pust Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Några bra förslag var man bor i Udon Thani? Åker ner i slutet av Nov,och hälsar på tjejens familj. Om jag trivs i Udon,så stannar vi kanske några månader där. Vill ha förslag på både kort och långtids boende. Ska INTE bo hos familjen. Ha en bra dag önskar Pust. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Thailand Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Hej, Jag personligen bodde ofta på Karin Hotel tidigare. Rum från 400 baht. Inte helt centralt, men ändå bara ca 2 km från Robinson. Udon Thai House är ett mycket bra alternativ om du kan tänka dig bo lite utanför stadskärnan. Ta gärna en titt på deras sajt: http://www.udonthaihouse.com Om jag nu besöker staden brukar jag bo på Charoensri Grand Royal Hotel. Ett lite småslitet lyxhotell med bra priser. Ett par kungligheter bor där relativt ofta så bli inte orolig om du möts att 37 småbistra poliser i lobbyn. CT in Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Hej P. Det finns massor av olika sorters boende i Udon. Beror på om man har mc/bil eller vill ta sig fram kollektivt/till fots. Dagtid finns ju alltid songteu, men de slutar att köra vid åttatiden på kvällen. Senare gäller tuk tuk. Hotell. Det finns flera stora hotell. Se bifogad länk till Udonmap för ytterligare information. http://www.udonmap.c...i_accommodation Några exempel på hotell med både asiatiska och västerländska gäster: Charoen Hotel (centralt, utomhuspool, ca 1.000 bht) Karin Hotel (gångavstånd till centrum. ca 600 bht?) NB Hotel (2 km öster om centrum, nytt, fräscht ca 600-800 bht?) Vill man umgås med västerlänningar så finns en uppsjö av "guesthouses", "Mansions", "Inns". Ett annat boende är att hyra möblerat rum/lägenhet på en månad. Kostar vanligtvis 4 - 8.000 bht (!!) Vi kan rekommendera Aek Udons lägenhetshotell (ligger direkt bakom stora sjukhuset i centrum-man kan gå in genom sjukhusentren om man inte vill promenera runt huset). Bifogar länk. http://www.aekudonap...entEn/main.html Föreslår att du bokar de första nätterna på Charoen, går runt och tittar på olika alternativ. Ha en trevlig vistelse i Udon. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Hehe Pust, Har tyvärr inte några rekommendationer vad gäller hotell. Men jag vill ändå uttrycka lite sympati för att du bestämt dig för att inte bo hos familjen. Tre eller fyra dygn går väl an, men knappast några månader... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Hej Dom Hotel som har nämts är bra det är bara en fråga om läge, pris och pool eller ej. Jag tycker även att Top Mansion kan vara ett alternativ p.g.a läget (nära till complex och marknaden och mycket resturanger) och priset, bada kan man göra på Charon hotel utan att bo där. Så har jag och många andra gjort i många år, man är välkommen och man får handuk och solstol bara man handlar i baren vid poolen. Jag skulle också rekommendera några veckor i Nong Khai med bad i Mae Nam khong och Tha sadet marknaden och kanske en tur till Laos. I Nong Khai bor dom flesta utlänningar på Pantawee Hotel men det finns massor av hotel och guest house. Vi brykar bo på ett litet med små bungalws mitt i stan på en bakgård, men jag kommer inte ihåg namnet. I Vientiane brukar jag bo på Lao Paris Hotel med gångavstånd till allt som är värt att se där. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest 113BOM Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Som CT föreslog så är Udon Thai House det bästa alternativet om du kan tänka dig bo lite utanför stadskärnan. Ta gärna en titt på deras sajt: http://www.udonthaihouse.com helt överlägset allt annat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tackzhin Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Längre period kan BB Resort vara bra http://www.bbresortudon.com/ Kortáre period är Napalai Hotel (centralt) bra alternativ Bra mat där, och en rejäl pool... http://www.udonthani.com/napalai/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Juli 13, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 13, 2008 Herr Chang, Du kan glömma 3 till 4 dagar hos familjen,mamman ser efter tjejens syskonbarn 6 st upp till 8 år.En dag tror jag räcker. Tack för tipsen på ställen att bo. Ha en bra dag alla önsker Pust. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Varför inte prova Mono Place..c:a 5 minuters promenad till Robinson köpcenter 131 Thongkham Utit Markang Meuang, Udonthani 41000 Tel : 042-342300-3 kostar c:a 4000 bath för en månad.eller 370 bath pr natt Bodde där c:a 3 veckor och det var mycket bra.. Ha de bra allesammans Thai412 som väntar på att sur-kriget ska ta slut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 14, 2008 Dela Inlagd Juli 14, 2008 Hej Surkriget ? Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest larbejo Inlagd Juli 14, 2008 Dela Inlagd Juli 14, 2008 Min tolkning av surkriget!Överste surkarten sur-Guran + andra bombarderar en alldeles oskyldig? typ med negativ karma.Hehehehe. Pygmen(själsligt också?) sur-Guran slänger sin halmhatt och gnider sin skalliga hjässa i förtvivlan. I oerhörd vrede fattar han sitt blåsrör och skjuter sina giftpilar. 13 st i dags läget. Källa: min profil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 14, 2008 Dela Inlagd Juli 14, 2008 Hej Ok, jag förstår vad det handlar om nu. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 14, 2008 Dela Inlagd Juli 14, 2008 Hehe, "surkriget" består väl i att Thai412's dam inte vill prata med honom pga någon bagatell. Sådant händer... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd Juli 14, 2008 Dela Inlagd Juli 14, 2008 Tjena Herr Chang... Jodå,,,"surkriget" verkar o fortsätta idag med..men jag bryr mig inte..ska försöka att inte säga nånting till henne idag, så får vi se vad som händer.men det är ju ingen rolig start på semestern... ha de bra Thai412 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tee rak Inlagd Augusti 25, 2008 Dela Inlagd Augusti 25, 2008 Jag bodde 10 dagar på The City Lodge. http://www.udonmap.com/thecitylodge/ Fina rum, och de höll efter med städning mycket bra. På markplan har de en bar samt matservering. God mat och goda drycker. Mestadels västerlänningar som bodde där vad jag kunde se. 500 Baht per dygn, men jag fick till ett specialpris för den dryga veckan. Hotellet ligger ungefär 400 meter från shoppingcentret. På andra sidan gatan ligger ett sjukhus som jag också har anlitat. De hade nämligen en tandläkarstation där. Fixade en del med tänderna som skulle ha kostat 25000:- här hemma. Jag pyntade i runda slängar 4000:- Jag hade tänkt mig en del småfix då jag åkte till Thailand, men eftersom priserna var så låga och kunnandet hos tandläkaren så stort så passade jag på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.