Jump to content
IGNORERAD

Endast Sverige svensk sommar har

Kim
 Dela

Recommended Posts

Endast Sverige svensk sommar har... och visst är den fantastisk när den visar sig från sin bästa sida. Något den gjort den senaste veckan, åtminstone i våra hemtrakter.

Tänkte lägga ut några pix från dom senaste dagarna på dagens bild. Men det blev så många att det var lämpligare att lägga dom i en egen tråd.

The beach...

vec12.jpg

Fast där var det bara tre morgonfulla finska killar som badade nakna vid den tiden. Grabben blev förstås överförtjust när han såg dom hoppa i och sprang vänskapligt hojtande mot dom i full fart för att joina. M

Hans mamma tyckte dock inte att det var någon lysande idé och rusade efter och hann upp grabben och tvingade under protest honom att vända strax innan bryggan. :)

vec16.jpg

Killarna hojtade och viftade dock glatt tillbaka. Om det var för att sonen eller hans mamma kom springande mot dom vet jag däremot inte, förmodligen både och. ;)

Inget bad i böljorna alltså utan vi nöjde oss med poolside hos farmor. ;)

vec1.jpg

vec11.jpg

Fast även hos farmor finns det en liten pyttestrand vid bryggan och den går självklart också att nyttja för bad.

vec10.jpg

vec2.jpg

vec3.jpg

vec4.jpg

vec8.jpg

vec5.jpg

vec6.jpg

vec7.jpg

vec9.jpg

En no-name strand där man får vara lite för sig själv, trots närheten till stan, passade jag också på att visa fru och son en annan dag.

vec14.jpg

vec15.jpg

vec13.jpg

Men när värmen nästan går upp mot 30 strecket och singhalinnet klibbar mot kroppen, vad passar väl bättre då än lite thaiuppträdande under svenskblå himmel.

thf21.jpg

Fler bilder från det evenemanget i nästa mess...

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

• Svar 133
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Kim

28

• Avregistrerad clion

12

• Kenneth4618

9

• Nerike

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bilden där di båda springer från bryggan med grabbarna flinandes i bakgrunden är ju så underbar. Log stort här när jag såg den. :) Påpassligt foto!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Midsommarstången stod fortfarande kvar som inramning till det thaisvenska minikulturarrangemanget.

thf16.jpg

En del Thailand, en del Sverige, kan det egentligen bli bättre. :)

thf2.jpg

thf10.jpg

thf11.jpg

thf1.jpg

thf12.jpg

thf13.jpg

thf14.jpg

thf22.jpg

thf23.jpg

thf25.jpg

thf26.jpg

thf19.jpg

thf20.jpg

Fler pix i nästa mess.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Guest Plätt

Mycket trevliga bilder Kim.

Bara synd att den vackra tiden är så kort, och den mörka tiden så lång.

Men det är bara till att njuta av Svenska värmen

Mvh:plätt

Dela på andra sajter

Bilden där di båda springer från bryggan med grabbarna flinandes i bakgrunden är ju så underbar. Log stort här när jag såg den. :) Påpassligt foto!

Undrar om killarna egentligen var så fulla? Handdukarna åkte då på illa kvickt när frugan kom rusande. Fast finnar är ju lite småblyga när det gäller kvinns. ;)

Dela på andra sajter

Mycket trevliga bilder Kim.

Bara synd att den vackra tiden är så kort, och den mörka tiden så lång.

Men det är bara till att njuta av Svenska värmen

Mvh:plätt

Sen man började tillbringa några vintermånader i Thailand varje år så har jag aldrig upplevt somrarna som korta. Man behöver liksom inte stressa när man vet att man är garanterad värme senare. :)

Dela på andra sajter

thf15.jpg

thf18.jpg

thf17.jpg

thf24.jpg

thf27.jpg

thf28.jpg

thf29.jpg

thf4.jpg

thf3.jpg

thf5.jpg

thf6.jpg

thf7.jpg

thf8.jpg

Dela på andra sajter

thf34.jpg

thf32.jpg

thf33.jpg

thf35.jpg

thf36.jpg

Jag var inte ensam om att ta bilder.

thf38.jpg

thf41.jpg

Trots dom många fina thaisnärtorna på plats så visade grabben dock bara intresse för blåögda blondiner. Vad månde det bliva av honom. ;)

thf30.jpg

thf31.jpg

Strax innan det blev dags för Muay thai så hördes dessvärre åskan mullra och ett stort svart moln kom glidande över den tidigare så klarblå himlen.

thf39.jpg

Och efter första ronden så började det vräka ned.

thf40.jpg

Det var bara att bryta både match och nöjestur och packa sig hemåt för en välbehövlig gevaliakaffeslurk. :)

The end

Ps  Fyll gärna på tråden med lite svenska sommarpix.

Dela på andra sajter

Schyssta bilde Kim!!

Själv va jag på min fars landställe idag och trivdes bättre än fiskarna i märarvattnet! =)

hmm trodde ni fortf va i Thailand ? =)

Petter

Dela på andra sajter

Härliga bilder Kim.Var det från Luleå du kommer???Därifrån har jag underbara minnen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Guest wille

Guds sa soft det ser ut. Man far en ruggig hemlangtan.

Riktiga bra bilder som vanligt Kim!

Dela på andra sajter

Gud vad jag längtar till nästa sommar! Då ska vi vara i Sverige allihopa!

Kanontråd av Kim.

Dela på andra sajter

Härliga sommarbilder Kim.. :great:

Fyll gärna på tråden med lite svenska sommarpix.

Följer gärna din uppmaning...några flera från lördagens "Thaifest" som jag redan visat

några av på "Dagens bild". (absolut ingen "Kim-kvalitet"...men iaf)

27juni008.jpg

27juni009.jpg

27juni014.jpg

27juni018.jpg

27juni013.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Härliga Bilder Kim, lite avis är man, skickar en sommarbild från i förrgår  :D

Mvh anders, som träffade Loso igår.

IMG_4541.jpg

Dela på andra sajter

Vacker Kim.årets sommmar bild har jag inte tagit ännu...ber om att få återkomma i ärendet.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kör  in några bilder från den gångna helgen i Furuvik, inte så bra som era men ändå,

blev lite förbannad på mig själv, då vi åkte via Öregrund hem och jag tog inte ett enda foto.

Frugan skulle ju fiska på fredagskvällen

016.jpg

och fångsten grillas väl ca 10 min/sida

005.jpg

en del försökte sig på att göra pilbågar

008.jpg

009.jpg

011.jpg

men det är en härlig camping på Furuvik

014.jpg

En del är stora och en del är små

024.jpg

och självklar träffade vi en apa

029.jpg

den var lite läskig, men när man tittade närmare var hon ganska söt

030.jpg

031.jpg

032.jpg

en linslus

035.jpg

036.jpg

Vad tittar de på då?

044.jpg

Högvinsten

048.jpg

sedan var det dags för V75

051.jpg

ingen fest utan papaya pok pok

053.jpg

056.jpg

och färskpotatis med lite grillat

057.jpg

That´s all folk´s

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Trevliga bilder Kenneth!

Ser att du också lyckats att på bild fånga en dam som kanske borde överväga att använda bälte till byxorna...

Fru Chang var inte glad när jag la ut den typen av bild på henne ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Väldigt bra bilder,men du kanske ska tänka över bilderna med barnen utan kläder, dagens samhälle kan dom hamna snett.Hoppas inte du tar illa upp.Förövrigt väldigt snygga bilder.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Herr Chang, såg inte det men jag kan inte redigera bilden nu  :bag:

Barn utan kläder! Jag ser inga barn utan kläder?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Väldigt bra bilder,men du kanske ska tänka över bilderna med barnen utan kläder, dagens samhälle kan dom hamna snett.Hoppas inte du tar illa upp.Förövrigt väldigt snygga bilder.

En badbild på en naken tvååring kommer nog aldrig bli någon större hit i pedofilkretsar. Det är för vanligt förekommande i verkligheten.

Dela på andra sajter

Herr Chang, såg inte det men jag kan inte redigera bilden nu  :bag:

Barn utan kläder! Jag ser inga barn utan kläder?

Han menade nog min bild på badande son. För övrigt kul att se dina sommarbilder, vill du ha någon redigerad så pm:a bara mig. ;)

Dela på andra sajter

Schyssta bilde Kim!!

Själv va jag på min fars landställe idag och trivdes bättre än fiskarna i märarvattnet! =)

hmm trodde ni fortf va i Thailand ? =)

Petter

Nä vi åkte från Thailand redan den 28 jan, mitt i vintern.

Underbara bilder som vanligt Kim, du har en härlig famlij, o söt fru  :mdr:

Hm, nu blir hon mallig igen. ;)

Gud vad jag längtar till nästa sommar! Då ska vi vara i Sverige allihopa!

Kanontråd av Kim.

Nåja, alternativet att vara i Thailand är väl inte så dumt det heller. ;)

Härliga Bilder Kim, lite avis är man, skickar en sommarbild från i förrgår  :D

Mvh anders, som träffade Loso igår.

Hälsa Loso från mig nästa gång.  :great:

Guds sa soft det ser ut. Man far en ruggig hemlangtan.

Riktiga bra bilder som vanligt Kim!

Kan tänka mig att man som utlandssvensk lite då och då faktiskt längtar hem till "rövhålet" Sverige. Inte minst till den svenska sommaren, jordgubbar med smak, sill och nubbe och nakenbad under nattljusa himlar.

Tycker nog personligen att bland det bästa med att vistas länge/mycket utomlands är det annorlunda och delvis nya perspektiv man får på hemlandet.

Dela på andra sajter

Vacker Kim.årets sommmar bild har jag inte tagit ännu...ber om att få återkomma i ärendet.

Men kom bara ihåg att inte vara för idylliserande igen som du brukar. Helst vill vi se lite jämmer och elände på bilderna också så att bilden som målas upp inte blir förljugen.

Varför inte en explorer på bordet istället för finwhiskey ibland och gärna då intill ett fat med blodpudding utan lingon. Helst mulet och blåsigt väder också. ;)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...