Jump to content
IGNORERAD

Vad har MPR betytt för dig?

Naam kaeng
 Dela

Recommended Posts

55 minuter sedan, skrev IsaanWarrior:

Byta till jobbforum månne 🤔

Ja gör det du,det ska även jag göra,jag känner mig kränkt när folk pratar om månadslöner på 100k+😟

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev jlh66:

Ja gör det du,det ska även jag göra,jag känner mig kränkt när folk pratar om månadslöner på 100k+😟

Varför det? Är väl kul om det går bra för folk? Menade mer på att trådens ursprung urartat...

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev IsaanWarrior:

Varför det? Är väl kul om det går bra för folk? Menade mer på att trådens ursprung urartat...

Finns folk som tjänar miljoner i månaden, dom får det för att dom är bra på det dom gör, fixar affärer så andra får jobb!

Sju år i folkskola, det du! Äh, det var inte ADHD!:heat:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Finns folk som tjänar miljoner i månaden, dom får det för att dom är bra på det dom gör, fixar affärer så andra får jobb!

Syftar du på dom arabiska oljemiljardärerna som skapar byggjobb i Sverige genom att betala byggen av moskeer?

• Haha 3
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Vi söker inte en chef till vårt Kinakontor; vi har en kinesisk chef idag och det finns ingen västerlänning som skulle slå honom. Vi söker en Asienchef (som dock åtminstone första året ska sitta på vårt Kinakontor) för att i längden ersätta mig. Att skicka en Kines till Japan, Korea eller Vietnam, som representant för ett västerländskt företag, fungerar inget vidare, vilket är lite trist då flera av de bästa kandidaterna är svenska kineser.

Vi skulle givetvis kunna anställa en tysk, fransman eller bulgar men att åka till Sverige 2-3 gånger om året skulle nog inte upplevas som samma bonus för dem som det gör för en Skandinav som då kan passa på att åka hem. Sedan är vår rekryterare ett skandinaviskt företag så det är förmodligen mest skandinaver de har i sina rullor.  Skulle dessutom tro att de redan existerande kulturella problemen mellan HQ i Sverige och Asiatiska partners och kunder inte skulle bli mindre om vi satte en italienare eller jugge i mitten 😉 

En löneförhöjning snyggt hem och en privat chaför för dig så slipper de leta efter en ersättare 

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Bulgur har dessvärre inte riktigt slagit än i min del av Asien; det är mest ris, nudlar och mer eller mindre levande havsvarelser. Faktum är att 3 av 14 namn på min lista slutar på "-vic" så det kan mycket väl bli en Jugge som ersätter mig, dock en skandinavisk Jugge och inte han rödbetsodlaren i Srebrenica. 

Väntar fortfarande på ansökningar från MPR men tiden börjar rinna ut, sista intervjurundan är första veckan i februari i Shanghai. Är dock i Abisko 14-17 december och Tibro efter det så finns ju möjligheter till genvägar. Har dock bott i Thailand i 20 år så sådana tjänster är givetvis inte gratis, 4 månadslöner kanske?

Är pensionär nu och lever glada dagar men har inga stora anspråk bara ett par tolkar

• Haha 2
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Är pensionär nu och lever glada dagar men har inga stora anspråk bara ett par tolkar

Och du har ett svenskklingande efternamn, äntligen har @Atom lite flyt i sin man hunting.

• Snurrigt 1
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

….

Fan, jag hann inte kommentera innan du tog bort texten men lägg den nu i rätt tråd istället........:rotfl:

• Tummen upp 1
  • Haha 1

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har glömt av att skriva vad MPR har betytt för mig.

Rent praktiskt har MPR inneburit att jag träffat en massa sköna snubbar som jag annars aldrig hade träffat och att jag sparat många 10,000-tals Kronor på att sitta på rummet och skriva istället för att gå ut när jag har en helg i Shanghai. Det har gett en del nyttig information och många skratt och framförallt finns det alltid där som en back-up när man inte har något speciellt för sig.

MPR har gett mig ovärderlig utvärdering på många av mina sociala teorier (läs gärna fördomar) och fått mig att åtminstone försöka se på saker från ett nytt håll, vilket i några fall fått mig att omvärdera en del av mina stereotypiska antaganden.

MPR har lärt mig att ytan som visas upp på forumet kan vara väldigt missvisande. MPR har dock samtidigt lärt mig att min känsla för huruvida jag kommer gilla en person i verkliga livet nästan alltid stämmer överens med huruvida jag gillar dem på forumet.

MPR har visat mig att de allra flesta vill tillhöra en grupp och att det oftast är positivt men ibland kan resultera i närmast mobbning av de som inte passar in.

MPR har bekräftat att folk i allmänhet är rätt skarpa men också att det finns en del som är oförbätterligt korkade.

MPR har visat på det omöjliga i att vara alla till lags.

MPR har lärt mig/bekräftat väldigt mycket mer men det får bli en annan gång.

Mobbning e skit! Fick mycket av den varan i skolan, bara för att jag inte hade mamma å pappa, mitt fel eller?

• Ge karma 3
  • Tråkigt 1

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev audirs2:

Finns folk som tjänar miljoner i månaden, 

Finns många roliga historier om Bill Gates exempelvis.

Det är sagt att han fick frågan hur många miljoner han äger. Han svarade i stil med menar du nu eller när du ställde frågan (då det tydligen skilde många miljoner)

Sedan går ryktet om att han inte stannar upp och böjer sig ner och hämtar upp den tusenlapp han tappade - då han på dessa sekunder i alla fall tjänade tio tusen kronor.......

Nåväl, jag tror, mycket pengar, mycket bekymmer........

😉

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Guest Matilda
24 minuter sedan, skrev audirs2:

Mobbning e skit! Fick mycket av den varan i skolan, bara för att jag inte hade mamma å pappa, mitt fel eller?

Lider med dig... ❤️ . Be strong.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Matilda:

Lider med dig... ❤️ . Be strong.

Finns dom som får ta emot värre skit, tex bli våldtagen av sin pappa har man hört talas om, fy fan!

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Finns många roliga historier om Bill Gates exempelvis.

Det är sagt att han fick frågan hur många miljoner han äger. Han svarade i stil med menar du nu eller när du ställde frågan (då det tydligen skilde många miljoner)

Sedan går ryktet om att han inte stannar upp och böjer sig ner och hämtar upp den tusenlapp han tappade - då han på dessa sekunder i alla fall tjänade tio tusen kronor.......

Nåväl, jag tror, mycket pengar, mycket bekymmer........

😉

Bill Gates, en trevlig multimiljardär!

Jag jobbade (som jag nämnt tidigare) för en av Indiens rikaste gubbar, på hans mellanstora SuperYacht "Indian Princess".

Vi fick en ny Styrman, en finne med samma förnamn som mej, från Indierns stora Båt, "Indian Empress".

Ryktet i denna väldigt hemlighetsfulla bransch, sa att Bill Gates hade hyrt "Empress" någon månad tidigare...

Jag frågade styrmannen om det var sant att Bill hyrt Empress?

Hans svar var, helt korrekt: No Comments!

Jag sa (fast på engelska, finnen pratade dålig svenska): OK, så Bill Gates hyrde verkligen Empress förra månaden!

Varför säger du det, sa finnen?

Om han inte gjort det så skulle du väl bara svarat "Nej", sa jag...

YOU BASTARD!!!, skrek finnen... (man kunde förlora jobbet för mindre saker än att berätta vem som varit gäst ombord)

En underbar kille, vi delade hytt i ett år eller så.

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 5
  • Haha 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...