posts

Googlade och hittade detta

Köp ett lokalt SIM-kort från operatören one2call. (Det finns färdiga simkort laddade med datatimmar, men ett vanligt kontantkort funkar också) Jag hittade mitt i ett vanligt minimart. Billigt, billigt.

Ladda telefonen med 150 Baht. (Du måste ha mer än 100 baht. Exakt 100 baht räcker inte) Skrapkort finns där du köper SIM-kortet eller i vilken minimart som helst. Följ instruktionerna på skrapkortet. Man ska slå in lite siffror *-or och #-kanter.

Sen kommer själva tricket. Slå följande kod på din telefon: *138*0333*649739# och sen luren. Du får tillbaka ett SMS som gett dig 20 timmar Internet. Voila!

20 timmar är banne mig svårt att göra slut på under en månadslång semester. All tid du läser en webbsida räknas inte som tid. Det är alltså 20 timmar med laddande som du får för 35 spänn. Mycket bra. Billigt, billigt.

Du måste även göra en inställning på telefonen. Leta reda på något som heter APN under datainställningarna och skriv helt enkelt Internet User och password lämnas blank. Om detta upplevs som besvärligt är det bara att ringa kundtjänst så skickar de ut ett SMS med inställningarna som installeras automatiskt på de flesta mobiltelefoner.

One2Call stödjer Edge som faktiskt är riktigt grymt på min iPhone (första generationen) Det är alltså inte 3G, men 2.5 kan man säga. Så om din telefon stödjer Edge, vilket många gör, så kommer surfandet funka riktigt bra. Alla lite större orter har Edge. På avlägsna platser får du nöja dig med GPRS som är segt och långsamt.

Vet inte om det funkar fortfarande ?

Kanon! Du har skrivit precis om det jag letade efter! -Ett simkort jag kan ha i min Iphone 3GS som funkar bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    5

  • Lars12

    3

  • Surin P3

    2

  • Jimmieboy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hittade fler koder

*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Har köpt en obunden dongel som jag tänker stoppa i ett One-2-Call i , någon som vet om man måste hämta drivrutiner mm hos One-2-Call ?

Dongeln fungerar i Sverige men vet inte om den gör det i Thailand med One-2-Call ...

Dongeln klarar GSM/GPRS/EDGE .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade fler koder

*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Har köpt en obunden dongel som jag tänker stoppa i ett One-2-Call i , någon som vet om man måste hämta drivrutiner mm hos One-2-Call ?

Dongeln fungerar i Sverige men vet inte om den gör det i Thailand med One-2-Call ...

Dongeln klarar GSM/GPRS/EDGE .

Tele2 dongeln jag har fungerar perfekt här i Thailand.

Inga specielle drivrutiner om du använder en dator där den redan varit inkopplad.

Se bara upp med tiden, du får ingen förvarning innan det är slut på det roliga. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...