Jump to content
IGNORERAD

Stucken av en sjoborre!!!!


LungAlahato

Recommended Posts

LungAlahato

Var pa Koh Samed dar vi akte snorkeltur till Koh Talu. Blev varnad av dessa obehagliga djur men trots det rakade trampa pa en. Den stack i tva olika stallen, en i hogerfotens mellanta dar jag lyckades dra ut sticket ganska fort. Senare blev stucken igen i vansterfotens underdel. Kande inte sa mycket sa tankte ingen fara. Allt det har hande i lordags. Nu pa mandag kanner oerhort smarta i vansterfoten har svart att ga, maste nog uppsoka lakare, fa se vad dom sager...

dessutom hade min videokamera med mig som man skulle kunna filma undervatten... vet inte om jag gjort nat fel men nu kameran ar ur funktion. Lyckades inte filma sa mycket undervatten ville filma fargglada fiskar, koraller osv. hoppas minnet blev inte forstord.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev om mitt äventyr med sjöborren i en annan tråd

http://www.maipenrai...77577/#msg77577

Behandlingen jag fick på stranden fungerade tydligen för jag behövde aldrig uppsöka läkare och jag fick inte speciellt ont heller. Eller så höll min konsumtion av Chang smärtan stången, hehe... :whistle:

Det enda sättet att få ut taggarna är att skära ut dem för de har rejäla hullingar.

Hoppas videofilmen blev bra i alla fall, koh Samet är kanon  :yes:

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Aterkommer senare mera om fallet med sjoborren i reseberattelser nar jag ar tillbaks i Sverige. Kan inte gora sa mycket med den har datorn for den ar saa laaaaaangsam. Duger mest for att bara surfa...

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Aterkommer senare mera om fallet med sjoborren i reseberattelser nar jag ar tillbaks i Sverige. Kan inte gora sa mycket med den har datorn for den ar saa laaaaaangsam. Duger mest for att bara surfa...

Fråga Changen, jag tror han vet hur man får lite fart på den.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång du trampar på en sjöborre så ta ditt eget urin på, det får taggen att åka ut, det enklaste och snabbaste sättet, annars ta vinäger så kommer den ut och dra ut den med en pincett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nästa gång du trampar på en sjöborre så ta ditt eget urin på, det får taggen att åka ut,

Inte för att jag fattar hur taggen åker ut, men kan man inte lika gärna ha foten kvar i havet?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att istället för urin så går det precis lika bra med bajs.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Kan tillägga att istället för urin så går det precis lika bra med bajs.

Dr Arne

Fast det är lättare att träffa sjöborren med kiss.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan tillägga att istället för urin så går det precis lika bra med bajs.

Dr Arne

Skitsnack

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det kunde vara värre du kunde blivit knivskuren av en torsk. :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Just nu sitter i ett hus i Pathum Thani och rorligheten ar starkt begransat, frugan kopte ett par kryckor at mig men orkar bara ga 50-100 m at gangen, maste nog trana att ga med kryckor..frugan har akt till stan till sina vardagliga arenden..funderar att ta taxi in till stan(Bangkok) eller till Rangsit dar det finns ett stort datavaruhus.men da ar jag radd att jag missar sjukhusbesoket.maste dit for att rengora saret och bandagebyte.nu forstar hur alla handikappade kan kanna sig.dessutom en familjemedlem dog samma dag som Michael Jackson, hunden Boo, ligger begravd under mangotradet.

Har ar sista bilden av Boo

Picture005-1.jpg

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...